• Prezentacja (test) kasku GIRO Chronicle MIPS

    Kask a'la "Ęduro" to teraz must have w prawdziwym MTB. Wstyd się pokazać na ulicy i w lesie w czymś stricte krosiarskim, nie daj Bóg szosowym. Idąc zatem za modą, na łepek założyłem czepek...pardon... GIRO Chronicle MIPS. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Test opon Vredestein Black Panther

      Na początku tego sezonu do długodystansowego testu otrzymałem opony marki Vredestein - Black Panther. Produkty tej firmy jakoś nigdy nie miały okazji gościć w moim rowerze. Co prawda teamowi koledzy mieli już okazję testować "pantery" ale były to gumy w "średnim" rozmiarze 650B. Tym razem jednak pod naszą redakcyjną strzechę zawitał osobnik z kociej rodziny w rozmiarze 29er. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Łapy precz od wyłącznika!

    Tknięty jakimś dziwnym przeczuciem zajrzałem na kultowy portal 29inches.com, na który przyznaję się, nie zaglądałem od dawna. Jakież było moje zaskoczenie, gdy ujrzałem....zgaszone światło. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Test karbonowych obręczy NEXTIE Premium 29”

    Kiedy mamy już wypasiony rower, jeden albo kilka, z karbonową ramą i pełną grupą XTR’a, wówczas przychodzi taki moment, kiedy to zastanawiamy się, co by tu jeszcze lepszego upchnąć? Eureka - nowe, karbonowe koła, to będzie czad. Lepsze rafki to często końcowy element rowerowej układanki, który albo odpuszczamy, albo zostawiamy na lepsze czasy. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • A tymczasem....Kellys na udeptaną ścieżkę.

    Czasy, gdy ślady trotylu znaleźliśmy na pampersie mamy już dawno za sobą. Tak samo Kellys, który w ostatnim czasie zdążył zaprezentować zgrabną kolekcję 29erów i plusowców. Co nas czeka w sezonie 2018? Generalnie "Wash&Go", czyli 2 w 1. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

NEWS

bonti1

 

Od czasu pierwszych 29erów, które dobiły do bałtyckich portów minęło już sporo czasu. Dostatecznie wiele, by móc śmigać na oponach nam pasujących, a nie takich, jakie były w sklepie. Może i takie stwierdzenie jest prawdziwe w przypadku gum z delikatnym bieżnikiem nadającym się do umiarkowanie fantazyjnej jazdy, ale na pewno nie wtedy, gdy myślimy o czymś na grubsze błoto. Niestety, ale bardzo powoli się to zmienia i obok pośrednich propozycji pokroju Michelina AT z rzadka pojawiają się bardziej wyspecjalizowane lacie pokroju Mud X

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

 

Highball_21lbsLarge

Od paru miesięcy informujemy was o kolejnych przeciekach dotyczących super karbonowej maszyny ze stajni Santa Cruz. Do dziś nie było nawet wiadomo jak będzie nazywał sie kalifornijski sztywno-ogonowiec. My już wiemy....

Michał Śmieszek

Add a comment

29

Ostatnimi czasy rowerowe brandy pojawiają się niczym grzyby po deszczu. Każdy wciska kit, że jego produkty są jedyne w swoim rodzaju, a rażące podobieństwo do gotowców z azjatyckich katalogów jest niesłychanym zbiegiem okoliczności. Na szczęście uchowały się jeszcze marki, które są klasą same dla siebie, czego najlepszym dowodem jest Blask Sheep - jedna z perełek targów N.A.H.B.S.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Carbon logo

 

 

Zainteresowanie karbonem nie maleje, a Wasze komentarze świadczą o tym, że temat czarnego złota bardzo Was kręci. W związku z tym mamy propozycję nie do odrzucenia! Stwórzmy razem karbonowy FAQ - okazja jest niepowtarzalna, bo mamy przecież bezpośredni kontakt z mistrzem węglowego włókna - Panem Henrykiem Sienkiewiczem. Prosimy zatem o przesyłanie wszelkich pytań związanych z powyższym tematem na adres info@team29er.pl

