• Prezentacja (test) kasku GIRO Chronicle MIPS

    Kask a'la "Ęduro" to teraz must have w prawdziwym MTB. Wstyd się pokazać na ulicy i w lesie w czymś stricte krosiarskim, nie daj Bóg szosowym. Idąc zatem za modą, na łepek założyłem czepek...pardon... GIRO Chronicle MIPS. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Test opon Vredestein Black Panther

      Na początku tego sezonu do długodystansowego testu otrzymałem opony marki Vredestein - Black Panther. Produkty tej firmy jakoś nigdy nie miały okazji gościć w moim rowerze. Co prawda teamowi koledzy mieli już okazję testować "pantery" ale były to gumy w "średnim" rozmiarze 650B. Tym razem jednak pod naszą redakcyjną strzechę zawitał osobnik z kociej rodziny w rozmiarze 29er. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Łapy precz od wyłącznika!

    Tknięty jakimś dziwnym przeczuciem zajrzałem na kultowy portal 29inches.com, na który przyznaję się, nie zaglądałem od dawna. Jakież było moje zaskoczenie, gdy ujrzałem....zgaszone światło. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Test karbonowych obręczy NEXTIE Premium 29”

    Kiedy mamy już wypasiony rower, jeden albo kilka, z karbonową ramą i pełną grupą XTR’a, wówczas przychodzi taki moment, kiedy to zastanawiamy się, co by tu jeszcze lepszego upchnąć? Eureka - nowe, karbonowe koła, to będzie czad. Lepsze rafki to często końcowy element rowerowej układanki, który albo odpuszczamy, albo zostawiamy na lepsze czasy. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • A tymczasem....Kellys na udeptaną ścieżkę.

    Czasy, gdy ślady trotylu znaleźliśmy na pampersie mamy już dawno za sobą. Tak samo Kellys, który w ostatnim czasie zdążył zaprezentować zgrabną kolekcję 29erów i plusowców. Co nas czeka w sezonie 2018? Generalnie "Wash&Go", czyli 2 w 1. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

NEWS

soc2011-dt-swiss-carbon-crown-fork-prototype01

DT Swiss przedstawił swój nowy, rewelacyjnie lekki widelec XM720 29er. W wersji na szybkozamykacz szwajcarskie cudeńko waży ledwie 1652g i jest lżejsze o 70g od Reby XX29 i o 230g od Float29, co stawia go w czołówce wyścigu po złote piórko. Wygląda na to, że producenci idą na całość również w segmencie wielkokołowym.

Piotr Makowski

Add a comment

P1230562

Team29er testuje nie tylko fajne rowery 29 i dedykowany do nich osprzęt. Uwielbiamy pokazywać Wam również rzadkie i nietuzinkowe komponenty. Tym razem test jakich mało - jako jedni z niewielu na świecie! rozpoczynamy długodystansowy test ultra mega lekkich i nietypowych hamulców hydraulicznych Ashima PanCake Disc. Ich innowacyjność polega na rezygnacji z klasycznych tłoczków wypychających okładziny, a w ich miejsce zastosowaniu specjalnych membran, które pracują pod naciskiem płynu hamulcowego.  O "Pan Cake'ach" mówi sie różnie, dlatego czas zweryfikować opinie krążace w sieci.

Michał Śmieszek

Add a comment

mrin ti

Marka Marin od długiego czasu gości na naszych stronach wraz ze swoimi wielkokołowymi produktami. Z racji położenia za wielką wodą dostęp do ich rowerów do łatwych nie należy... I jest to rzecz smutna, bo ich kola są godne uznania.
W tym roku firma obchodzi swoje 25- lecie. I tak każdy już się necierpliwi: co zaoferują ciekawego, niepowtarzalnago i jedynego? Oczywiście będzie to 29er, jedyny w swoim rodzaju...

Bartosz Niezgoda

Add a comment

kil

Wielu z nas cierpi na bardzo uciążliwą chorobę, co się zwie manią lekkości. Nierzadko jest to jedna z głównych przyczyn ciągłych wahań i rozważań, czy aby na pewno 29er nie pogorszy czasów uzyskiwanych na wyścigach, czy maratonach, bo już na byle amortyzatorze tracimy dobre 100gram i to w przypadku topowych modeli. Na szczęście Niemcy znaleźli lekarstwo...nie, nie na fanatyczne i bezgraniczne ciągotki do obniżania masy, chociaż kto wie?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

scandal1

Trzeba przyznać, że ostatnimi czasy firma On-one ostro napiera. Ofensywa zaczęła się od niewinnych prób dłubania w karbonie, by w niedługim czasie przynieść felgi, widelce i wstrzeliwujące się w mającą aż 29" wielkości lukę wielkoskokowych twentyninerów HT. Emocje z grubsza opadły, więc przyszła kolej na odstawionego gdzieś w kąt Scandala. Rewolucją, czy nowym wcieleniem bym tego nie nazwał, ale ewolucyjnymi zmianami jak najbardziej. Choć z drugiej strony po co ruszać coś, co się sprawdza?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

ace2011_sm_stg6_52g2093_20110402_193157_large

Zanosi się na to, że ten sezon zawodniczy może być przełomowy pod kątem obecności rowerów 29 calowych na imprezach XC/XCM. Potwierdzeniem tej tezy niech będzie zakończony w niedzielę kultowy maraton etapowy Absa Cape Epic, który został zdominowany przez wielkokołowe monstra. Najważniejsze, że startowała na nich sama elita światowego kolarstwa, co utwierdza na w przekonaniu, że na 29 można z powodzeniem walczyć o najwyższe trofea.

Michał Śmieszek

Add a comment

critt

Nareszcie! - Jedynie z takim komentarzem może spotkać się pojawienie budżetowych opon 29er. Swoją drogą trochę tego nie rozumiem tego, że niemal każda część pod 29" kosztuje o wiele więcej, niż jej odpowiednik w klasycznym rozmiarze. Producenci mówią, że podyktowane jest to koniecznością użycia większej ilości materiału, ale czy jest to proporcjonalne do różnic cenowych? Ekhm..najważniejsze, że po Authorach Gripsterach pojawiają się kolejne opony za ludzkie pieniądze

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

PR-Lapierre-29er-FR3
Całkiem niedawno publikowaliśmy informacje na temat nowej maszyny Lapierre 929, a już zbiera pierwsze laury na zawodach. Najwyraźniej przed oficjalną przyszłoroczną sprzedażą francuska firma chce dokładnie przetestować swojego pierwszego 29era w terenie oraz spowodować zaistnienie "potrzeby kupna" nie tylko wśród entuzjastów marki Lapierre.
 
 
 
Przemysław Kiesio
 
Add a comment

Londyn logo

 

 

 

Śledzimy najnowsze wydarzenia. Właśnie dziś Międzynarodowa Unia Kolarska wraz z MKOLem podały sensacyjną wiadomość dotyczącą nowych dyscyplin na najbliższych letnich igrzyskach olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Otóż poważnie rozważa się stworzenie osobnej kategori dla rowerów 29 calowych, gdyż zdaniem ekspertów planowana trasa zawodów może zbytnio faworyzować zawodników jadących na Wielkim Kole, co mogłoby wypaczyć wyniki.

Michał Śmieszek

Add a comment

peloton

Teraz Absalon. 29er rośnie w siłę. Kolejni zawodnicy doceniają znaczenie rozmiaru dwóch kółek.Na ostatnim wyścigu Offroad Paca – Raid, Julien Absalon, dwukrotny mistrz olimpijski wystartował na dużym kole (Orbea Alma 29) i zajął w nim czwartą pozycję. Wygrał Alexis Vuillermoz na, jakże by inaczej, również 29erze (marki Lapierre.) Po wyścigu Absalon był zadowolony z roweru i uzyskanego wyniku. Tym niemniej ma zamiar jeszcze popracować nad jego masą.

Piotr Makowski

Add a comment

MonocogFlight

 

Jaki rynek wielkiego koła jest, większość z nas dobrze wie. Firmy posiadają w swojej ofercie najczęśćiej 1-2 modeli na kołach 29". Jakby wbrew tej teorii wychodzi Redline. W gamie rowerów MTB proponuje "tylko" sześć twentyninerów, a wśród nich rodzynek - czyli mała kicha. Proporcje dla wielu z nas jedyne słuszne. Zobaczmy zatem co tak naprawdę oferuje czerwona linia.


Bartosz Niezgoda

Add a comment

34Large

Mało kto jeszcze oswoił się z wizerunkiem swieżego sztywniaka Santa Cruza, a tu ciach, bach i kolejna premiera! Wygląda na to, że świętoszki postanowiły postawić wszystko na jedną kartę i mocnym akcentem uderzyć w świat wielkiego koła. Karbonowy bujak zyskał sobie wielu zwolenników, wygrał wiele plebiscytów, ale dysproporcja ilościowa między użytkownikami, a pragnącymi wejść w jego posiadanie jest w dalszym ciągu ogromna. Czy aluminiowy brat jest w stanie to zmienić?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment