NEWS
Podługim czasie oczekiwania i zniecierpliwienia rowerowego świata nadszedł czas na ożywienie i co najmniej podekscytowanie. Otóż Dt Swiss wypuszcza na rynek wielkiego koła komponenty najwyższej jakości i najniższej wagi. Nowe komplety kół i obręcze, stworzone po ty, by Twój 29er mógł schudnąć jeszcze bardziej bez straty wytrzymałości. A oto co powstało z rąk mistrzów rzemiosła.
Bartosz Niezgoda
Add a commentPomimo krążących plotek Team29er ujeżdza osiodłane rumaki.Wy pewnie też... Czy kiedykolwiek więc zdarzyło się Wam podczas transportu roweru w przypadkowy sposób uszkodzić lub zabrudzić siodełko na które do tej pory chuchaliście i dmuchaliście? Założę się, że tak. Choć wielu z nas nie przykłada aż takiej uwagi do kwestii protekcji tego elementu roweru to jednak cholera może człowieka strzelić kiedy po paruset kilometrowej podróży drogie skórzane siodełko jest całe wilgotne lub poobklejane owadzim zoo. Pewna kanadyjska firma znalazła jednak rozwiązanie. Przeciwników aborcji prosimy jednak o wyłączenie odbiorników....
Michał Śmieszek
Add a commentDT Swiss przedstawił swój nowy, rewelacyjnie lekki widelec XM720 29er. W wersji na szybkozamykacz szwajcarskie cudeńko waży ledwie 1652g i jest lżejsze o 70g od Reby XX29 i o 230g od Float29, co stawia go w czołówce wyścigu po złote piórko. Wygląda na to, że producenci idą na całość również w segmencie wielkokołowym.
Piotr Makowski
Add a commentTeam29er testuje nie tylko fajne rowery 29 i dedykowany do nich osprzęt. Uwielbiamy pokazywać Wam również rzadkie i nietuzinkowe komponenty. Tym razem test jakich mało - jako jedni z niewielu na świecie! rozpoczynamy długodystansowy test ultra mega lekkich i nietypowych hamulców hydraulicznych Ashima PanCake Disc. Ich innowacyjność polega na rezygnacji z klasycznych tłoczków wypychających okładziny, a w ich miejsce zastosowaniu specjalnych membran, które pracują pod naciskiem płynu hamulcowego. O "Pan Cake'ach" mówi sie różnie, dlatego czas zweryfikować opinie krążace w sieci.
Michał Śmieszek
Add a commentMarka Marin od długiego czasu gości na naszych stronach wraz ze swoimi wielkokołowymi produktami. Z racji położenia za wielką wodą dostęp do ich rowerów do łatwych nie należy... I jest to rzecz smutna, bo ich kola są godne uznania.
W tym roku firma obchodzi swoje 25- lecie. I tak każdy już się niecierpliwi: co zaoferują ciekawego, niepowtarzalnego i jedynego? Oczywiście będzie to 29er, jedyny w swoim rodzaju...
Bartosz Niezgoda
Add a commentWielu z nas cierpi na bardzo uciążliwą chorobę, co się zwie manią lekkości. Nierzadko jest to jedna z głównych przyczyn ciągłych wahań i rozważań, czy aby na pewno 29er nie pogorszy czasów uzyskiwanych na wyścigach, czy maratonach, bo już na byle amortyzatorze tracimy dobre 100gram i to w przypadku topowych modeli. Na szczęście Niemcy znaleźli lekarstwo...nie, nie na fanatyczne i bezgraniczne ciągotki do obniżania masy, chociaż kto wie?
Mateusz Nabiałczyk
Add a commentTrzeba przyznać, że ostatnimi czasy firma On-one ostro napiera. Ofensywa zaczęła się od niewinnych prób dłubania w karbonie, by w niedługim czasie przynieść felgi, widelce i wstrzeliwujące się w mającą aż 29" wielkości lukę wielkoskokowych twentyninerów HT. Emocje z grubsza opadły, więc przyszła kolej na odstawionego gdzieś w kąt Scandala. Rewolucją, czy nowym wcieleniem bym tego nie nazwał, ale ewolucyjnymi zmianami jak najbardziej. Choć z drugiej strony po co ruszać coś, co się sprawdza?
Mateusz Nabiałczyk
Add a commentZanosi się na to, że ten sezon zawodniczy może być przełomowy pod kątem obecności rowerów 29 calowych na imprezach XC/XCM. Potwierdzeniem tej tezy niech będzie zakończony w niedzielę kultowy maraton etapowy Absa Cape Epic, który został zdominowany przez wielkokołowe monstra. Najważniejsze, że startowała na nich sama elita światowego kolarstwa, co utwierdza na w przekonaniu, że na 29 można z powodzeniem walczyć o najwyższe trofea.
Michał Śmieszek
Add a commentNareszcie! - Jedynie z takim komentarzem może spotkać się pojawienie budżetowych opon 29er. Swoją drogą trochę tego nie rozumiem tego, że niemal każda część pod 29" kosztuje o wiele więcej, niż jej odpowiednik w klasycznym rozmiarze. Producenci mówią, że podyktowane jest to koniecznością użycia większej ilości materiału, ale czy jest to proporcjonalne do różnic cenowych? Ekhm..najważniejsze, że po Authorach Gripsterach pojawiają się kolejne opony za ludzkie pieniądze
Mateusz Nabiałczyk
Add a comment
Śledzimy najnowsze wydarzenia. Właśnie dziś Międzynarodowa Unia Kolarska wraz z MKOLem podały sensacyjną wiadomość dotyczącą nowych dyscyplin na najbliższych letnich igrzyskach olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Otóż poważnie rozważa się stworzenie osobnej kategori dla rowerów 29 calowych, gdyż zdaniem ekspertów planowana trasa zawodów może zbytnio faworyzować zawodników jadących na Wielkim Kole, co mogłoby wypaczyć wyniki.
Michał Śmieszek
Add a commentTeraz Absalon. 29er rośnie w siłę. Kolejni zawodnicy doceniają znaczenie rozmiaru dwóch kółek.Na ostatnim wyścigu Offroad Paca – Raid, Julien Absalon, dwukrotny mistrz olimpijski wystartował na dużym kole (Orbea Alma 29) i zajął w nim czwartą pozycję. Wygrał Alexis Vuillermoz na, jakże by inaczej, również 29erze (marki Lapierre.) Po wyścigu Absalon był zadowolony z roweru i uzyskanego wyniku. Tym niemniej ma zamiar jeszcze popracować nad jego masą.
Piotr Makowski
Add a comment