• Test kasku Limar Air Star

    Podczas jazdy na rowerze, zwłaszcza tej wyczynowej, jednym z problemów jaki napotykamy jest pokonywanie oporu powietrza oraz przegrzewanie się skóry głowy. Dlatego konstruktorzy kasków rowerowych zwracają szczególną uwagę na aerodynamikę oraz swobodny przepływ powietrza przez otwory wentylacyjne. W 2018 roku na targach Eurobike włoska firma Limar zaprezentowała rodzinę kasków Air Revolution. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kapciochów do Ęduro - Mavic DeeMax PRO

    Test obuwia...po prostu uwielbiam pisać o tym jak dobre są buty, które noszę. No bo szczerze...nie napiszę przecież, że chodzę i jeżdżę w kapciach, które są ciasne, niewygodne i generalnie do pupy...Dlatego właśnie wrzucam moje kolejne Maviki - tym razem to papucie do ostrzejszego ciorania. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Pakowanie w trójkąty

    Bikepacking zdobywa coraz więcej zwolenników, również w naszej redakcji. Dzięki uprzejmości firmy AMP Polska, otrzymałem do testu kilka sakw firmy Blackburn, które będę testował. głównie w trudnych ultra-maratonach kolarskich i opisywał swoje wrażenia na łamach naszej witryny. Na początek całkiem pojemna torba, mieszcząca się w dużym trójkącie ramy, którą zabrałem na prawdziwie morderczy maraton Race Through Poland.  Maciej Paterak CZYTAJ
  • LOCA BIKES idzie w szutry

    Z wizytą u LOCABIKES, Bartek był ponad rok temu. Artykuł podsumowujący spotkanie z twórcami tej wrocławskiej manufaktury, kończy pytanie "Czy planujecie budować twentyninery?" W odpowiedzi, tegorocznej srogiej wiosny, dostajemy informacje o premierze graveli. Nie jest to zupełnie to samo, ale "mnie się podoba!" że zacytuję Martiego zwiedzającego Madagaskar :D Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test opon WTB Ranger 2.25

      Wilderness Trail Bikes (WTB) projektuje bardzo solidne opony, przede wszystkim dla potrzeb enduro, downhill i trail. Czasami jednak udaje im się zaimplementować sprawdzony w boju pomysł dla potrzeb ściganckiego XC. Oczywiście wcześniej gumy zostają odchudzone celem maksymalizacji prędkości i wydajności przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej trakcji. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Hamulce Giant Conduct - testujemy długodystansowo

    Od kilku lat, gravel to mój podstawowy rower. Dla moich potrzeb jest idealny. Jednakowoż jeden element wyposażenia, zawsze wymagał większej uwagi, troski, zadbania - mechaniczne tarczowe hamulce. Czy hydrauliczne hamulce Giant Conduct, będą lekiem na całe zło? Zobaczymy ... Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

NEWS

bergamont-revox-6-1-29er-2011-matt-grey-blue-2011-b

Ten niemiecki producent rowerów, na 2011 rok przygotował, aż 2 modele rowerów na dużych kołach! Może to i mało, ale nie ma się co dziwić modzie, każda marka rowerowa chce mieć w swojej ofercie jakiegoś 29era, choćby pokazowego. Ale wracając do samej marki, która jest dosyć popularna, lecz jej rowerów na naszych ulicach wiele nie widujemy. Jak przygotowali się do odpowiedzi z zakresu wielkokołowego? Przekonajmy się sami.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

jelli

Jeszcze nie tak dawno ramy sygnowane imieniem Garego Fishera podziwiane były nie tyle za odważną geometrię, co krótki ogon, mający 440mm. Konkurencja przez długi czas nie była w stanie zbliżyć się do takiej wartości, udało się niewielu. Zaczęły się kombinacje w gięciem podsiodłówek i inne cyrki, które zaowocowały wynikami rzędu 435mm. Czy coraz bardziej zbliżamy się do nieprzekraczalnej granicy?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

g_2011_kar3_wht

GT jest jedną z tych firm, które już od dawna parają się wielkim kołem – to właśnie biały Zaskar 29er utwierdził mnie niegdyś w przekonaniu, że zmutowany treking może być niemniej piękny, aniżeli mniejsze konstrukcje. Ponadto amerykański rodowód marki zobowiązuje…w przyszłym sezonie musi być jeszcze więcej ninerów!

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

xc_one_ss_mtb_wheelset_1

Jeszcze niedawno za spore wydarzenie należało uznać fakt wypuszczenia przez Eastona kół 29”. Nie minął rok, a producent chwali się „nieco” bogatszą ofertą na nadchodzący wielkimi kołami…oj przepraszam – krokami, przyszły sezon, który przyniesie aż 5 modeli, w tym jeden przystosowany specjalnie pod Single Speeda!

