• Maraton Północ Południe

      Maraton Północ Południe to ostatnia impreza ultra w tym roku, w jakiej postanowiłem wziąć udział. Widać ciągle było mi mało po MRDP Góry. Start na Helu, meta w Bukowinie Tatrzańskiej w schronisku Głodówka. Do pokonania 946 km w poziomie i 8000 m w pionie, w limicie czasu 72 godziny. Mój plan? Przejechać całość w ok 50 - 55 godzin. Jednak po raz kolejny przekonałem się, że planować to sobie można... Maciej Paterak CZYTAJ
  • OMG! "On już tu jest ...

    i tańczy dla mnieee" - że tak sobie zanucę. W zeszłym roku informowałem Was radośnie o pierwszym fullu rodzimej marki Octane One. Projekt już na tym wczesnym etapie, wzbudził duże zainteresowanie. Po roku niemal ścieżkowy twentyniner OMG trafił właśnie do sklepu. Jak wygląda finalnie - przyjrzyjmy się! Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Góry

      MRDP druga odsłona - w zeszłym roku rozpocząłem starty w cyklu 4xMRDP, co opisywałem w relacji 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie, pokonując część pierwszą - zachodnią. Tym razem zmierzyłem się z dużo trudniejszą trasą, czyli samymi górami. Dystans 1148 km w poziomie i aż 15 tys. metrów w pionie! Wszystko to w limicie 120 godzin. Jednak chcąc mieć już teraz kwalifikacje do pełnej pętli Maratonu Rowerowego Dookoła Polski, czyli 3130 km w 10 dni, musiałem uwinąć się w max 96 godzinach i o to zamierzałem powalczyć. Maciej Paterak CZYTAJ
  • Testujemy kask Giant Pursuit

    Dość charakterystyczny Pursuit w pomarańczowych barwach, można było w tym roku oglądać na głowach kolarzy CCC. Jak się sprawdzi na głowie skrajnego amatora? Test w toku ... Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • GIANT 2020 w telegraficznym skrócie....

    Giant to ciekawy przypadek marki, którą w Polsce wiele osób otwarcie krytykuje (nie wiedzieć czemu), po czym po cichu cmoka, gdy stoi obok kolejnej nowości. Bo co by nie mówić, Giant to tajwański gigant wśród producentów rowerów, od którego inni mogą się tylko uczyć. Bartosz Bidas i Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/agang%20patriot/AGang-Patriot-27-5-test-02.jpg

Cytując czeskiego kolegę recenzującego wymieniony prototyp „to je nova bumba, treilowy kolos, sto cztetz skoku” po raz kolejny dowodzę słuszności stwierdzenia, że język naszych południowych sąsiadów często bywa dla nas co najmniej zabawny. Zupełnie przy okazji poznajemy nowy model Trail/AM

Mateusz Nabiałczyk

Powołana do życia firma-córka z rodu Authora bardzo szybko i prężnie się rozwija. Projektantom zależy na zerwaniu z turystyczną łatką rodu, a zarazem na wywoływaniu w nas chęci poszukiwania duszy starych A.Gangów. Testowany przeze mnie model 7.29 nie do końca temu zadaniu podołał, ale najnowsze prototypy mają wręcz 100% szans, by cele zostały osiągnięte. Najlepszym tego przykładem jest Patriot – full posiadający po 140mm na koło.

AGang-Patriot-27-5-test-02

Sceptycy 29” bardzo często powołują się na ‘ostatni bastion’ w postaci ostrzejszych odmian, gdzie rzekomo tak duże koło się nie przyjmie...nie polemizuję. Twierdzą natomiast, że ostatecznym rozwiązaniem, będącym kompromisem pomiędzy ewolucją a konserwatyzmem, jest 650b. Najwidoczniej podobnie myśli zarząd A.Ganga, który duże nadzieje pokłada w tym czterozawiasie. No właśnie, czy to aby na pewno jest 4-zawias? Wg mnie tak właśnie wygląda, natomiast na stronie producenta piszą coś o wirtualnych punktach obrotu zawiechy DLP...osobiście nie robi mi to różnicy. Ba, powiem więcej – w dobie blokowanych z kierownicy damperów nawet bardziej pasuje mi typowy czterozawias...mnie, pseudościgantowi.

582662_10151081996091647_505165321_n

Rower przystrojono w grupę Sram XX1. Po co? Jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem jest dołożenie argumentu ku temu, by na dłużej zawiesić oko podczas kontemplowania owego prototypu. Potwierdzeniem moich słów niech będzie kosmiczna cena osprzętu i widoczne mocnowanie przedniej przerzutki.

216958_10151081996701647_1919169472_n

Niestety geometria nie jest znana (główka 69*, podsiodłówka 74*), cena i data wprowadzenia tym bardziej, ale trzeba przyznać, że prężenie muskułów Czechom się udaje. Rower wygląda ciekawie, dociekliwe oko dopatrzy się rozwiązań typu otwory w ramie umożliwiające puszczenie przewodów środkiem (w tym tego od opuszczanej sztycy).

Pozostaje sobie tylko życzyć, aby nie spartolono geometrii, zostawiono surowe alu i nie przesadzono z cenami.

 

 

Tagi: author a.gang, agang patriot 27,5", 650b, 29er, team29er, ceny rowerów agang, rama, waga, zawieszenie, velo, full, am, xc, trail, rowery a gang