• Nowości WTB na rok 2018

    Wakacje wakacjami, a w WTB nie próżnują. Buszując w internecie wpadły mi w oko nowości jakimi chcą nas obdarować w tym roku konstruktorzy z tej firmy. A jest tego niemało. Tadeusz Pietrzak   CZYTAJ
  • Test uszczelniacza GIANT do opon bezdętkowych

    Jakiś czas temu (o czym mało kto wie) Giant wprowadził do sprzedaży mleczko uszczelniające. Wpadło ono w moje ręce już w zeszłym roku, czyli ładnych kilka miesięcy temu. Od tamtej pory mleko hula w oponach wszystkich moich rowerów. Jak się domyślacie musi być niezłe. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • Orbea OIZ OMR - "Hiszpańska mucha XCO"

    Moja 9 letnia córka zapytana co wie o Hiszpanii, odpowiada po krótkim namyśle, że jej mieszkańcy najbardziej kochają piłkę nożną i rowery. I trudno się z nią nie zgodzić, patrząc na futbolowe Mistrzostwa Świata w Rosji a przede wszystkim na najnowszą odsłonę maszyny do wygrywania XC, czyli Orbei OIZ OMR. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Test węglowych obręczy Nextie Ultralight 29”

    Bardzo lekkie obręcze karbonowe dla kogoś z wagą cirka 100 kg, wydawały mi się jeszcze niedawno nieosiągalne. Nie tylko, że nie będzie deklaracji producenta tej wytrzymałości, a praktycznie, że takie obręcze mogą nie być, nie do zajechania :) Po przeczytaniu testu Bartka i zapoznaniu się z ofertą Nextie wybór padł na obręcze Ultralight 29". A co, ultralekkie, niech się dzieje...zobaczymy... Ryszard Biniek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/agang%20patriot/AGang-Patriot-27-5-test-02.jpg

Cytując czeskiego kolegę recenzującego wymieniony prototyp „to je nova bumba, treilowy kolos, sto cztetz skoku” po raz kolejny dowodzę słuszności stwierdzenia, że język naszych południowych sąsiadów często bywa dla nas co najmniej zabawny. Zupełnie przy okazji poznajemy nowy model Trail/AM

Mateusz Nabiałczyk

Powołana do życia firma-córka z rodu Authora bardzo szybko i prężnie się rozwija. Projektantom zależy na zerwaniu z turystyczną łatką rodu, a zarazem na wywoływaniu w nas chęci poszukiwania duszy starych A.Gangów. Testowany przeze mnie model 7.29 nie do końca temu zadaniu podołał, ale najnowsze prototypy mają wręcz 100% szans, by cele zostały osiągnięte. Najlepszym tego przykładem jest Patriot – full posiadający po 140mm na koło.

AGang-Patriot-27-5-test-02

Sceptycy 29” bardzo często powołują się na ‘ostatni bastion’ w postaci ostrzejszych odmian, gdzie rzekomo tak duże koło się nie przyjmie...nie polemizuję. Twierdzą natomiast, że ostatecznym rozwiązaniem, będącym kompromisem pomiędzy ewolucją a konserwatyzmem, jest 650b. Najwidoczniej podobnie myśli zarząd A.Ganga, który duże nadzieje pokłada w tym czterozawiasie. No właśnie, czy to aby na pewno jest 4-zawias? Wg mnie tak właśnie wygląda, natomiast na stronie producenta piszą coś o wirtualnych punktach obrotu zawiechy DLP...osobiście nie robi mi to różnicy. Ba, powiem więcej – w dobie blokowanych z kierownicy damperów nawet bardziej pasuje mi typowy czterozawias...mnie, pseudościgantowi.

582662_10151081996091647_505165321_n

Rower przystrojono w grupę Sram XX1. Po co? Jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem jest dołożenie argumentu ku temu, by na dłużej zawiesić oko podczas kontemplowania owego prototypu. Potwierdzeniem moich słów niech będzie kosmiczna cena osprzętu i widoczne mocnowanie przedniej przerzutki.

216958_10151081996701647_1919169472_n

Niestety geometria nie jest znana (główka 69*, podsiodłówka 74*), cena i data wprowadzenia tym bardziej, ale trzeba przyznać, że prężenie muskułów Czechom się udaje. Rower wygląda ciekawie, dociekliwe oko dopatrzy się rozwiązań typu otwory w ramie umożliwiające puszczenie przewodów środkiem (w tym tego od opuszczanej sztycy).

Pozostaje sobie tylko życzyć, aby nie spartolono geometrii, zostawiono surowe alu i nie przesadzono z cenami.

 

 

Tagi: author a.gang, agang patriot 27,5", 650b, 29er, team29er, ceny rowerów agang, rama, waga, zawieszenie, velo, full, am, xc, trail, rowery a gang