• Nowości WTB na rok 2018

    Wakacje wakacjami, a w WTB nie próżnują. Buszując w internecie wpadły mi w oko nowości jakimi chcą nas obdarować w tym roku konstruktorzy z tej firmy. A jest tego niemało. Tadeusz Pietrzak   CZYTAJ
  • Test uszczelniacza GIANT do opon bezdętkowych

    Jakiś czas temu (o czym mało kto wie) Giant wprowadził do sprzedaży mleczko uszczelniające. Wpadło ono w moje ręce już w zeszłym roku, czyli ładnych kilka miesięcy temu. Od tamtej pory mleko hula w oponach wszystkich moich rowerów. Jak się domyślacie musi być niezłe. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • Orbea OIZ OMR - "Hiszpańska mucha XCO"

    Moja 9 letnia córka zapytana co wie o Hiszpanii, odpowiada po krótkim namyśle, że jej mieszkańcy najbardziej kochają piłkę nożną i rowery. I trudno się z nią nie zgodzić, patrząc na futbolowe Mistrzostwa Świata w Rosji a przede wszystkim na najnowszą odsłonę maszyny do wygrywania XC, czyli Orbei OIZ OMR. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Test węglowych obręczy Nextie Ultralight 29”

    Bardzo lekkie obręcze karbonowe dla kogoś z wagą cirka 100 kg, wydawały mi się jeszcze niedawno nieosiągalne. Nie tylko, że nie będzie deklaracji producenta tej wytrzymałości, a praktycznie, że takie obręcze mogą nie być, nie do zajechania :) Po przeczytaniu testu Bartka i zapoznaniu się z ofertą Nextie wybór padł na obręcze Ultralight 29". A co, ultralekkie, niech się dzieje...zobaczymy... Ryszard Biniek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

NEWS

011sultan_proxtr_black_bg

Jak to zwykle bywa, marka niby dobrze znana, produkująca rowery będące same dla siebie klasą, a jednak ciesząca się symbolicznym wzięciem w Polsce. Czy ten opis pasuje do Turnera? Chyba tak…i od razu pojawia się pytanie – dlaczego? Sam nie wiem, mam nadzieję, że po napisaniu kilkunastu zdań wpadnę na jakieś sensowne wytłumaczenie.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Ti 29er LT (29inches.com)

Ledwo co, napisałem parę słów na temat nowego, karbonowego dziecka On-One a tu proszę, pojawiła się "sugestia-nie-do-odrzucenia" forumowego guru IvanaMTB, który napomknął o równie świeżym tytanowym 29erze brytyjskiej manufaktury. Jak się przekonałem na własnej skórze, z Ivanem nie ma miętkiej gry, i to tamto, dlatego czym prędzej wynająłem agencję detektywistyczną...Zapraszam do przeczytania tego co wyniuchała.

Michał Śmieszek

Add a comment

syrah xtslx

Od pewnego czasu zauważam pewną prawidłowość. Otóż, co raz to więcej rowerów na dużych kołach pochodzi z Italii. Może to przypadek, a może wielość manufaktur rowerowych, które specjalizowały się, a jakże w produkcji rowerów szosowych dostrzegła potencjał w tej materii. Potencjał oczywiście w pełni słuszny. Oto kolejna marka, czyli FRW i jej sposób na wielkokołowego ściganta.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

FM-29ER BL-800

Na niedawno zakończonych warszawskich targach „Rower 2011” niewiele firm postanowiło wystawić 29 calowe modele. Wśród tych nielicznych wystawców naszą baczniejszą uwagę przyciągnęła oferta firmy Blue Pill z Łodzi. Pewnie nie zatrzymalibyśmy się dłużej niż wymaga tego dobre wychowanie i wrodzona dziennikarska ciekawość, gdyby nie fakt, że jedynym rowerem wystawionym przez Łodzian był karbonowy 29er z dumnie eksponowanym i egzotycznym logiem AGOGO.

Michał Śmieszek

Add a comment

shockblaze

Shockblaze to włoska firma specjalizująca się w produkcji rowerów wszelakich typów i posiadająca swój własny Team. W ofercie znajdziemy bogatą gamę hardtaili MTB i szos, kilka fulli, rowerki miejskie oraz trekingowe. Na rok 2011 zgodnie z trendami, marka wypuści jeden model wielkokołowy. Wielu z Was może w tym momencie kręcić nosem, że to tylko jeden. Może i macie rację, będzie to jedynak, ale za to jaki!

Bartosz Niezgoda

Add a comment

MTB 40.29 ant

Miche, firma istniejąca na rynku już blisko od wieku, jednym kojarzy się ze słoneczną Italią, innym z kolarskim teamem o tej samej nazwie. Mnie od dziś na myśl o niej, będzie pojawiać się przed oczami coś innego. Co prawda koła to jeden z głównych filarów włoskiej marki, jednakże te w rozmiarze 29er są zupełną nowością.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

 

42785302 Revolt 29_resize

W ostatnią sobotę nasze dwie drużynowe papużki nierozłączki skokiem przez płot odwiedziły siedzibę firmy Velo w Gliwicach, gdzie odbyła się publiczna prezentacja nowości w nadchodzącym wielkimi krokami sezonie 2011. Relacje z Velo Demo Day 2011 można przeczytać tu, a film z lutowej edycji 2010 zobaczyć tu. Jeszcze przed pokazem naszą bogatą wyobraźnię rozpalały do białości szczątkowe informacje dotyczące tłentynajnerów Authora w przyszłym sezonie. Prezentację mamy za sobą, czas uważniej przyjrzeć się ofercie południowych sąsiadów.

Michał Śmieszek

Add a comment

on-one Race Carbon

Karbon jest cały czas na fali, co nie dziwi choćby ze względu na lekką wagę i wyporność – nie tonie. Zalety tego jakże wielbionego materiału docenili panowie z firmy ON-ONE – producenta między innymi słynnych ram pod „Wielkie Koło”. Brytyjscy wizjonerzy postanowili wypuścić własną linię ram oraz obręczy 29 wykonanych z czarnego złota.

Michał Śmieszek

Add a comment

soukri2

Voodoo to synkretyczna religia afroamerykańska wyznawana przede wszystkim na Haiti i na południu USA, łącząca w sobie elementy innych wyznań. To także bardzo popularna manufaktura rowerowa 29er zza oceanu, która podobnie jak religia łączy w swoich wyrobach to, co najlepsze.

Bartosz Niezgoda  

Add a comment

speed_2

Firma WTB jeden z pionierów na rynku komponentów do Dużego Koła nie ustaje w doskonaleniu  i poszukiwaniu nowych rozwiązań komponentów rowerowych. Dotyczy to głównie opon, kół, obręczy i piast. W nadchodzącym sezonie oprócz opisywanych już przez nas kół WTB Stryker TCS Cross Country Race 29er i opon WTB Bronson 29 mamy jeszcze nową obręcz Laser TCS Trail 29” oraz koło Speed TCS All Mountain 29" .

Ryszard Biniek

Add a comment

hei_hei_2-9_se

Zakończony dosłownie przed chwilą sezon przyniósł co prawda jednego, ale za to bardzo dobrze wyposażonego fulla XC/maraton. Cena jak na polskie realia była dość zaporową pięciocyfrówką, tak więc ktoś mógłby uznać, że Kona szybko się sparzy. Czy aby na pewno?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

xmd388

Co jakiś czas temat budowania kół powraca jak bumerang. Zwykle chcemy, by nowe były lżejsze, sztywniejsze, pozbawione wad poprzedników. Rozpoczynamy przeczesywanie Internetu w celu odnalezienia idealnych komponentów i szybko okazuje się, że o ile ze szprychami i piastami nie ma za bardzo nad czym dywagować, to świat felg 29er coraz częściej potrafi przyprawić o niemały zawrót głowy.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment