• Test opon Vredestein Bob Cat 29x2.35"

    Bo wszystkie Ryśki to fajne chłopaki! Jest Rysio z Klanu, jest Prezes Klubu "Tęcza" Ryszard Ochódzki, jest także Rysio Vredestein w słusznym rozmiarze 29 cali, który podbił niewieście serce testera z Klubu Przyjaciół Grubej Kiszki. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Twierdza padła! Knolly wypuszcza na wolność 29era

    Knolly Bikes to jak Kuba Fidela Castro, jak Kim Dzong Un - zatwardziała twierdza małych i średnich kiszek. Ileż to już lat minęło od produkcji pierwszych sensownych 29erów? Dużo, ale dla Knolly czas stanął w miejscu. Misio jednak się w końcu obudził! Michał Śmieszek CZYTAJ
  • "6 lat minęło jak jeden dzień..." - Kona Satori 29er w nowym wcieleniu

    Czas płynie nieubłaganie. Starzejemy się my, (przynajmniej zewnętrznie), ale nie nasze ciche marzenia. Jednym z nich jest wpisanie do CV punktu: Mam rower marki KONA. Dziś niech to będzie nowa Kona Satori! Michał Śmieszek CZYTAJ
  • "Loda z mocą" poproszę..czyli test kapci Force ICE

    Tytuł miał być bardziej clickbaitowy, ale żona zabronili. Nie było by w ogóle o czym pisać, gdyby nie smutny fakt, że zima znowu zaskoczyła drogowców...i moje ciepłolubne stópki. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

NEWS

P1230452

 

Henryk Sienkiewicz to jeden z największych polskich pisarzy - wiedzą o tym już pewnie starszaki w przedszkolu. Ale mało kto wie, że Henryk Sienkiewicz to również założyciel, właściciel całkowicie polskiej firmy LUXTECH, która specjalizuje się w obróbce karbonu - konkretnie produkcji ram i kompononentów rowerowych. Zbieżność nazwisk jest (nie)przypadkowa. Choć obu panów dzielą "lata świetlne", to obaj już stworzyli wyjątkowe dzieła. 

Michał Śmieszek

Add a comment

Nahbs logo

 

 

Powracamy po raz trzeci do Austin w Teksasie, gdzie w lutym odbywały się pokazy rowerowego rękodzieła. Po liczbie firm wystawiających swe wyroby widać, że ręcznie wytwarzane rowery cieszą się w USA ogromną popularnością. Nie zdziwiłbym się, gdyby razem sprzedawałyby więcej niż masowi producenci. Zapraszam do foto relacji:

Michał Śmeiszek

 

Add a comment

1

 

Przychodzi taki moment w życiu kolarza, kiedy okazuje się, iż cykloza jest "niebezpiecznie" zaawansowana. Wtedy to zaczynają być podejmowane pozornie błahe tematy, wśród których bez problemu znajdziemy problem optymalnego wypełnienia opony. Dętka dętce nie równa, z uszczelniaczami jest podobnie, a do tego trzeba sie z nimi babrać i bądź tu mądry. Dlatego Szwajcarzy wpadli na pomysł pogodzenia obu światów i stworzenia produktu idealnego

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

lapier2

Ofensywa wielkiego koła trwa, a mimo to część firm w dalszym ciągu zwleka z wypuszczeniem choćby jednego 29era. Dlaczego tak się dzieje? Jedni ciągle uważają, że jest to chwilowa fanaberia, inni nie mają pomysłu na dobry produkt. Trafiają się i tacy, którzy pod osłoną nocy pracują nad ideałem. Czy przykładem tego można nazwać najnowszego Lapierre? Zobaczcie sami!

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

929

Rok 2011 przyniósł drobny przełom na rynku rowerów 29 calowych. Pojawiło się więcej modeli niż w latach poprzednich, a ich promocja jest co raz bardziej ofensywna. Superior na tym polu jakby się nie wyróżniał. Od lat kilku produkuje 3 modele wielkokołowe. Na ten sezon nie uległy wielkim przeobrażeniom. Czy to dobrze?? Przekonajcie się sami.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

Race_Face-logo

 

Właśnie się dowiedzieliśmy, że w ubiegły piątek kultowa kanadyjska firma Race Face postanowiła oficjalnie i ostatecznie wyłączyć frezarki! Race Face Performance Products, światowy lider w projektowaniu, produkcji, marketingu i dystrybucji wysokiej klasy komponentów rowerowych i odzieży niestety nie wytrzymał konkurencji.

Team29er

Add a comment

Nahbs logo

 

 

Dalszy ciąg o 29 calach, które można było spotkać, dotknąć, przytulić, obwąchać podczas pokazów ręcznie robionych rowerów "made in USA". Zapraszamy do foto-relacji.

Michał Śmieszek

Add a comment

sette shi

Kilka lat temu, gdy zapadła decyzja "tak składam 29era", nie myślałem, że sięgnę po producentów zza wielkiej wody. Było wiele obaw czy paczka dojdzie, czy "wlepią" mi cło, jak z ewentualną gwarancją? Jednak przypływ gotówki i chęć spróbowania czegoś innego niż rodzima manufaktura skłoniły mnie do zakupu ramy Sette. Wówczas w ofercie był jeden rower na bardzo dobrym osprzęcie i w atrakcyjnej cenie. Odświeżając ostatnio stronę producenta zauważyłem 2 rowery wielkokołowe. Jak na USA to mało, ale... 

Bartosz Niezgoda

 

Add a comment

forma

Dawno dawno temu, za górami, za lasami...za Morzem Śródziemnym w krainie piramid i faraonów ludzie mieli w zwyczaju czcić wiele żyjątek, którym to przypisywano przeróżne magiczne zdolności. Niejeden ibis by się zdziwił, że to w jego pierzastej naturze upatrywano zdolności do zmieniania świata na lepsze, co w ichniejszych czasach oznaczało podniesienie się poziomu wody w Nilu. Ciekawe zatem, jak te nadprzyrodzone umiejętności sympatycznego ptaszka przełożą się na świat wielkiego koła

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Nahbs logo

 

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego za Wielką Wodą odbywa się bardzo poważna impreza: Pokazy Ręcznie Robionych Rowerów Ameryki Północnej (North American Handmade Bicycle Show). Z każdym rokiem to wydarzenie przyciąga jeszcze większą uwagę mediów a przede wszystkim skupia w jednym miejscu coraz więcej niewielkich manufaktur, nierzadko jednoosobowych, w których powstają cuda na dwóch kółkach...nie tylko tych dużych

Michał Śmieszek

Add a comment

syncros fork

Często bywa, że marzenia chłopca o posiadaniu rowerowej marki stają się rzeczywistością. Wiele firm rozpoczynało swoję karierę od garażowej manufaktury i wielkiego zaangażowania osób związanych. Podobna historia tyczy się Syncros'a - startowali jako mała firma, obecnie są coraz lepiej rozpoznawalni nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Ich produkty wyróżnia wysoka jakość wykonania, trwałość oraz dbałość o niską wagę. Chłopaki idą z duchem czasu, są otwarci na nowe drogi, także te wielkokołowe.


Bartosz Niezgoda

Add a comment

Giant29er

Pomimo ciepłego przyjęcia przez rynek Gianta Anthem X 29 nie sposób było nie zauważyć krążących w tle docinek związanych z niedopracowaniem pewnych elementów. A to za długi ogon, a to wadliwa seria ram, którą na szczęście szybko wycofano z obiegu. W efekcie marka chyba nieco się sparzyła i projektowaniu sztywnego XTC 29 nierozerwalnie towarzyszyła myśl, aby tym razem nie było wpadek

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment