• Test roweru Orbea Oiz M20 2018

    Cały sezon dane mi było spędzić z rasowym wyścigowym wehikułem z pełnym zawieszeniem, jakim jest Orbea Oiz. To wymagająca maszyna, a jak ona, ale także i ja daliśmy radę i co z tego wynika postaram się Wam przybliżyć. Ryszard Biniek CZYTAJ
  • Test roweru Octane One Prone

    Obecnie bardzo wiele mówi się i pisze o rowerach ścieżkowych typu trail. Dotychczas dla większości spośród nas ten rasowy sprzęt do zabawy na szlaku kojarzył się ze sporym wydatkiem finansowym. Jednak hardtailowych ścieżkowców przybywało w takim tempie, że było tylko kwestią czasu, aby pojawiły się nowe konstrukcje w dużo niższych przedziałach cenowych. Firmy rowerowe zaczęły wdrażać najlepsze rozwiązania konstrukcyjne do modeli z niższych segmentów. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • GIANT NEOSTRACK - Prawie jak test, a może prezentacja :)

    Za chwilę minie prawie rok, odkąd stałem się posiadaczem komputera pokładowego Giant Neostrack. W skrócie to urządzenie co goli, krawaty wiąże i usuwa niechciane ciąże. Czy tak jest naprawdę? Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie

    Maraton Rowerowy Dookoła Polski (w skrócie MRDP) to najdłuższy i najtrudniejszy w Polsce ultramaraton rowerowy. Również jeden z najtrudniejszych na świecie! Strat i meta na Rozewiu, a trasa to pętla poprowadzona możliwie blisko granic Polski. Całość liczy 3130 km, którą trzeba pokonać w limicie czasu 10 dni (10 dób). Dotychczas w pięciu edycjach MRDP ukończyło zaledwie 66 osób, z czego tylko 52 w limicie czasu. Czy to możliwe, żeby średnio wytrenowany kolarz taki jak ja, mógł podołać tak morderczemu wyzwaniu? Maciej Paterak CZYTAJ
  • Test Giant Full-E+ 1.5 PRO

    UWAGA! Urządzenie elektryczne, grozi porażeniem! Poraża wyglądem, jeździ po wszystkim i długo nie pozwala o sobie zapomnieć. Panie i panowie, stało się to co było nieuniknione - ujeździliśmy wreszcie pierwszego e-bike'a. Michał Bińczak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/agang%20patriot/AGang-Patriot-27-5-test-02.jpg

Cytując czeskiego kolegę recenzującego wymieniony prototyp „to je nova bumba, treilowy kolos, sto cztetz skoku” po raz kolejny dowodzę słuszności stwierdzenia, że język naszych południowych sąsiadów często bywa dla nas co najmniej zabawny. Zupełnie przy okazji poznajemy nowy model Trail/AM

Mateusz Nabiałczyk

Powołana do życia firma-córka z rodu Authora bardzo szybko i prężnie się rozwija. Projektantom zależy na zerwaniu z turystyczną łatką rodu, a zarazem na wywoływaniu w nas chęci poszukiwania duszy starych A.Gangów. Testowany przeze mnie model 7.29 nie do końca temu zadaniu podołał, ale najnowsze prototypy mają wręcz 100% szans, by cele zostały osiągnięte. Najlepszym tego przykładem jest Patriot – full posiadający po 140mm na koło.

AGang-Patriot-27-5-test-02

Sceptycy 29” bardzo często powołują się na ‘ostatni bastion’ w postaci ostrzejszych odmian, gdzie rzekomo tak duże koło się nie przyjmie...nie polemizuję. Twierdzą natomiast, że ostatecznym rozwiązaniem, będącym kompromisem pomiędzy ewolucją a konserwatyzmem, jest 650b. Najwidoczniej podobnie myśli zarząd A.Ganga, który duże nadzieje pokłada w tym czterozawiasie. No właśnie, czy to aby na pewno jest 4-zawias? Wg mnie tak właśnie wygląda, natomiast na stronie producenta piszą coś o wirtualnych punktach obrotu zawiechy DLP...osobiście nie robi mi to różnicy. Ba, powiem więcej – w dobie blokowanych z kierownicy damperów nawet bardziej pasuje mi typowy czterozawias...mnie, pseudościgantowi.

582662_10151081996091647_505165321_n

Rower przystrojono w grupę Sram XX1. Po co? Jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem jest dołożenie argumentu ku temu, by na dłużej zawiesić oko podczas kontemplowania owego prototypu. Potwierdzeniem moich słów niech będzie kosmiczna cena osprzętu i widoczne mocnowanie przedniej przerzutki.

216958_10151081996701647_1919169472_n

Niestety geometria nie jest znana (główka 69*, podsiodłówka 74*), cena i data wprowadzenia tym bardziej, ale trzeba przyznać, że prężenie muskułów Czechom się udaje. Rower wygląda ciekawie, dociekliwe oko dopatrzy się rozwiązań typu otwory w ramie umożliwiające puszczenie przewodów środkiem (w tym tego od opuszczanej sztycy).

Pozostaje sobie tylko życzyć, aby nie spartolono geometrii, zostawiono surowe alu i nie przesadzono z cenami.

 

 

Tagi: author a.gang, agang patriot 27,5", 650b, 29er, team29er, ceny rowerów agang, rama, waga, zawieszenie, velo, full, am, xc, trail, rowery a gang