• Test roweru Orbea Oiz M20 2018

    Cały sezon dane mi było spędzić z rasowym wyścigowym wehikułem z pełnym zawieszeniem, jakim jest Orbea Oiz. To wymagająca maszyna, a jak ona, ale także i ja daliśmy radę i co z tego wynika postaram się Wam przybliżyć. Ryszard Biniek CZYTAJ
  • Test roweru Octane One Prone

    Obecnie bardzo wiele mówi się i pisze o rowerach ścieżkowych typu trail. Dotychczas dla większości spośród nas ten rasowy sprzęt do zabawy na szlaku kojarzył się ze sporym wydatkiem finansowym. Jednak hardtailowych ścieżkowców przybywało w takim tempie, że było tylko kwestią czasu, aby pojawiły się nowe konstrukcje w dużo niższych przedziałach cenowych. Firmy rowerowe zaczęły wdrażać najlepsze rozwiązania konstrukcyjne do modeli z niższych segmentów. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • GIANT NEOSTRACK - Prawie jak test, a może prezentacja :)

    Za chwilę minie prawie rok, odkąd stałem się posiadaczem komputera pokładowego Giant Neostrack. W skrócie to urządzenie co goli, krawaty wiąże i usuwa niechciane ciąże. Czy tak jest naprawdę? Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie

    Maraton Rowerowy Dookoła Polski (w skrócie MRDP) to najdłuższy i najtrudniejszy w Polsce ultramaraton rowerowy. Również jeden z najtrudniejszych na świecie! Strat i meta na Rozewiu, a trasa to pętla poprowadzona możliwie blisko granic Polski. Całość liczy 3130 km, którą trzeba pokonać w limicie czasu 10 dni (10 dób). Dotychczas w pięciu edycjach MRDP ukończyło zaledwie 66 osób, z czego tylko 52 w limicie czasu. Czy to możliwe, żeby średnio wytrenowany kolarz taki jak ja, mógł podołać tak morderczemu wyzwaniu? Maciej Paterak CZYTAJ
  • Test Giant Full-E+ 1.5 PRO

    UWAGA! Urządzenie elektryczne, grozi porażeniem! Poraża wyglądem, jeździ po wszystkim i długo nie pozwala o sobie zapomnieć. Panie i panowie, stało się to co było nieuniknione - ujeździliśmy wreszcie pierwszego e-bike'a. Michał Bińczak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

NEWS

chiru-carbon-29er-mountain-bike01

"Przysmak Tybetański a la chiru" - trochę karbonu z Tajwanu dobrze wymieszać z 25 letnim doświadczeniem francuskich żab, dodać do tego tybetańską antylopę. Otrzymaną masę umieścić w formie i cierpliwie czekać....niczym tybetański mnich. Emocje i ekstremalne doznania gwarantowane....

Michał Śmieszek

Add a comment

razzer 29

O tym, że Polacy mają tendencje do marnowania życiowych szans wiadomo nie od dziś.  Kiedyś w nieco liczniejszej kołowo branży zrezygnowaliśmy z klepania samochodów Skody, co świetnie wykorzystali Czesi. Podobna sytuacja ma miejsce z 29". Rodzime manufaktury już po pierwszym kroku zamarły w bezruchu, tymczasem nasi sąsiedzi dzielnie prą do przodu

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

M1 side gray-1

Dawno bardzo, nawet nie wiadomo kiedy, czyli jakieś 2 lata wstecz, świat usłyszał o cieśli, który zwał się Dżepetto. Nasz bohater miał niezwykły dar - potrafił z kawałka drewna wyczarować cuda. Niczym McGyver, z wykałaczek strugał helikoptery. Potrafił nawet ożywić drewniane lalki. Niestety jednak nikt nie chciał docenić jego niesamowitego talentu. Dlatego wsiadł na okręt i popłynął przez ocean do kraju-raju, gdzie nareszcie mógł realizować swoje drewniane fantazje.

Michał Śmieszek

Add a comment

kwelarvr


Nazwa tej firmy do niedawna jeszcze nic mi nie mówiła... no może prócz bezpośredniego tłumaczenia. Jak się okazało nazwa pochodzi (a jakże mogło byc inaczej) od nazwiska założyciela, czyli Patrick'a Morewood'a. Jest to były zawodnik BMX i kilkukrotny mistrz RPA w downhillu.  Ale co ma zawodnik sportów grawitacycjnych do dużego koła?

