• Test opon WTB Ranger 2.25

      Wilderness Trail Bikes (WTB) projektuje bardzo solidne opony, przede wszystkim dla potrzeb enduro, downhill i trail. Czasami jednak udaje im się zaimplementować sprawdzony w boju pomysł dla potrzeb ściganckiego XC. Oczywiście wcześniej gumy zostają odchudzone celem maksymalizacji prędkości i wydajności przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej trakcji. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Hamulce Giant Conduct - testujemy długodystansowo

    Od kilku lat, gravel to mój podstawowy rower. Dla moich potrzeb jest idealny. Jednakowoż jeden element wyposażenia, zawsze wymagał większej uwagi, troski, zadbania - mechaniczne tarczowe hamulce. Czy hydrauliczne hamulce Giant Conduct, będą lekiem na całe zło? Zobaczymy ... Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • "Szeroka Tarcza" i "Kocur" DARTMOOR

    Najlepszą taktyką kocura przed skokiem przez gapy, dropy i leśne zasieki jest atak. Można do niego wykorzystać superbohaterów z S.H.I.E.L.D, ale można także wykorzystać nowe rafki enduro/trail, w jakie bardzo chciałby wyposażyć nas, rowerzystów, rodzimy DARTMOOR. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Powrót Lorda Ragley - odświeżona Wielka Peruka oraz Wielki Al

    Bicykle z UK mają coś takiego w sobie, czego brakuje reszcie świata. Być może jest to góralska fantazja, zapach wrzosów, połączony z flegmą popołudniowej herbatki. Może jest to jajko z bekonem. Lejdis...świnki są niebieskie, ryby są grube, a wielki Al odcina kupony.  Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Być i mieć.... jak Long Dong Silver

    Ponoć młodzi chłopcy na Zachodzie marzą, żeby być choć w połowie tak hojnie wyposażonym jak słynny Long Dong Silver. A co mają zrobić ci którym natura od urodzenia dała ponadprzeciętną wielkość. Oni w końcu też chcą przelecieć....się na rowerze dokoła bloku. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Poooszedł...jak dzik w żołędzie! ...Nomen-Omen

    "Dzik jest dziki, dzik jest zły, dzik ma bardzo ostre kły! Kto spotyka w lesie dzika ten na drzewo zaraz zmyka!". Drogi Panie Kleksie....te słowa są tendencyjne. Dzik, owszem jest zły, owszem ma kły ostre jak zębatka N-W-N, owszem jest dzieckiem (wesołego) diabła - ale nikt tu nie ucieka na drzewo, a co najwyżej biegnie do rowerowego zakładu z pytaniem o cenę. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

NEWS

ace2011_sm_stg6_52g2093_20110402_193157_large

Zanosi się na to, że ten sezon zawodniczy może być przełomowy pod kątem obecności rowerów 29 calowych na imprezach XC/XCM. Potwierdzeniem tej tezy niech będzie zakończony w niedzielę kultowy maraton etapowy Absa Cape Epic, który został zdominowany przez wielkokołowe monstra. Najważniejsze, że startowała na nich sama elita światowego kolarstwa, co utwierdza na w przekonaniu, że na 29 można z powodzeniem walczyć o najwyższe trofea.

Michał Śmieszek

Add a comment

critt

Nareszcie! - Jedynie z takim komentarzem może spotkać się pojawienie budżetowych opon 29er. Swoją drogą trochę tego nie rozumiem tego, że niemal każda część pod 29" kosztuje o wiele więcej, niż jej odpowiednik w klasycznym rozmiarze. Producenci mówią, że podyktowane jest to koniecznością użycia większej ilości materiału, ale czy jest to proporcjonalne do różnic cenowych? Ekhm..najważniejsze, że po Authorach Gripsterach pojawiają się kolejne opony za ludzkie pieniądze

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

PR-Lapierre-29er-FR3
Całkiem niedawno publikowaliśmy informacje na temat nowej maszyny Lapierre 929, a już zbiera pierwsze laury na zawodach. Najwyraźniej przed oficjalną przyszłoroczną sprzedażą francuska firma chce dokładnie przetestować swojego pierwszego 29era w terenie oraz spowodować zaistnienie "potrzeby kupna" nie tylko wśród entuzjastów marki Lapierre.
 
 
 
Przemysław Kiesio
 
Add a comment

Londyn logo

 

 

Śledzimy najnowsze wydarzenia. Właśnie dziś Międzynarodowa Unia Kolarska wraz z MKOLem podały sensacyjną wiadomość dotyczącą nowych dyscyplin na najbliższych letnich igrzyskach olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Otóż poważnie rozważa się stworzenie osobnej kategori dla rowerów 29 calowych, gdyż zdaniem ekspertów planowana trasa zawodów może zbytnio faworyzować zawodników jadących na Wielkim Kole, co mogłoby wypaczyć wyniki.

Michał Śmieszek

Add a comment

peloton

Teraz Absalon. 29er rośnie w siłę. Kolejni zawodnicy doceniają znaczenie rozmiaru dwóch kółek.Na ostatnim wyścigu Offroad Paca – Raid, Julien Absalon, dwukrotny mistrz olimpijski wystartował na dużym kole (Orbea Alma 29) i zajął w nim czwartą pozycję. Wygrał Alexis Vuillermoz na, jakże by inaczej, również 29erze (marki Lapierre.) Po wyścigu Absalon był zadowolony z roweru i uzyskanego wyniku. Tym niemniej ma zamiar jeszcze popracować nad jego masą.

Piotr Makowski

Add a comment

MonocogFlight

 

Jaki rynek wielkiego koła jest, większość z nas dobrze wie. Firmy posiadają w swojej ofercie najczęśćiej 1-2 modeli na kołach 29". Jakby wbrew tej teorii wychodzi Redline. W gamie rowerów MTB proponuje "tylko" sześć twentyninerów, a wśród nich rodzynek - czyli mała kicha. Proporcje dla wielu z nas jedyne słuszne. Zobaczmy zatem co tak naprawdę oferuje czerwona linia.


Bartosz Niezgoda

Add a comment

34Large

Mało kto jeszcze oswoił się z wizerunkiem swieżego sztywniaka Santa Cruza, a tu ciach, bach i kolejna premiera! Wygląda na to, że świętoszki postanowiły postawić wszystko na jedną kartę i mocnym akcentem uderzyć w świat wielkiego koła. Karbonowy bujak zyskał sobie wielu zwolenników, wygrał wiele plebiscytów, ale dysproporcja ilościowa między użytkownikami, a pragnącymi wejść w jego posiadanie jest w dalszym ciągu ogromna. Czy aluminiowy brat jest w stanie to zmienić?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

bonti1

 

Od czasu pierwszych 29erów, które dobiły do bałtyckich portów minęło już sporo czasu. Dostatecznie wiele, by móc śmigać na oponach nam pasujących, a nie takich, jakie były w sklepie. Może i takie stwierdzenie jest prawdziwe w przypadku gum z delikatnym bieżnikiem nadającym się do umiarkowanie fantazyjnej jazdy, ale na pewno nie wtedy, gdy myślimy o czymś na grubsze błoto. Niestety, ale bardzo powoli się to zmienia i obok pośrednich propozycji pokroju Michelina AT z rzadka pojawiają się bardziej wyspecjalizowane lacie pokroju Mud X

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

 

Highball_21lbsLarge

Od paru miesięcy informujemy was o kolejnych przeciekach dotyczących super karbonowej maszyny ze stajni Santa Cruz. Do dziś nie było nawet wiadomo jak będzie nazywał sie kalifornijski sztywno-ogonowiec. My już wiemy....

Michał Śmieszek

Add a comment

29

Ostatnimi czasy rowerowe brandy pojawiają się niczym grzyby po deszczu. Każdy wciska kit, że jego produkty są jedyne w swoim rodzaju, a rażące podobieństwo do gotowców z azjatyckich katalogów jest niesłychanym zbiegiem okoliczności. Na szczęście uchowały się jeszcze marki, które są klasą same dla siebie, czego najlepszym dowodem jest Blask Sheep - jedna z perełek targów N.A.H.B.S.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Carbon logo

 

 

Zainteresowanie karbonem nie maleje, a Wasze komentarze świadczą o tym, że temat czarnego złota bardzo Was kręci. W związku z tym mamy propozycję nie do odrzucenia! Stwórzmy razem karbonowy FAQ - okazja jest niepowtarzalna, bo mamy przecież bezpośredni kontakt z mistrzem węglowego włókna - Panem Henrykiem Sienkiewiczem. Prosimy zatem o przesyłanie wszelkich pytań związanych z powyższym tematem na adres info@team29er.pl

Redakcja Team29er

Add a comment

P1230452

 

Henryk Sienkiewicz to jeden z największych polskich pisarzy - wiedzą o tym już pewnie starszaki w przedszkolu. Ale mało kto wie, że Henryk Sienkiewicz to również założyciel, właściciel całkowicie polskiej firmy LUXTECH, która specjalizuje się w obróbce karbonu - konkretnie produkcji ram i kompononentów rowerowych. Zbieżność nazwisk jest (nie)przypadkowa. Choć obu panów dzielą "lata świetlne", to obaj już stworzyli wyjątkowe dzieła. 

Michał Śmieszek

Add a comment