• Test kasku Limar Air Star

    Podczas jazdy na rowerze, zwłaszcza tej wyczynowej, jednym z problemów jaki napotykamy jest pokonywanie oporu powietrza oraz przegrzewanie się skóry głowy. Dlatego konstruktorzy kasków rowerowych zwracają szczególną uwagę na aerodynamikę oraz swobodny przepływ powietrza przez otwory wentylacyjne. W 2018 roku na targach Eurobike włoska firma Limar zaprezentowała rodzinę kasków Air Revolution. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kapciochów do Ęduro - Mavic DeeMax PRO

    Test obuwia...po prostu uwielbiam pisać o tym jak dobre są buty, które noszę. No bo szczerze...nie napiszę przecież, że chodzę i jeżdżę w kapciach, które są ciasne, niewygodne i generalnie do pupy...Dlatego właśnie wrzucam moje kolejne Maviki - tym razem to papucie do ostrzejszego ciorania. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Pakowanie w trójkąty

    Bikepacking zdobywa coraz więcej zwolenników, również w naszej redakcji. Dzięki uprzejmości firmy AMP Polska, otrzymałem do testu kilka sakw firmy Blackburn, które będę testował. głównie w trudnych ultra-maratonach kolarskich i opisywał swoje wrażenia na łamach naszej witryny. Na początek całkiem pojemna torba, mieszcząca się w dużym trójkącie ramy, którą zabrałem na prawdziwie morderczy maraton Race Through Poland.  Maciej Paterak CZYTAJ
  • LOCA BIKES idzie w szutry

    Z wizytą u LOCABIKES, Bartek był ponad rok temu. Artykuł podsumowujący spotkanie z twórcami tej wrocławskiej manufaktury, kończy pytanie "Czy planujecie budować twentyninery?" W odpowiedzi, tegorocznej srogiej wiosny, dostajemy informacje o premierze graveli. Nie jest to zupełnie to samo, ale "mnie się podoba!" że zacytuję Martiego zwiedzającego Madagaskar :D Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test opon WTB Ranger 2.25

      Wilderness Trail Bikes (WTB) projektuje bardzo solidne opony, przede wszystkim dla potrzeb enduro, downhill i trail. Czasami jednak udaje im się zaimplementować sprawdzony w boju pomysł dla potrzeb ściganckiego XC. Oczywiście wcześniej gumy zostają odchudzone celem maksymalizacji prędkości i wydajności przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej trakcji. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Hamulce Giant Conduct - testujemy długodystansowo

    Od kilku lat, gravel to mój podstawowy rower. Dla moich potrzeb jest idealny. Jednakowoż jeden element wyposażenia, zawsze wymagał większej uwagi, troski, zadbania - mechaniczne tarczowe hamulce. Czy hydrauliczne hamulce Giant Conduct, będą lekiem na całe zło? Zobaczymy ... Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

NEWS

kwelarvr


Nazwa tej firmy do niedawna jeszcze nic mi nie mówiła... no może prócz bezpośredniego tłumaczenia. Jak się okazało nazwa pochodzi (a jakże mogło byc inaczej) od nazwiska założyciela, czyli Patrick'a Morewood'a. Jest to były zawodnik BMX i kilkukrotny mistrz RPA w downhillu.  Ale co ma zawodnik sportów grawitacycjnych do dużego koła?

Bartosz Niezgoda

Add a comment

farmboy4

Wydawać by się mogło, że rower to wytwór człowieka, który jest w 100% przewidywalny, odporny na zapierające dech w piersiach innowacje. Po raz kolejny okazuje się, że nic bardziej mylnego. Firma Slingshot od lat udowadnia, że…po prostu można inaczej, jak? Zobaczcie sami!

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Hanbike_1

Ewa jest już szczęśliwą posiadaczką karbonowego ścigacza napędzanego siłą jej rąk. Radość, łzy...i pot - to tylko niewielka część emocji jakie przez ostatnie dni towarzyszą Ewci. Mimo, że pogoda nie jest idealna, nasza dzielna dziewczyna nie odpuszcza i ostro przygotowuje się do sezonu. Zapraszam do krótkiej fotorelacji. Handbike naprawdę robi wrażenie.