Bartosz Niezgoda

Add a comment

farmboy4

Wydawać by się mogło, że rower to wytwór człowieka, który jest w 100% przewidywalny, odporny na zapierające dech w piersiach innowacje. Po raz kolejny okazuje się, że nic bardziej mylnego. Firma Slingshot od lat udowadnia, że…po prostu można inaczej, jak? Zobaczcie sami!

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Hanbike_1

Ewa jest już szczęśliwą posiadaczką karbonowego ścigacza napędzanego siłą jej rąk. Radość, łzy...i pot - to tylko niewielka część emocji jakie przez ostatnie dni towarzyszą Ewci. Mimo, że pogoda nie jest idealna, nasza dzielna dziewczyna nie odpuszcza i ostro przygotowuje się do sezonu. Zapraszam do krótkiej fotorelacji. Handbike naprawdę robi wrażenie.

Michał Śmieszek

Add a comment

jabber

Wiele jest firm, wiele pomysłów, które jak się później okazuje nie są wcale takie innowacyjne, za jakie uznaje je marketingowy bełkot lub po prostu są wierną kopią pomysłów tych, którzy nie widzą w tym nic nadzwyczajnego. Podobnie jest w przypadku 29” i skracania do granic możliwości tylnego trójkąta. Tymczasem Vassago staje po drugiej stronie barykady i mówi, że im dłuższy CS, tym lepiej.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

2011_orbea_Alma_hydro_headtube

Pod koniec ubiegłego tygodnia podaliśmy najnowsze wieści dotyczące tegorocznej kolekcji hiszpańskiej Orbeii. Serwis internetowy Bikerumour niedawno dostał do testów dwie takie maszyny. Dzięki uprzejmości naszych zagranicznych kolegów publikujemy najświeższe fotki.

Michał Śmieszek

Add a comment

Santa Cruz_4

Dział marketingu Santa Cruz wyraźnie próbuje zaskoczyć brać kolarską bardzo specyficzną polityką marketingową. Zupełnie "niekontrolowane" wycieki kolejnych zdjęć przedstawiających karbonowego "Latającego Holendra" podgrzewają atmosferę wywołując skrajne reakcje wśród fanów wielkiego koła - od wściekłości aż po ślinotok (szczególnie u fanów kalifornijskiej marki)

Michał Śmieszek

Add a comment

enve29

Całkiem niedawno firma Edge, słynąca z hi-endowych komponentów, postanowiła wypłynąć na szerokie wody rowerowego świata i przy okazji targów Eurobike zaakcentować to zmianą nazwy na Enve. Jaki to miało sens? Zapewne podobny, jak zmiana koloru włosów o jeden odcień przez kobiety, tym bardziej, że i tu głównie wpłynęło to na wygląd.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

2011-orbea-alma-29er-alloy-hardtail-H50

Hiszpański producent rowerów nie rozpoczyna dopiero przygody z 29er jak wielu innych wytwórców, ale zmienia w kolekcji 2011 oblicze swoich Dużych Kół. W dotychczasowej kolekcji od bodajże trzech lat były dwa modele, aluminiowa Lanza i karbonowa Alma. Teraz na placu boju pozostała tylko „dusza” Orbei, czyli Alma, ale za to w siedmiu wcieleniach. Tak w aluminium jak i karbonie.

Ryszard Biniek i Piotr Makowski

 

Add a comment

segma

Ostatnie artykuły jasno świadczą o tym, że Europa otwiera się na rynek wielkokołowy i z coraz większą chęcią firmy adaptują "owe stwory" do swoich kolekcji. Póki co przodują marki niemieckie i włoskie, jednak najczęściej i tak posiadają maksymalnie dwa do trzech modeli, czasami "nawet" fulla. I w tej co raz to gęstszej materii wybija się ponad to Silverback. Firma, która proponuje aż 9 29erów; z czego pięć fulli i "tylko" 4 HT.

Bartosz Niezgoda

Add a comment