NEWS
Rowery szwajcarskiej marki, które są u nas niezbyt popularne, od zawsze pozostawały w sferze marzeń wielu z nas. W zasadzie sam fakt kojarzenia przez kogoś w Polsce BMC świadczył do niedawna o tym, że rozmawiamy z kimś nieco bardziej siedzącym w temacie dwóch kółek. Czy taki stan rzeczy ulegnie zmianie za sprawą zaprezentowanego prototypu aluminiowego hardtaila w rozmiarze 29"?
Mateusz Nabiałczyk
Titus - na dźwięk tej nazwy, wielu z nas, entuzjastów dwóch kółek nadstawia ucha. Mało kto nie słyszał o tej firmie, która zdaniem wielu zyskała status kultowej. Rowery noszące logo tej marki słynęły i nadal słynął z wyjątkowości, tym bardziej, że sztandarowym materiałem tu używanym jest tytan. Po kilkuletnich perturbacjach finansowych wygląda na to, że obecny właściciel marki Planet X postanowił przywrócić dawny blask i chwałę Tytusowi.
Michał Śmieszek
WTB nie próżnuje. Na zakończonym niedawno Sea Otter Classic zaprezentowano najnowsze gumy tej marki. Firma nie pokazała nowych wymyślnych bieżników, dzięki którym rower będzie sam podjeżdżał, ani takich które zredukją efekt aquaplanningu przy prędkości 70km/h, jednak przejść obojętnie obok oferty WTB nie można.
Piotr Makowski
Entuzjastów białej broni oraz chirurgii plastycznej ucieszy wiadomość, że Cannondale lada moment wprowadzi do seryjnej produkcji ostrą jak skalpel, 29 calową wersję szlagierowego mało-kiszkowego fulla. Mowa oczywiście o modelu Scalpel 29, którego wyłowił parę dni temu redakcyjny szperacz Nabiał przebrany za pisankę niczym Mata Hari. C'dale nie zaprzecza tym rewelacjom - okazuje się, że redakcyjna kula szpiegula wyniuchała zawansowaną wersję "RC" (Release Candidate) słynnego fulla.
Michał Śmieszek
Jedną z pierwszych firm, które na poważnie podeszły do tworzenia widelców pod 29" była właśnie firma Marzocchi. Jednakże z nie do końca zrozumiałych dla wielu z nas przyczyn produkcja zaczęła wygasać, a na zalegające na magazynach przedpotopowe konstrukcje mało kto raczył spoglądać. Szczęśliwie obumierająca eMka dostała od życia drugą szansę i po wyjściu na prostą od razu zabrano się za odświeżenie i rozwój gamy 29er
Mateusz Nabiałczyk
Podługim czasie oczekiwania i zniecierpliwienia rowerowego świata nadszedł czas na ożywienie i co najmniej podekscytowanie. Otóż Dt Swiss wypuszcza na rynek wielkiego koła komponenty najwyższej jakości i najniższej wagi. Nowe komplety kół i obręcze, stworzone po ty, by Twój 29er mógł schudnąć jeszcze bardziej bez straty wytrzymałości. A oto co powstało z rąk mistrzów rzemiosła.
Bartosz Niezgoda
Pomimo krążących plotek Team29er ujeżdza osiodłane rumaki.Wy pewnie też... Czy kiedykolwiek więc zdarzyło się Wam podczas transportu roweru w przypadkowy sposób uszkodzić lub zabrudzić siodełko na które do tej pory chuchaliście i dmuchaliście? Założę się, że tak. Choć wielu z nas nie przykłada aż takiej uwagi do kwestii protekcji tego elementu roweru to jednak cholera może człowieka strzelić kiedy po paruset kilometrowej podróży drogie skórzane siodełko jest całe wilgotne lub poobklejane owadzim zoo. Pewna kanadyjska firma znalazła jednak rozwiązanie. Przeciwników aborcji prosimy jednak o wyłączenie odbiorników....
Michał Śmieszek
DT Swiss przedstawił swój nowy, rewelacyjnie lekki widelec XM720 29er. W wersji na szybkozamykacz szwajcarskie cudeńko waży ledwie 1652g i jest lżejsze o 70g od Reby XX29 i o 230g od Float29, co stawia go w czołówce wyścigu po złote piórko. Wygląda na to, że producenci idą na całość również w segmencie wielkokołowym.
Piotr Makowski
Team29er testuje nie tylko fajne rowery 29 i dedykowany do nich osprzęt. Uwielbiamy pokazywać Wam również rzadkie i nietuzinkowe komponenty. Tym razem test jakich mało - jako jedni z niewielu na świecie! rozpoczynamy długodystansowy test ultra mega lekkich i nietypowych hamulców hydraulicznych Ashima PanCake Disc. Ich innowacyjność polega na rezygnacji z klasycznych tłoczków wypychających okładziny, a w ich miejsce zastosowaniu specjalnych membran, które pracują pod naciskiem płynu hamulcowego. O "Pan Cake'ach" mówi sie różnie, dlatego czas zweryfikować opinie krążace w sieci.
Michał Śmieszek
Marka Marin od długiego czasu gości na naszych stronach wraz ze swoimi wielkokołowymi produktami. Z racji położenia za wielką wodą dostęp do ich rowerów do łatwych nie należy... I jest to rzecz smutna, bo ich kola są godne uznania.
W tym roku firma obchodzi swoje 25- lecie. I tak każdy już się niecierpliwi: co zaoferują ciekawego, niepowtarzalnego i jedynego? Oczywiście będzie to 29er, jedyny w swoim rodzaju...
Bartosz Niezgoda
Wielu z nas cierpi na bardzo uciążliwą chorobę, co się zwie manią lekkości. Nierzadko jest to jedna z głównych przyczyn ciągłych wahań i rozważań, czy aby na pewno 29er nie pogorszy czasów uzyskiwanych na wyścigach, czy maratonach, bo już na byle amortyzatorze tracimy dobre 100gram i to w przypadku topowych modeli. Na szczęście Niemcy znaleźli lekarstwo...nie, nie na fanatyczne i bezgraniczne ciągotki do obniżania masy, chociaż kto wie?
Mateusz Nabiałczyk
Trzeba przyznać, że ostatnimi czasy firma On-one ostro napiera. Ofensywa zaczęła się od niewinnych prób dłubania w karbonie, by w niedługim czasie przynieść felgi, widelce i wstrzeliwujące się w mającą aż 29" wielkości lukę wielkoskokowych twentyninerów HT. Emocje z grubsza opadły, więc przyszła kolej na odstawionego gdzieś w kąt Scandala. Rewolucją, czy nowym wcieleniem bym tego nie nazwał, ale ewolucyjnymi zmianami jak najbardziej. Choć z drugiej strony po co ruszać coś, co się sprawdza?
Mateusz Nabiałczyk