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

1_willits_first29er

Pada hasło „historia 29er”, zamykamy oczy i w naszej głowie pojawia się obraz Garego Fishera...no może nie do końca. W szkole jeszcze o nim nie uczą, więc nie każdy musi wiedzieć, jak jegomość wygląda.  Tymczasem okazuje się, że jest ktoś, kto uważa inaczej. Mało tego, na swojej stronie wprost pisze, że nie ma na tej planecie nikogo, kto  dłużej robi 29ery. Kto to taki?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

VINER-sf_carbon_29

Po tegorocznych targach rowerowych utwierdzam się w przekonaniu, że Włosi nie tylko kolarki potrafią robić. Wytwory ich nietuzinkowej wyobraźni, nie tylko zachwycają nasze oczy, ale mają prawo zadowolić wielu wybrednych kolarzy. Oto kolejna marka, która wzbogaca (przyznajmy, co raz śmielej) nie mały już rynek rowerów wielkokołowych.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

One_fine_9_c29er

Jeszcze atrament dobrze nie wysechł w artykułach o nowościach brytyjskiej marki ON-ONE a tu proszę, Guitar Ted zaskakuje wszystkich informacjami "z pierwszej ręki" dotyczącymi ultra lekkiego karbonowego sztywnego widelca On-One. Plotki o tym nowym produkcie z wysp docierały do nas od paru miesięcy, nota bene tak samo jak te o karbonowej ramie 29. Mogliśmy oglądać pierwsze szkice, choć oczywiście nawet Królowa Elżbieta nie miała pojęcia o istnieniu takiego czegoś....Tajne przez poufne. A jednak ktoś puścił.....nie tylko farbę.

Michał Śmieszek

Add a comment

TD1 Ragley_2'

Jesienny wieczór...za oknem paskudna szarówa, deszcz, śnieg, aż się nosa nie chce wyściubiać..siedzę przed monitorem i szukam ciekawostek ze Świata Wielkiego Koła. W pewnym momencie idę do lodówki...otwieram a tu proszę....nasz wierny Ivan :) :) :). Tym razem dzięki jego wiedzy postanowiłem napisać o firmie Shedfire Ragley, o której wiedzą pewnie nieliczni, a ja usłyszałem o niej po raz pierwszy. Uwierzcie mi - naprawdę warto, ponieważ Ragley porusza się ścieżkami obok głównego, wydeptanego szlaku 29.

Michał Śmieszek

Add a comment

Carbonbike

Szanowni Obywatele Świata Wielkiego Koła!

Zapewne wielu z was przeczytało nasz apel o pomoc dla Ewy Kaczmarczyk. Team29er aktywnie przyłączył się do akcji jaką rozpoczęła Ewa! Między innymi dzięki naszej pomocy karbonowy Handbike Ewci jest już coraz bliżej!!

Tym razem zapraszamy do udziału w niepowtarzalnej aukcji charytatywnej, której przedmiotem jest ORYGINALNA KOSZULKA KADRY POLSKI MTB z autografami jej członków. Wygrana zostanie w całości przekazana Ewie. Zapraszamy!!!

Add a comment

011sultan_proxtr_black_bg

Jak to zwykle bywa, marka niby dobrze znana, produkująca rowery będące same dla siebie klasą, a jednak ciesząca się symbolicznym wzięciem w Polsce. Czy ten opis pasuje do Turnera? Chyba tak…i od razu pojawia się pytanie – dlaczego? Sam nie wiem, mam nadzieję, że po napisaniu kilkunastu zdań wpadnę na jakieś sensowne wytłumaczenie.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Ti 29er LT (29inches.com)

Ledwo co, napisałem parę słów na temat nowego, karbonowego dziecka On-One a tu proszę, pojawiła się "sugestia-nie-do-odrzucenia" forumowego guru IvanaMTB, który napomknął o równie świeżym tytanowym 29erze brytyjskiej manufaktury. Jak się przekonałem na własnej skórze, z Ivanem nie ma miętkiej gry, i to tamto, dlatego czym prędzej wynająłem agencję detektywistyczną...Zapraszam do przeczytania tego co wyniuchała.

Michał Śmieszek

Add a comment

syrah xtslx

Od pewnego czasu zauważam pewną prawidłowość. Otóż, co raz to więcej rowerów na dużych kołach pochodzi z Italii. Może to przypadek, a może wielość manufaktur rowerowych, które specjalizowały się, a jakże w produkcji rowerów szosowych dostrzegła potencjał w tej materii. Potencjał oczywiście w pełni słuszny. Oto kolejna marka, czyli FRW i jej sposób na wielkokołowego ściganta.

Bartosz Niezgoda

Add a comment