• Nowe REVOLT ADVANCED PRO I REVOLT ADVANCED od Giant na sezon 2022

    GIANT prezentuje lżejsze i szybsze rowery gravelowe REVOLT ADVANCED PRO I REVOLT ADVANCED na sezon 2022. Informacja prasowa CZYTAJ
  • Great Lakes Gravel 2021 - relacja

    Relacje uczestników pierwszej edycji Great Lakes Gravel 2019, niemal zmusiły mnie do zapisania się na tą imprezę. Poza tym trasa prowadzi po moich rodzinnych okolicach. Raczej dalszych niż bliskich, ale w kilku punktach ślad trafia w miejsca gdzie byłem kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat temu :D Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • MRDP cz.2 - czas na góry!

    Planując taktykę na MRDP podzieliłem trasę na 3 części: Wschód, Góry i Zachód. Choć nie do końca tak, jak to zrobił Organizator. Wschód (ponad 1200 km) pokonałem w nieco ponad 3 doby, na Góry (ok 1150 km) dałem sobie 4, w najgorszym przypadku prawie 5, bo to najtrudniejszy "odcinek". Zostawiając minimum dwie doby na Zachód, a najlepiej trzy, bo ten jest płaski i liczy "tylko" ok 850 km. Ale najpierw chwila prawdy!Maciej Paterak CZYTAJ
  • MRDP cz.3 - czas na finisz!

    Kiedy zakończyłem ostatni podjazd, jak najszybciej chciałem oddalić się od gór. Miałem nadzieję, że dzięki temu pozostawię deszcz za sobą i wreszcie pojadę na sucho. Pomarzyć zawsze można, ale jak już wspominałem wcześnie - na tym maratonie sprawdzają się jedynie najgorsze prognozy! Maciej Paterak CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Finał, cz.1

    Maraton Rowerowy Dookoła Polski Finał, czyli ostatnia część 4-letniego cyklu ultramaratonów 4xMRDP. Dotychczas przez 3 kolejne lata objechałem Polskę dookoła w trzech częściach: Zachód, Góry i Wschód. Teraz przyszło mi się zmierzyć z całą trasą na raz, czyli przejechać 3200 km w 10 dni. Czy to możliwe, żebym pokonał taki dystans, kiedy dotychczas każdy jeden tysiąc potrafił mnie mocno sponiewierać? Maciej Paterak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

NEWS

kil

Wielu z nas cierpi na bardzo uciążliwą chorobę, co się zwie manią lekkości. Nierzadko jest to jedna z głównych przyczyn ciągłych wahań i rozważań, czy aby na pewno 29er nie pogorszy czasów uzyskiwanych na wyścigach, czy maratonach, bo już na byle amortyzatorze tracimy dobre 100gram i to w przypadku topowych modeli. Na szczęście Niemcy znaleźli lekarstwo...nie, nie na fanatyczne i bezgraniczne ciągotki do obniżania masy, chociaż kto wie?

Mateusz Nabiałczyk

scandal1

Trzeba przyznać, że ostatnimi czasy firma On-one ostro napiera. Ofensywa zaczęła się od niewinnych prób dłubania w karbonie, by w niedługim czasie przynieść felgi, widelce i wstrzeliwujące się w mającą aż 29" wielkości lukę wielkoskokowych twentyninerów HT. Emocje z grubsza opadły, więc przyszła kolej na odstawionego gdzieś w kąt Scandala. Rewolucją, czy nowym wcieleniem bym tego nie nazwał, ale ewolucyjnymi zmianami jak najbardziej. Choć z drugiej strony po co ruszać coś, co się sprawdza?

Mateusz Nabiałczyk

ace2011_sm_stg6_52g2093_20110402_193157_large

Zanosi się na to, że ten sezon zawodniczy może być przełomowy pod kątem obecności rowerów 29 calowych na imprezach XC/XCM. Potwierdzeniem tej tezy niech będzie zakończony w niedzielę kultowy maraton etapowy Absa Cape Epic, który został zdominowany przez wielkokołowe monstra. Najważniejsze, że startowała na nich sama elita światowego kolarstwa, co utwierdza na w przekonaniu, że na 29 można z powodzeniem walczyć o najwyższe trofea.