Redakcja Team29er

Add a comment

P1230452

 

Henryk Sienkiewicz to jeden z największych polskich pisarzy - wiedzą o tym już pewnie starszaki w przedszkolu. Ale mało kto wie, że Henryk Sienkiewicz to również założyciel, właściciel całkowicie polskiej firmy LUXTECH, która specjalizuje się w obróbce karbonu - konkretnie produkcji ram i kompononentów rowerowych. Zbieżność nazwisk jest (nie)przypadkowa. Choć obu panów dzielą "lata świetlne", to obaj już stworzyli wyjątkowe dzieła. 

Michał Śmieszek

Add a comment

Nahbs logo

 

 

Powracamy po raz trzeci do Austin w Teksasie, gdzie w lutym odbywały się pokazy rowerowego rękodzieła. Po liczbie firm wystawiających swe wyroby widać, że ręcznie wytwarzane rowery cieszą się w USA ogromną popularnością. Nie zdziwiłbym się, gdyby razem sprzedawałyby więcej niż masowi producenci. Zapraszam do foto relacji:

Michał Śmeiszek

 

Add a comment

1

 

Przychodzi taki moment w życiu kolarza, kiedy okazuje się, iż cykloza jest "niebezpiecznie" zaawansowana. Wtedy to zaczynają być podejmowane pozornie błahe tematy, wśród których bez problemu znajdziemy problem optymalnego wypełnienia opony. Dętka dętce nie równa, z uszczelniaczami jest podobnie, a do tego trzeba sie z nimi babrać i bądź tu mądry. Dlatego Szwajcarzy wpadli na pomysł pogodzenia obu światów i stworzenia produktu idealnego

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

lapier2

Ofensywa wielkiego koła trwa, a mimo to część firm w dalszym ciągu zwleka z wypuszczeniem choćby jednego 29era. Dlaczego tak się dzieje? Jedni ciągle uważają, że jest to chwilowa fanaberia, inni nie mają pomysłu na dobry produkt. Trafiają się i tacy, którzy pod osłoną nocy pracują nad ideałem. Czy przykładem tego można nazwać najnowszego Lapierre? Zobaczcie sami!

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

929

Rok 2011 przyniósł drobny przełom na rynku rowerów 29 calowych. Pojawiło się więcej modeli niż w latach poprzednich, a ich promocja jest co raz bardziej ofensywna. Superior na tym polu jakby się nie wyróżniał. Od lat kilku produkuje 3 modele wielkokołowe. Na ten sezon nie uległy wielkim przeobrażeniom. Czy to dobrze?? Przekonajcie się sami.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

Race_Face-logo

 

Właśnie się dowiedzieliśmy, że w ubiegły piątek kultowa kanadyjska firma Race Face postanowiła oficjalnie i ostatecznie wyłączyć frezarki! Race Face Performance Products, światowy lider w projektowaniu, produkcji, marketingu i dystrybucji wysokiej klasy komponentów rowerowych i odzieży niestety nie wytrzymał konkurencji.

Team29er

Add a comment

Nahbs logo

 

 

Dalszy ciąg o 29 calach, które można było spotkać, dotknąć, przytulić, obwąchać podczas pokazów ręcznie robionych rowerów "made in USA". Zapraszamy do foto-relacji.

Michał Śmieszek

Add a comment

sette shi

Kilka lat temu, gdy zapadła decyzja "tak składam 29era", nie myślałem, że sięgnę po producentów zza wielkiej wody. Było wiele obaw czy paczka dojdzie, czy "wlepią" mi cło, jak z ewentualną gwarancją? Jednak przypływ gotówki i chęć spróbowania czegoś innego niż rodzima manufaktura skłoniły mnie do zakupu ramy Sette. Wówczas w ofercie był jeden rower na bardzo dobrym osprzęcie i w atrakcyjnej cenie. Odświeżając ostatnio stronę producenta zauważyłem 2 rowery wielkokołowe. Jak na USA to mało, ale... 

Bartosz Niezgoda

 

Add a comment