• Everesting

    Everesting - na pewno wielu z Was słyszało o takim wyzwaniu. Czy można wjechać rowerem na najwyższą górę Świata? Oczywiście, że nie. Nawet wniesienie go tam byłoby ekstremalnie trudne. Na czy więc polega challenge nazwany Everestingiem? Maciej Paterak CZYTAJ
  • Test roweru Giant XTC Advanced SL 1 2020

    W ostatnich latach kolarstwo MTB zwłaszcza te w odmianie cross–country przeszło ogromną ewolucję. Trasy wyścigów XC stały się coraz trudniejsze i wymagające, dlatego coraz większą popularnością wśród zawodników cieszą się rowery z pełnym zawieszeniem. Jednak pomimo tak silnej ekspansji fulli z segmentu XC, rowery hardtaill nadal z nimi rywalizują w maratonach czy w wyścigach XCO. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Tour de WOŚP

    Już po raz czwarty Kórnickie Bractwo Rowerowe organizuję imprezę, której głównym celem jest wsparcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dla kogo przeznaczony jest Tour de WOŚP? Dla każdego kto ma ochotę przejechać się na rowerze i opłaci wpisowe. Maciej Paterak CZYTAJ
  • WTB CZR premiera nowych karbonowych obręczy

    WTB czołowy producent komponentów rowerowych poinformował o premierze nowych obręczy z włókna węglowego, które jak twierdzą konstruktorzy przewyższają konkurencję pod względem trwałości oraz wagi. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Miejscówki Enduro/DH- Góra Żar

    Góra Żar stanowi szczyt Beskidu Małego i wznosi się na wysokość 761m n. p m. Każdy kto myśli, że to zbyt nisko żeby poczuć prawdziwą adrenalinę podczas jazdy w dół jest w grubym błędzie. Do Waszej dyspozycji są 3 trasy: Easy Line, Air Line i Downhill. Bartosz Bidas CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

NEWS

MonocogFlight

 

Jaki rynek wielkiego koła jest, większość z nas dobrze wie. Firmy posiadają w swojej ofercie najczęśćiej 1-2 modeli na kołach 29". Jakby wbrew tej teorii wychodzi Redline. W gamie rowerów MTB proponuje "tylko" sześć twentyninerów, a wśród nich rodzynek - czyli mała kicha. Proporcje dla wielu z nas jedyne słuszne. Zobaczmy zatem co tak naprawdę oferuje czerwona linia.


Bartosz Niezgoda

Add a comment

34Large

Mało kto jeszcze oswoił się z wizerunkiem swieżego sztywniaka Santa Cruza, a tu ciach, bach i kolejna premiera! Wygląda na to, że świętoszki postanowiły postawić wszystko na jedną kartę i mocnym akcentem uderzyć w świat wielkiego koła. Karbonowy bujak zyskał sobie wielu zwolenników, wygrał wiele plebiscytów, ale dysproporcja ilościowa między użytkownikami, a pragnącymi wejść w jego posiadanie jest w dalszym ciągu ogromna. Czy aluminiowy brat jest w stanie to zmienić?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

bonti1

 

Od czasu pierwszych 29erów, które dobiły do bałtyckich portów minęło już sporo czasu. Dostatecznie wiele, by móc śmigać na oponach nam pasujących, a nie takich, jakie były w sklepie. Może i takie stwierdzenie jest prawdziwe w przypadku gum z delikatnym bieżnikiem nadającym się do umiarkowanie fantazyjnej jazdy, ale na pewno nie wtedy, gdy myślimy o czymś na grubsze błoto. Niestety, ale bardzo powoli się to zmienia i obok pośrednich propozycji pokroju Michelina AT z rzadka pojawiają się bardziej wyspecjalizowane lacie pokroju Mud X

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

 

Highball_21lbsLarge

Od paru miesięcy informujemy was o kolejnych przeciekach dotyczących super karbonowej maszyny ze stajni Santa Cruz. Do dziś nie było nawet wiadomo jak będzie nazywał sie kalifornijski sztywno-ogonowiec. My już wiemy....

