• Test roweru Orbea Oiz M20 2018

    Cały sezon dane mi było spędzić z rasowym wyścigowym wehikułem z pełnym zawieszeniem, jakim jest Orbea Oiz. To wymagająca maszyna, a jak ona, ale także i ja daliśmy radę i co z tego wynika postaram się Wam przybliżyć. Ryszard Biniek CZYTAJ
  • Test roweru Octane One Prone

    Obecnie bardzo wiele mówi się i pisze o rowerach ścieżkowych typu trail. Dotychczas dla większości spośród nas ten rasowy sprzęt do zabawy na szlaku kojarzył się ze sporym wydatkiem finansowym. Jednak hardtailowych ścieżkowców przybywało w takim tempie, że było tylko kwestią czasu, aby pojawiły się nowe konstrukcje w dużo niższych przedziałach cenowych. Firmy rowerowe zaczęły wdrażać najlepsze rozwiązania konstrukcyjne do modeli z niższych segmentów. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • GIANT NEOSTRACK - Prawie jak test, a może prezentacja :)

    Za chwilę minie prawie rok, odkąd stałem się posiadaczem komputera pokładowego Giant Neostrack. W skrócie to urządzenie co goli, krawaty wiąże i usuwa niechciane ciąże. Czy tak jest naprawdę? Michał Śmieszek CZYTAJ
  • 4xMRDP czyli życiowe wyzwanie

    Maraton Rowerowy Dookoła Polski (w skrócie MRDP) to najdłuższy i najtrudniejszy w Polsce ultramaraton rowerowy. Również jeden z najtrudniejszych na świecie! Strat i meta na Rozewiu, a trasa to pętla poprowadzona możliwie blisko granic Polski. Całość liczy 3130 km, którą trzeba pokonać w limicie czasu 10 dni (10 dób). Dotychczas w pięciu edycjach MRDP ukończyło zaledwie 66 osób, z czego tylko 52 w limicie czasu. Czy to możliwe, żeby średnio wytrenowany kolarz taki jak ja, mógł podołać tak morderczemu wyzwaniu? Maciej Paterak CZYTAJ
  • Test Giant Full-E+ 1.5 PRO

    UWAGA! Urządzenie elektryczne, grozi porażeniem! Poraża wyglądem, jeździ po wszystkim i długo nie pozwala o sobie zapomnieć. Panie i panowie, stało się to co było nieuniknione - ujeździliśmy wreszcie pierwszego e-bike'a. Michał Bińczak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

NEWS

ragley ti

Brytyjska manufaktura pod dowództwem Branta Richardsa pokusiła się o wypuszczenie tytanowego sztywniaka pod tajemniczą nazwą TD-1. Cóż kryje się za tym oznaczeniem? Zaraz zobaczymy.

 

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

romet 29er

…iż Polacy nie gęsi, iż swoje ninery mają… - można tak powiedzieć parafrazując Mikołaja Reja. Ubogość polskiego rynku 29erów przekłada się także na oferty rodzimych producentów rowerów. Pomijając drobne manufaktury tylko dwóch większych producentów tj. Kross i Romet próbuje kusić rodzimych miłośników wielkiego koła swymi produktami. Próby te są niezmiernie skromne.

Ryszard Biniek

 

Add a comment

RocketRon

Firma Schwalbe wreszcie zdecydowała się na poszerzenie oferty o kolejne dwa, jakże istotne z punktu widzenia użytkownika roweru XC opony. Do rodziny dołączył wyścigowy Rocket Ron oraz mistrz przyczepności Nobby Nic, oba modele w rozmiarze 29x2,25.

Mateusz Nabiałczyk

 

Add a comment

ninerjet

Firma Niner, jak sama nazwa wskazuje, od lat zajmuje się produkcją ram 29er. Po wprowadzeniu karbonowego sztywniaka, który wzbudził tak wiele emocji, przyszła kolej na udoskonaloną wersję fulla xc – model Jet 9. Zobaczmy, jak w teorii wygladają przepełnione samochwalstwem slogany Ninera.