Michał Śmieszek

Add a comment

jabber

Wiele jest firm, wiele pomysłów, które jak się później okazuje nie są wcale takie innowacyjne, za jakie uznaje je marketingowy bełkot lub po prostu są wierną kopią pomysłów tych, którzy nie widzą w tym nic nadzwyczajnego. Podobnie jest w przypadku 29” i skracania do granic możliwości tylnego trójkąta. Tymczasem Vassago staje po drugiej stronie barykady i mówi, że im dłuższy CS, tym lepiej.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

2011_orbea_Alma_hydro_headtube

Pod koniec ubiegłego tygodnia podaliśmy najnowsze wieści dotyczące tegorocznej kolekcji hiszpańskiej Orbeii. Serwis internetowy Bikerumour niedawno dostał do testów dwie takie maszyny. Dzięki uprzejmości naszych zagranicznych kolegów publikujemy najświeższe fotki.

Michał Śmieszek

Add a comment

Santa Cruz_4

Dział marketingu Santa Cruz wyraźnie próbuje zaskoczyć brać kolarską bardzo specyficzną polityką marketingową. Zupełnie "niekontrolowane" wycieki kolejnych zdjęć przedstawiających karbonowego "Latającego Holendra" podgrzewają atmosferę wywołując skrajne reakcje wśród fanów wielkiego koła - od wściekłości aż po ślinotok (szczególnie u fanów kalifornijskiej marki)

Michał Śmieszek

Add a comment

enve29

Całkiem niedawno firma Edge, słynąca z hi-endowych komponentów, postanowiła wypłynąć na szerokie wody rowerowego świata i przy okazji targów Eurobike zaakcentować to zmianą nazwy na Enve. Jaki to miało sens? Zapewne podobny, jak zmiana koloru włosów o jeden odcień przez kobiety, tym bardziej, że i tu głównie wpłynęło to na wygląd.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

2011-orbea-alma-29er-alloy-hardtail-H50

Hiszpański producent rowerów nie rozpoczyna dopiero przygody z 29er jak wielu innych wytwórców, ale zmienia w kolekcji 2011 oblicze swoich Dużych Kół. W dotychczasowej kolekcji od bodajże trzech lat były dwa modele, aluminiowa Lanza i karbonowa Alma. Teraz na placu boju pozostała tylko „dusza” Orbei, czyli Alma, ale za to w siedmiu wcieleniach. Tak w aluminium jak i karbonie.

Ryszard Biniek i Piotr Makowski

 

Add a comment

segma

Ostatnie artykuły jasno świadczą o tym, że Europa otwiera się na rynek wielkokołowy i z coraz większą chęcią firmy adaptują "owe stwory" do swoich kolekcji. Póki co przodują marki niemieckie i włoskie, jednak najczęściej i tak posiadają maksymalnie dwa do trzech modeli, czasami "nawet" fulla. I w tej co raz to gęstszej materii wybija się ponad to Silverback. Firma, która proponuje aż 9 29erów; z czego pięć fulli i "tylko" 4 HT.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

kiss

Firma, o której zdaje się, że nad Wisłą mało kto słyszał, obchodziła niedawno swoją 25. rocznicę. Był szampan, specjalne edycje i inne atrakcje, ale przyszedł czas wrócić do świata rzeczywistego, gdzie trzeba mierzyć się z coraz bardziej wymagającą konkurencją…i klientelą. Wcześniejsze rowery, jak to zwykle na początku bywa, miały zasadnicze wady, choć zeszłorocznym niewiele już brakowało. Zobaczmy zatem, jak sprawa ma się w przypadku najnowszej kolekcji.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

RB_2011_XXIX_Steel_LG

 

Wzorem numerowania władców tego świata, czy też papieży, firma Raleigh swojego królewskiego 29era oznaczyła cyframi rzymskimi. Jaki ma numer? Ano 29 – „jedyny słuszny”. Model ten od ponad 5 lat funkcjonuje na rynku bez większych ideologicznych zmian…sztywna rama, sztywny wideł, napęd Single Speed…więc po co o nim pisać? Ano choćby po to, by pokazać światu łańcuszek, jaki dzierży w sezonie 2011.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Ewa Kacz

Bracia i siostry! To już jest wielki koniec! Ewa w poniedziałek 01.02.2011 odbiera swój wymarzony rower. Dzięki Waszemu wsparciu, spełniło się jedno z największych marzeń tej dzielnej dziewczyny! Akcja rozpoczęta przez Ewę na początku października spotkała się z niesamowitym, pozytywnym odzewem społeczności rowerowej. Jej sukces  pokazuje, że w naszym kraju-raju 2 kółka potrafią łączyć bez względu na poglądy polityczne. Przede wszystkim jednak, Ewa swoją determinacją udowodniła, że osoby niepełnosprawne mogą aktywnie uczestniczyć w życiu publicznym. 

Michał Śmieszek & Team29er

Add a comment