• Nowe REVOLT ADVANCED PRO I REVOLT ADVANCED od Giant na sezon 2022

    GIANT prezentuje lżejsze i szybsze rowery gravelowe REVOLT ADVANCED PRO I REVOLT ADVANCED na sezon 2022. Informacja prasowa CZYTAJ
  • Great Lakes Gravel 2021 - relacja

    Relacje uczestników pierwszej edycji Great Lakes Gravel 2019, niemal zmusiły mnie do zapisania się na tą imprezę. Poza tym trasa prowadzi po moich rodzinnych okolicach. Raczej dalszych niż bliskich, ale w kilku punktach ślad trafia w miejsca gdzie byłem kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat temu :D Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • MRDP cz.2 - czas na góry!

    Planując taktykę na MRDP podzieliłem trasę na 3 części: Wschód, Góry i Zachód. Choć nie do końca tak, jak to zrobił Organizator. Wschód (ponad 1200 km) pokonałem w nieco ponad 3 doby, na Góry (ok 1150 km) dałem sobie 4, w najgorszym przypadku prawie 5, bo to najtrudniejszy "odcinek". Zostawiając minimum dwie doby na Zachód, a najlepiej trzy, bo ten jest płaski i liczy "tylko" ok 850 km. Ale najpierw chwila prawdy!Maciej Paterak CZYTAJ
  • MRDP cz.3 - czas na finisz!

    Kiedy zakończyłem ostatni podjazd, jak najszybciej chciałem oddalić się od gór. Miałem nadzieję, że dzięki temu pozostawię deszcz za sobą i wreszcie pojadę na sucho. Pomarzyć zawsze można, ale jak już wspominałem wcześnie - na tym maratonie sprawdzają się jedynie najgorsze prognozy! Maciej Paterak CZYTAJ
  • Maraton Rowerowy Dookoła Polski Finał, cz.1

    Maraton Rowerowy Dookoła Polski Finał, czyli ostatnia część 4-letniego cyklu ultramaratonów 4xMRDP. Dotychczas przez 3 kolejne lata objechałem Polskę dookoła w trzech częściach: Zachód, Góry i Wschód. Teraz przyszło mi się zmierzyć z całą trasą na raz, czyli przejechać 3200 km w 10 dni. Czy to możliwe, żebym pokonał taki dystans, kiedy dotychczas każdy jeden tysiąc potrafił mnie mocno sponiewierać? Maciej Paterak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

NEWS

Carbon logo

 

 

Zainteresowanie karbonem nie maleje, a Wasze komentarze świadczą o tym, że temat czarnego złota bardzo Was kręci. W związku z tym mamy propozycję nie do odrzucenia! Stwórzmy razem karbonowy FAQ - okazja jest niepowtarzalna, bo mamy przecież bezpośredni kontakt z mistrzem węglowego włókna - Panem Henrykiem Sienkiewiczem. Prosimy zatem o przesyłanie wszelkich pytań związanych z powyższym tematem na adres info@team29er.pl

Redakcja Team29er

P1230452

 

Henryk Sienkiewicz to jeden z największych polskich pisarzy - wiedzą o tym już pewnie starszaki w przedszkolu. Ale mało kto wie, że Henryk Sienkiewicz to również założyciel, właściciel całkowicie polskiej firmy LUXTECH, która specjalizuje się w obróbce karbonu - konkretnie produkcji ram i kompononentów rowerowych. Zbieżność nazwisk jest (nie)przypadkowa. Choć obu panów dzielą "lata świetlne", to obaj już stworzyli wyjątkowe dzieła. 

Michał Śmieszek

Nahbs logo

 

 

Powracamy po raz trzeci do Austin w Teksasie, gdzie w lutym odbywały się pokazy rowerowego rękodzieła. Po liczbie firm wystawiających swe wyroby widać, że ręcznie wytwarzane rowery cieszą się w USA ogromną popularnością. Nie zdziwiłbym się, gdyby razem sprzedawałyby więcej niż masowi producenci. Zapraszam do foto relacji:

Michał Śmeiszek

 

1

 

Przychodzi taki moment w życiu kolarza, kiedy okazuje się, iż cykloza jest "niebezpiecznie" zaawansowana. Wtedy to zaczynają być podejmowane pozornie błahe tematy, wśród których bez problemu znajdziemy problem optymalnego wypełnienia opony. Dętka dętce nie równa, z uszczelniaczami jest podobnie, a do tego trzeba sie z nimi babrać i bądź tu mądry. Dlatego Szwajcarzy wpadli na pomysł pogodzenia obu światów i stworzenia produktu idealnego

Mateusz Nabiałczyk

lapier2

Ofensywa wielkiego koła trwa, a mimo to część firm w dalszym ciągu zwleka z wypuszczeniem choćby jednego 29era. Dlaczego tak się dzieje? Jedni ciągle uważają, że jest to chwilowa fanaberia, inni nie mają pomysłu na dobry produkt. Trafiają się i tacy, którzy pod osłoną nocy pracują nad ideałem. Czy przykładem tego można nazwać najnowszego Lapierre? Zobaczcie sami!

Mateusz Nabiałczyk

929

Rok 2011 przyniósł drobny przełom na rynku rowerów 29 calowych. Pojawiło się więcej modeli niż w latach poprzednich, a ich promocja jest co raz bardziej ofensywna. Superior na tym polu jakby się nie wyróżniał. Od lat kilku produkuje 3 modele wielkokołowe. Na ten sezon nie uległy wielkim przeobrażeniom. Czy to dobrze?? Przekonajcie się sami.

Bartosz Niezgoda

Race_Face-logo

 

Właśnie się dowiedzieliśmy, że w ubiegły piątek kultowa kanadyjska firma Race Face postanowiła oficjalnie i ostatecznie wyłączyć frezarki! Race Face Performance Products, światowy lider w projektowaniu, produkcji, marketingu i dystrybucji wysokiej klasy komponentów rowerowych i odzieży niestety nie wytrzymał konkurencji.

Team29er

Nahbs logo

 

 

Dalszy ciąg o 29 calach, które można było spotkać, dotknąć, przytulić, obwąchać podczas pokazów ręcznie robionych rowerów "made in USA". Zapraszamy do foto-relacji.

Michał Śmieszek

sette shi

Kilka lat temu, gdy zapadła decyzja "tak składam 29era", nie myślałem, że sięgnę po producentów zza wielkiej wody. Było wiele obaw czy paczka dojdzie, czy "wlepią" mi cło, jak z ewentualną gwarancją? Jednak przypływ gotówki i chęć spróbowania czegoś innego niż rodzima manufaktura skłoniły mnie do zakupu ramy Sette. Wówczas w ofercie był jeden rower na bardzo dobrym osprzęcie i w atrakcyjnej cenie. Odświeżając ostatnio stronę producenta zauważyłem 2 rowery wielkokołowe. Jak na USA to mało, ale... 

Bartosz Niezgoda

 

forma

Dawno dawno temu, za górami, za lasami...za Morzem Śródziemnym w krainie piramid i faraonów ludzie mieli w zwyczaju czcić wiele żyjątek, którym to przypisywano przeróżne magiczne zdolności. Niejeden ibis by się zdziwił, że to w jego pierzastej naturze upatrywano zdolności do zmieniania świata na lepsze, co w ichniejszych czasach oznaczało podniesienie się poziomu wody w Nilu. Ciekawe zatem, jak te nadprzyrodzone umiejętności sympatycznego ptaszka przełożą się na świat wielkiego koła

Mateusz Nabiałczyk

Nahbs logo

 

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego za Wielką Wodą odbywa się bardzo poważna impreza: Pokazy Ręcznie Robionych Rowerów Ameryki Północnej (North American Handmade Bicycle Show). Z każdym rokiem to wydarzenie przyciąga jeszcze większą uwagę mediów a przede wszystkim skupia w jednym miejscu coraz więcej niewielkich manufaktur, nierzadko jednoosobowych, w których powstają cuda na dwóch kółkach...nie tylko tych dużych

Michał Śmieszek

syncros fork

Często bywa, że marzenia chłopca o posiadaniu rowerowej marki stają się rzeczywistością. Wiele firm rozpoczynało swoję karierę od garażowej manufaktury i wielkiego zaangażowania osób związanych. Podobna historia tyczy się Syncros'a - startowali jako mała firma, obecnie są coraz lepiej rozpoznawalni nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Ich produkty wyróżnia wysoka jakość wykonania, trwałość oraz dbałość o niską wagę. Chłopaki idą z duchem czasu, są otwarci na nowe drogi, także te wielkokołowe.


Bartosz Niezgoda