Mateusz Nabiałczyk

 

Add a comment

ted-wojcik-sof-trac-mountain-bike

Niewielkich manufaktur produkujących ramy na zamówienie powstało przez lata całe mnóstwo, ale tych nadal liczących się, tych o których mówi się jest naprawdę niewiele.  W grze pozostają jedynie ci, którzy potrafią dostosować się do panującej mody, zaproponować naprawdę nietuzinkowy, wysokiej jakości sprzęt

Michał Śmieszek

 

Add a comment

 

PRICEPOINT LOGO 29er

 

 

Rynek 29erów za wielką wodą jest bogaty i pełen niespodzianek - to rzecz oczywista. Dodatkowo sprzyja nam kurs dolara, który spada w dół - to rzecz w danej chwili oczywista. Warto rozejrzeć się za rowerkiem w kraju hamburgerów - to pewniak; można znaleźć bardzo dobrze wyposażonego 29era za relatywnie małe pieniądze.

 

Bartosz Niezgoda

Add a comment

altitude-29

Kanadyjski Rocky Mountain wreszcie przeszedł do ofensywy. Dziwi szczególnie fakt, iż jest to jedna z najbardziej liczących się firm na kontynencie, gdzie narodziła się idea 29era. No ale jak walczyć, to od razu trzema owrężami, a co! Przyjrzyjmy się im z bliska – Vertex 29, Vertex 29 SE oraz Altitude 29 pod lupą.

 

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

spec

 

Jako, że na Demo Day nie było nam dane jechać, postanowiliśmy wybrać się na rodzime, największe targi rowerowe do Warszawy. Cel był oczywisty, - badanie rynku pod kątem dostępności wszelakiej 29erów i części do nich - a my pozytywnie nastawieni na spotkanie z najnerami.
 

Bartosz Niezgoda

Add a comment

S-Works Stumpjumper Carbon HT 29er a

Specialized - znany producent rowerów do produkowanych już i znanych z poprzedniego roku modeli 29erów hardtail Rockhopper - SL Comp 29 i SL Comp 29 SS dołączył nowe modele z najwyższych półek S-Works Stumpjumper Carbon HT 29er i Stumpjumper Comp 29. Ponadto w segmencie z pełną amortyzacją oferuje Stumpjumper - FSR Comp 29 i Expert 29 oraz nowe najwyższe modele Epic Comp 29 i Epic Marathon 29.

 
 

Ryszard Biniek

Add a comment

ti_Mariachi_Frame_22-500x262

Salsa Cycles jest firmą dobrze znaną użytkownikom „wielkiego koła” od 1981 roku produkuje części rowerowe i ramy. Dotychczas w ich kolekcji dominowały ramy wykonane ze stali Cro Mo (True Temper OX) oraz Scandium, obecnie firma zdecydowała się na wypuszczenie swojej pierwszej ramy zbudowanej z Tytanu.

Tadeusz Pietrzak

 

Add a comment

lanza29er

Warto odnotować dwa hardtaile produkowane od kilku lat przez hiszpańską firmę Orbea. Ma ona w swojej kolekcji dwa modele - Lanza 29 z aluminiową ramą ze stopu 7005 oraz Alma 29 wykonaną z karbonu, która jako jedna z pierwszych węglówek pojawiła się przed kilku laty. Obie produkowane są w trzech rozmiarach 16, 18, 20”.

 

Ryszard Biniek

Add a comment

torain2

Pośród niezliczonej ilości gotowych rowerów z ciekawą propozycją wyszła firma Duratec. Oprócz gotowego roweru 29er [ około 8000 zł ] proponują nam pełną kustomizację; zaczynamy od wyboru koloru ramy, naklejek na niej, naszego podpisu, a kończymy na doborze osprzętu.

 

Bartosz Niezgoda

Add a comment