• CZR - nowe karbonowe koła w ofercie WTB

    Niedawno informowaliśmy o premierze kół WTB Proterra zbudowanych w oparciu o lekkie i wytrzymałe obręcze KOM wykonanych z aluminium. Teraz w katalogu kół WTB znajdziemy również ofertę kół zbudowanych na obręczach z włókna węglowego. Nowe komplety są dostępne w dwóch specjalnie zaprojektowanych konfiguracjach: gravelowych i MTB. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Szuter Master Suwalszczyzna 2021 - relacja

    Mam sentyment do Suwalszczyzny, od zamierzchłych czasów harcerskich wędrówek. Od zeszłorocznej suwalskiej edycji Szuter Mastera, uważam te tereny za jedne z najlepiej pasujących do jazdy na gravelu. I dlatego ten wyścig był żelaznym punktem w moim kalendarzu startów w sezonie 2021 ;) Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Mazowiecki Gravel - czyli jak zdobywano mazowieckie piachy

    "Nie jedziesz!" Serce masz słabe, ważysz tonę, na rowerze nie jeździsz! Nie jedziesz i koniec! Nawet nie próbuj mnie przekonać". Być może ktoś z Was także usłyszał taką tyradę Waszej piękniejszej połówki po tym jak z pewną dozą nieśmiałości oznajmiliście, że za tydzień weekend spędzicie z dala od domu, rodziny, dzieci, za to w towarzystwie świerszczy, zbieraczy truskawek i zgrzytu szutru pod kołami. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Octane One Kode - nowe wcielenie

    Zapowiadany ciąg dalszy losów mojego gravela zbudowanego na ramie Octane One Kode. Aktualnie po wielkim upgrade, w nowym malowaniu, gotowy by jego właściciel dokonał na nim rzeczy wielkich, lub co najmniej znaczących ... ;) Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Sudovia Gravel 2021 - relacja

    3 dni ścigania po Suwalszczyźnie, na najlepszych szutrowych trasach w Polsce. Łącznie 423 kilometry i prawie 4000m przewyższeń, ponad 17 godzin "w siodle", 4. miejsce w końcowej klasyfikacji OPEN. Tak w dwóch zdaniach można opisać mój udział w zawodach Sudovia Gravel 2021, które odbyły się w weekend 18-20 czerwca. Jacek Nosowski CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/agang%20patriot/AGang-Patriot-27-5-test-02.jpg

Cytując czeskiego kolegę recenzującego wymieniony prototyp „to je nova bumba, treilowy kolos, sto cztetz skoku” po raz kolejny dowodzę słuszności stwierdzenia, że język naszych południowych sąsiadów często bywa dla nas co najmniej zabawny. Zupełnie przy okazji poznajemy nowy model Trail/AM

Mateusz Nabiałczyk

Powołana do życia firma-córka z rodu Authora bardzo szybko i prężnie się rozwija. Projektantom zależy na zerwaniu z turystyczną łatką rodu, a zarazem na wywoływaniu w nas chęci poszukiwania duszy starych A.Gangów. Testowany przeze mnie model 7.29 nie do końca temu zadaniu podołał, ale najnowsze prototypy mają wręcz 100% szans, by cele zostały osiągnięte. Najlepszym tego przykładem jest Patriot – full posiadający po 140mm na koło.

AGang-Patriot-27-5-test-02

Sceptycy 29” bardzo często powołują się na ‘ostatni bastion’ w postaci ostrzejszych odmian, gdzie rzekomo tak duże koło się nie przyjmie...nie polemizuję. Twierdzą natomiast, że ostatecznym rozwiązaniem, będącym kompromisem pomiędzy ewolucją a konserwatyzmem, jest 650b. Najwidoczniej podobnie myśli zarząd A.Ganga, który duże nadzieje pokłada w tym czterozawiasie. No właśnie, czy to aby na pewno jest 4-zawias? Wg mnie tak właśnie wygląda, natomiast na stronie producenta piszą coś o wirtualnych punktach obrotu zawiechy DLP...osobiście nie robi mi to różnicy. Ba, powiem więcej – w dobie blokowanych z kierownicy damperów nawet bardziej pasuje mi typowy czterozawias...mnie, pseudościgantowi.

582662_10151081996091647_505165321_n

Rower przystrojono w grupę Sram XX1. Po co? Jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem jest dołożenie argumentu ku temu, by na dłużej zawiesić oko podczas kontemplowania owego prototypu. Potwierdzeniem moich słów niech będzie kosmiczna cena osprzętu i widoczne mocnowanie przedniej przerzutki.

216958_10151081996701647_1919169472_n

Niestety geometria nie jest znana (główka 69*, podsiodłówka 74*), cena i data wprowadzenia tym bardziej, ale trzeba przyznać, że prężenie muskułów Czechom się udaje. Rower wygląda ciekawie, dociekliwe oko dopatrzy się rozwiązań typu otwory w ramie umożliwiające puszczenie przewodów środkiem (w tym tego od opuszczanej sztycy).

Pozostaje sobie tylko życzyć, aby nie spartolono geometrii, zostawiono surowe alu i nie przesadzono z cenami.

 

 

Tagi: author a.gang, agang patriot 27,5", 650b, 29er, team29er, ceny rowerów agang, rama, waga, zawieszenie, velo, full, am, xc, trail, rowery a gang