Michał Śmieszek

Add a comment

29

Ostatnimi czasy rowerowe brandy pojawiają się niczym grzyby po deszczu. Każdy wciska kit, że jego produkty są jedyne w swoim rodzaju, a rażące podobieństwo do gotowców z azjatyckich katalogów jest niesłychanym zbiegiem okoliczności. Na szczęście uchowały się jeszcze marki, które są klasą same dla siebie, czego najlepszym dowodem jest Blask Sheep - jedna z perełek targów N.A.H.B.S.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Carbon logo

 

 

Zainteresowanie karbonem nie maleje, a Wasze komentarze świadczą o tym, że temat czarnego złota bardzo Was kręci. W związku z tym mamy propozycję nie do odrzucenia! Stwórzmy razem karbonowy FAQ - okazja jest niepowtarzalna, bo mamy przecież bezpośredni kontakt z mistrzem węglowego włókna - Panem Henrykiem Sienkiewiczem. Prosimy zatem o przesyłanie wszelkich pytań związanych z powyższym tematem na adres info@team29er.pl

Redakcja Team29er

Add a comment

P1230452

 

Henryk Sienkiewicz to jeden z największych polskich pisarzy - wiedzą o tym już pewnie starszaki w przedszkolu. Ale mało kto wie, że Henryk Sienkiewicz to również założyciel, właściciel całkowicie polskiej firmy LUXTECH, która specjalizuje się w obróbce karbonu - konkretnie produkcji ram i kompononentów rowerowych. Zbieżność nazwisk jest (nie)przypadkowa. Choć obu panów dzielą "lata świetlne", to obaj już stworzyli wyjątkowe dzieła. 

Michał Śmieszek

Add a comment

Nahbs logo

 

 

Powracamy po raz trzeci do Austin w Teksasie, gdzie w lutym odbywały się pokazy rowerowego rękodzieła. Po liczbie firm wystawiających swe wyroby widać, że ręcznie wytwarzane rowery cieszą się w USA ogromną popularnością. Nie zdziwiłbym się, gdyby razem sprzedawałyby więcej niż masowi producenci. Zapraszam do foto relacji:

Michał Śmeiszek

 

Add a comment

1

 

Przychodzi taki moment w życiu kolarza, kiedy okazuje się, iż cykloza jest "niebezpiecznie" zaawansowana. Wtedy to zaczynają być podejmowane pozornie błahe tematy, wśród których bez problemu znajdziemy problem optymalnego wypełnienia opony. Dętka dętce nie równa, z uszczelniaczami jest podobnie, a do tego trzeba sie z nimi babrać i bądź tu mądry. Dlatego Szwajcarzy wpadli na pomysł pogodzenia obu światów i stworzenia produktu idealnego

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

lapier2

Ofensywa wielkiego koła trwa, a mimo to część firm w dalszym ciągu zwleka z wypuszczeniem choćby jednego 29era. Dlaczego tak się dzieje? Jedni ciągle uważają, że jest to chwilowa fanaberia, inni nie mają pomysłu na dobry produkt. Trafiają się i tacy, którzy pod osłoną nocy pracują nad ideałem. Czy przykładem tego można nazwać najnowszego Lapierre? Zobaczcie sami!

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

929

Rok 2011 przyniósł drobny przełom na rynku rowerów 29 calowych. Pojawiło się więcej modeli niż w latach poprzednich, a ich promocja jest co raz bardziej ofensywna. Superior na tym polu jakby się nie wyróżniał. Od lat kilku produkuje 3 modele wielkokołowe. Na ten sezon nie uległy wielkim przeobrażeniom. Czy to dobrze?? Przekonajcie się sami.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

Race_Face-logo

 

Właśnie się dowiedzieliśmy, że w ubiegły piątek kultowa kanadyjska firma Race Face postanowiła oficjalnie i ostatecznie wyłączyć frezarki! Race Face Performance Products, światowy lider w projektowaniu, produkcji, marketingu i dystrybucji wysokiej klasy komponentów rowerowych i odzieży niestety nie wytrzymał konkurencji.

Team29er

Add a comment