• Test amortyzatora SR Suntour Elite 29 RL-RC

    Przez ostatnie 10 lat w moim rowerze gościł amortyzator Marzotti Corsa SL LR. To kawał czasu jak na osprzęt rowerowy. Dlatego doszedłem do wniosku, że nastał kres naszej wspólnej przygody i podjąłem decyzję o jego wymianie. Przeglądając zasoby internetu zastanawiałem się czym zastąpić wysłużoną Corsę, czy ma to być kolejna Reba, SID lub FOX, a może jednak poszukać czegoś mniej oczywistego. Pomyślałem - czemu nie dać szansy wykazać się jakiemuś sztućcowi z katalogu firmy SR Suntour. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • ULTRAMARATONY - KALENDARIUM 2021

    [Update 2021-04-26] Wielu z nas miało nadzieje że sezon 2021 będzie odrobinę normalniejszy od poprzedniego. Była nadzieja, były plany, ale jest jak jest. Imprezy kolarskie są przekładane. Aktualizacja kalendarza poniżej. Team29er CZYTAJ
  • WTB Proterra premiera kół rowerowych

    WTB czołowy producent komponentów rowerowych poinformował o wprowadzeniu do swojej oferty kompletnych kół przeznaczonych do rowerów MTB i Graveli. Wszystkie koła budowane są ręcznie w macierzystej fabryce WTB w Kalifornii. Nowe koła Proterra mają zapewnić niezawodną wydajność i trwałość za rozsądne pieniądze. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Northtec Cayon XT w nowej odsłonie

    Cayon 29er XT PERFORMANTE to limitowana edycja popularnego modelu z linii Cayon 29er, który powstał z okazji 15 lecia istnienia firmy. Dotychczas Firma Northtec dość konserwatywnie podchodziła do kolejnych odsłon własnych 29erów. Z założenia miały być one skierowane do początkujących adeptów MTB oraz osób ceniących solidny sprzęt za akceptowalną kwotę. Tym razem firma z Czechowic-Dziecic przygotowała zdecydowanie bardziej “ścigancki” model roweru. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Mazowiecki Gravel - ultramaraton rowerowy dla każdego

    Sezon 2021 ultramaratonów rowerowych, zapowiada się obficie. Szczególnie jeśli chodzi o imprezy o charakterze gravelowym. Jedną z nowości jest tytułowy Mazowiecki Gravel. Mnie osobiście zainteresował, gdyż właściwie jego trasa biegnie wokół mojego domu ;) Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/agang%20patriot/AGang-Patriot-27-5-test-02.jpg

Cytując czeskiego kolegę recenzującego wymieniony prototyp „to je nova bumba, treilowy kolos, sto cztetz skoku” po raz kolejny dowodzę słuszności stwierdzenia, że język naszych południowych sąsiadów często bywa dla nas co najmniej zabawny. Zupełnie przy okazji poznajemy nowy model Trail/AM

Mateusz Nabiałczyk

Powołana do życia firma-córka z rodu Authora bardzo szybko i prężnie się rozwija. Projektantom zależy na zerwaniu z turystyczną łatką rodu, a zarazem na wywoływaniu w nas chęci poszukiwania duszy starych A.Gangów. Testowany przeze mnie model 7.29 nie do końca temu zadaniu podołał, ale najnowsze prototypy mają wręcz 100% szans, by cele zostały osiągnięte. Najlepszym tego przykładem jest Patriot – full posiadający po 140mm na koło.

AGang-Patriot-27-5-test-02

Sceptycy 29” bardzo często powołują się na ‘ostatni bastion’ w postaci ostrzejszych odmian, gdzie rzekomo tak duże koło się nie przyjmie...nie polemizuję. Twierdzą natomiast, że ostatecznym rozwiązaniem, będącym kompromisem pomiędzy ewolucją a konserwatyzmem, jest 650b. Najwidoczniej podobnie myśli zarząd A.Ganga, który duże nadzieje pokłada w tym czterozawiasie. No właśnie, czy to aby na pewno jest 4-zawias? Wg mnie tak właśnie wygląda, natomiast na stronie producenta piszą coś o wirtualnych punktach obrotu zawiechy DLP...osobiście nie robi mi to różnicy. Ba, powiem więcej – w dobie blokowanych z kierownicy damperów nawet bardziej pasuje mi typowy czterozawias...mnie, pseudościgantowi.

582662_10151081996091647_505165321_n

Rower przystrojono w grupę Sram XX1. Po co? Jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem jest dołożenie argumentu ku temu, by na dłużej zawiesić oko podczas kontemplowania owego prototypu. Potwierdzeniem moich słów niech będzie kosmiczna cena osprzętu i widoczne mocnowanie przedniej przerzutki.

216958_10151081996701647_1919169472_n

Niestety geometria nie jest znana (główka 69*, podsiodłówka 74*), cena i data wprowadzenia tym bardziej, ale trzeba przyznać, że prężenie muskułów Czechom się udaje. Rower wygląda ciekawie, dociekliwe oko dopatrzy się rozwiązań typu otwory w ramie umożliwiające puszczenie przewodów środkiem (w tym tego od opuszczanej sztycy).

Pozostaje sobie tylko życzyć, aby nie spartolono geometrii, zostawiono surowe alu i nie przesadzono z cenami.

 

 

Tagi: author a.gang, agang patriot 27,5", 650b, 29er, team29er, ceny rowerów agang, rama, waga, zawieszenie, velo, full, am, xc, trail, rowery a gang