• Nowości WTB na rok 2018

    Wakacje wakacjami, a w WTB nie próżnują. Buszując w internecie wpadły mi w oko nowości jakimi chcą nas obdarować w tym roku konstruktorzy z tej firmy. A jest tego niemało. Tadeusz Pietrzak   CZYTAJ
  • Test uszczelniacza GIANT do opon bezdętkowych

    Jakiś czas temu (o czym mało kto wie) Giant wprowadził do sprzedaży mleczko uszczelniające. Wpadło ono w moje ręce już w zeszłym roku, czyli ładnych kilka miesięcy temu. Od tamtej pory mleko hula w oponach wszystkich moich rowerów. Jak się domyślacie musi być niezłe. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • Orbea OIZ OMR - "Hiszpańska mucha XCO"

    Moja 9 letnia córka zapytana co wie o Hiszpanii, odpowiada po krótkim namyśle, że jej mieszkańcy najbardziej kochają piłkę nożną i rowery. I trudno się z nią nie zgodzić, patrząc na futbolowe Mistrzostwa Świata w Rosji a przede wszystkim na najnowszą odsłonę maszyny do wygrywania XC, czyli Orbei OIZ OMR. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Test węglowych obręczy Nextie Ultralight 29”

    Bardzo lekkie obręcze karbonowe dla kogoś z wagą cirka 100 kg, wydawały mi się jeszcze niedawno nieosiągalne. Nie tylko, że nie będzie deklaracji producenta tej wytrzymałości, a praktycznie, że takie obręcze mogą nie być, nie do zajechania :) Po przeczytaniu testu Bartka i zapoznaniu się z ofertą Nextie wybór padł na obręcze Ultralight 29". A co, ultralekkie, niech się dzieje...zobaczymy... Ryszard Biniek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

NEWS

Ti 29er LT (29inches.com)

Ledwo co, napisałem parę słów na temat nowego, karbonowego dziecka On-One a tu proszę, pojawiła się "sugestia-nie-do-odrzucenia" forumowego guru IvanaMTB, który napomknął o równie świeżym tytanowym 29erze brytyjskiej manufaktury. Jak się przekonałem na własnej skórze, z Ivanem nie ma miętkiej gry, i to tamto, dlatego czym prędzej wynająłem agencję detektywistyczną...Zapraszam do przeczytania tego co wyniuchała.

Michał Śmieszek

Add a comment

syrah xtslx

Od pewnego czasu zauważam pewną prawidłowość. Otóż, co raz to więcej rowerów na dużych kołach pochodzi z Italii. Może to przypadek, a może wielość manufaktur rowerowych, które specjalizowały się, a jakże w produkcji rowerów szosowych dostrzegła potencjał w tej materii. Potencjał oczywiście w pełni słuszny. Oto kolejna marka, czyli FRW i jej sposób na wielkokołowego ściganta.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

FM-29ER BL-800

Na niedawno zakończonych warszawskich targach „Rower 2011” niewiele firm postanowiło wystawić 29 calowe modele. Wśród tych nielicznych wystawców naszą baczniejszą uwagę przyciągnęła oferta firmy Blue Pill z Łodzi. Pewnie nie zatrzymalibyśmy się dłużej niż wymaga tego dobre wychowanie i wrodzona dziennikarska ciekawość, gdyby nie fakt, że jedynym rowerem wystawionym przez Łodzian był karbonowy 29er z dumnie eksponowanym i egzotycznym logiem AGOGO.

Michał Śmieszek

Add a comment

shockblaze

Shockblaze to włoska firma specjalizująca się w produkcji rowerów wszelakich typów i posiadająca swój własny Team. W ofercie znajdziemy bogatą gamę hardtaili MTB i szos, kilka fulli, rowerki miejskie oraz trekingowe. Na rok 2011 zgodnie z trendami, marka wypuści jeden model wielkokołowy. Wielu z Was może w tym momencie kręcić nosem, że to tylko jeden. Może i macie rację, będzie to jedynak, ale za to jaki!

Bartosz Niezgoda

Add a comment

MTB 40.29 ant

Miche, firma istniejąca na rynku już blisko od wieku, jednym kojarzy się ze słoneczną Italią, innym z kolarskim teamem o tej samej nazwie. Mnie od dziś na myśl o niej, będzie pojawiać się przed oczami coś innego. Co prawda koła to jeden z głównych filarów włoskiej marki, jednakże te w rozmiarze 29er są zupełną nowością.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

 

42785302 Revolt 29_resize

W ostatnią sobotę nasze dwie drużynowe papużki nierozłączki skokiem przez płot odwiedziły siedzibę firmy Velo w Gliwicach, gdzie odbyła się publiczna prezentacja nowości w nadchodzącym wielkimi krokami sezonie 2011. Relacje z Velo Demo Day 2011 można przeczytać tu, a film z lutowej edycji 2010 zobaczyć tu. Jeszcze przed pokazem naszą bogatą wyobraźnię rozpalały do białości szczątkowe informacje dotyczące tłentynajnerów Authora w przyszłym sezonie. Prezentację mamy za sobą, czas uważniej przyjrzeć się ofercie południowych sąsiadów.

Michał Śmieszek

Add a comment

on-one Race Carbon

Karbon jest cały czas na fali, co nie dziwi choćby ze względu na lekką wagę i wyporność – nie tonie. Zalety tego jakże wielbionego materiału docenili panowie z firmy ON-ONE – producenta między innymi słynnych ram pod „Wielkie Koło”. Brytyjscy wizjonerzy postanowili wypuścić własną linię ram oraz obręczy 29 wykonanych z czarnego złota.

Michał Śmieszek

Add a comment

soukri2

Voodoo to synkretyczna religia afroamerykańska wyznawana przede wszystkim na Haiti i na południu USA, łącząca w sobie elementy innych wyznań. To także bardzo popularna manufaktura rowerowa 29er zza oceanu, która podobnie jak religia łączy w swoich wyrobach to, co najlepsze.

Bartosz Niezgoda  

Add a comment

speed_2

Firma WTB jeden z pionierów na rynku komponentów do Dużego Koła nie ustaje w doskonaleniu  i poszukiwaniu nowych rozwiązań komponentów rowerowych. Dotyczy to głównie opon, kół, obręczy i piast. W nadchodzącym sezonie oprócz opisywanych już przez nas kół WTB Stryker TCS Cross Country Race 29er i opon WTB Bronson 29 mamy jeszcze nową obręcz Laser TCS Trail 29” oraz koło Speed TCS All Mountain 29" .

Ryszard Biniek

Add a comment

hei_hei_2-9_se

Zakończony dosłownie przed chwilą sezon przyniósł co prawda jednego, ale za to bardzo dobrze wyposażonego fulla XC/maraton. Cena jak na polskie realia była dość zaporową pięciocyfrówką, tak więc ktoś mógłby uznać, że Kona szybko się sparzy. Czy aby na pewno?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

xmd388

Co jakiś czas temat budowania kół powraca jak bumerang. Zwykle chcemy, by nowe były lżejsze, sztywniejsze, pozbawione wad poprzedników. Rozpoczynamy przeczesywanie Internetu w celu odnalezienia idealnych komponentów i szybko okazuje się, że o ile ze szprychami i piastami nie ma za bardzo nad czym dywagować, to świat felg 29er coraz częściej potrafi przyprawić o niemały zawrót głowy.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Image00009

Tegoroczne targi Eurobike pokazały dobitnie, że rowery na 29-calowych kołach przestają być w Europie sprzętem niszowym. Popularne za oceanem „tłentynajnery” dotychczas nie miały bowiem łatwego życia na Starym Kontynencie. Wystarczy jednak przeanalizować ruchy największych na rynku graczy, by uświadomić sobie, że Duże Koło nie umrze śmiercią naturalną, a również w Europie czekają je tłuste lata.

Add a comment