Michał Śmieszek

critt

Nareszcie! - Jedynie z takim komentarzem może spotkać się pojawienie budżetowych opon 29er. Swoją drogą trochę tego nie rozumiem tego, że niemal każda część pod 29" kosztuje o wiele więcej, niż jej odpowiednik w klasycznym rozmiarze. Producenci mówią, że podyktowane jest to koniecznością użycia większej ilości materiału, ale czy jest to proporcjonalne do różnic cenowych? Ekhm..najważniejsze, że po Authorach Gripsterach pojawiają się kolejne opony za ludzkie pieniądze

Mateusz Nabiałczyk

PR-Lapierre-29er-FR3
Całkiem niedawno publikowaliśmy informacje na temat nowej maszyny Lapierre 929, a już zbiera pierwsze laury na zawodach. Najwyraźniej przed oficjalną przyszłoroczną sprzedażą francuska firma chce dokładnie przetestować swojego pierwszego 29era w terenie oraz spowodować zaistnienie "potrzeby kupna" nie tylko wśród entuzjastów marki Lapierre.
 
 
 
Przemysław Kiesio
 

Londyn logo

 

 

Śledzimy najnowsze wydarzenia. Właśnie dziś Międzynarodowa Unia Kolarska wraz z MKOLem podały sensacyjną wiadomość dotyczącą nowych dyscyplin na najbliższych letnich igrzyskach olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Otóż poważnie rozważa się stworzenie osobnej kategori dla rowerów 29 calowych, gdyż zdaniem ekspertów planowana trasa zawodów może zbytnio faworyzować zawodników jadących na Wielkim Kole, co mogłoby wypaczyć wyniki.

Michał Śmieszek

peloton

Teraz Absalon. 29er rośnie w siłę. Kolejni zawodnicy doceniają znaczenie rozmiaru dwóch kółek.Na ostatnim wyścigu Offroad Paca – Raid, Julien Absalon, dwukrotny mistrz olimpijski wystartował na dużym kole (Orbea Alma 29) i zajął w nim czwartą pozycję. Wygrał Alexis Vuillermoz na, jakże by inaczej, również 29erze (marki Lapierre.) Po wyścigu Absalon był zadowolony z roweru i uzyskanego wyniku. Tym niemniej ma zamiar jeszcze popracować nad jego masą.

Piotr Makowski

MonocogFlight

 

Jaki rynek wielkiego koła jest, większość z nas dobrze wie. Firmy posiadają w swojej ofercie najczęśćiej 1-2 modeli na kołach 29". Jakby wbrew tej teorii wychodzi Redline. W gamie rowerów MTB proponuje "tylko" sześć twentyninerów, a wśród nich rodzynek - czyli mała kicha. Proporcje dla wielu z nas jedyne słuszne. Zobaczmy zatem co tak naprawdę oferuje czerwona linia.


Bartosz Niezgoda

34Large

Mało kto jeszcze oswoił się z wizerunkiem swieżego sztywniaka Santa Cruza, a tu ciach, bach i kolejna premiera! Wygląda na to, że świętoszki postanowiły postawić wszystko na jedną kartę i mocnym akcentem uderzyć w świat wielkiego koła. Karbonowy bujak zyskał sobie wielu zwolenników, wygrał wiele plebiscytów, ale dysproporcja ilościowa między użytkownikami, a pragnącymi wejść w jego posiadanie jest w dalszym ciągu ogromna. Czy aluminiowy brat jest w stanie to zmienić?

Mateusz Nabiałczyk

bonti1

 

Od czasu pierwszych 29erów, które dobiły do bałtyckich portów minęło już sporo czasu. Dostatecznie wiele, by móc śmigać na oponach nam pasujących, a nie takich, jakie były w sklepie. Może i takie stwierdzenie jest prawdziwe w przypadku gum z delikatnym bieżnikiem nadającym się do umiarkowanie fantazyjnej jazdy, ale na pewno nie wtedy, gdy myślimy o czymś na grubsze błoto. Niestety, ale bardzo powoli się to zmienia i obok pośrednich propozycji pokroju Michelina AT z rzadka pojawiają się bardziej wyspecjalizowane lacie pokroju Mud X

Mateusz Nabiałczyk

 

Highball_21lbsLarge

Od paru miesięcy informujemy was o kolejnych przeciekach dotyczących super karbonowej maszyny ze stajni Santa Cruz. Do dziś nie było nawet wiadomo jak będzie nazywał sie kalifornijski sztywno-ogonowiec. My już wiemy....

Michał Śmieszek

29

Ostatnimi czasy rowerowe brandy pojawiają się niczym grzyby po deszczu. Każdy wciska kit, że jego produkty są jedyne w swoim rodzaju, a rażące podobieństwo do gotowców z azjatyckich katalogów jest niesłychanym zbiegiem okoliczności. Na szczęście uchowały się jeszcze marki, które są klasą same dla siebie, czego najlepszym dowodem jest Blask Sheep - jedna z perełek targów N.A.H.B.S.

Mateusz Nabiałczyk