http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/IBIS/14-0324-Ibis-928-COMPLETE.jpg

Syćkie ptice ćwierkajom, że sezon 2014/2015 będzie stał pod znakiem enduro i AM bez względu na rozmiar koła. Kolejnym dowodem potwierdzającym tą tezę jest IBIS, który wespół z jednym poważanym projektantem wprowadza na rynek "ultra szerokie" rafki do 650B i 29!

Michał Śmieszek

 

Mała, ale z wielkim potencjałem, manufaktura ze słonecznego Santa Cruz w Kaliforni właśnie obwieściła wprowadzenie do obiegu nowej linii kół systemowych "941" i "928" przeznaczonych do agresywnego XC, ścieżkowców i All-Mountain, w których pierwsze skrzypce grają naprawdę szerokie obręcze o zewnętrze szerokości przekraczającej znacznie standardowe parametry stosowane w obręczach dla mas. Konkretnie, modele do AM (650B i 29") mają aż 41mm szerokości zewnętrznej i 35mm wewnętrznie, zaś wylajtowana wersja XC pod duże koło ma "skromne" 28mm zewnętrznie i 22mm w środku.

Ibis Wheels Multi

Przedstawiciele Ibisa gorąco zachwalają swój pomysł. Założyciel marki, Scott Nicol wręcz powiedział, że przesiadka na tak szeroką rafkę, to jak pierwsza jazda na amortyzatorze Rock Shox lata świetlne temu. Człowiek na nowo poznaje możliwości roweru MTB. Ciekawe, że My, oraz masa użytkowników dużego koła wie o tym od dawna...

14-0324-Ibis-928-COMPLETE

Być może informacja o nowych obręczach nie byłaby gorąca, gdyby nie fakt, że nowy produkt wyprodukowano nie z aluminium, lecz z włókna węglowego, tak aby godnie prezentował się na topowych jednośladach Mojo DH ora RIPLEY 29. Co więcej, krawędzie kanału obręczy nie są zakończone standardowym haczykiem, lecz są proste, co ponoć ma istotny wpływ na ich odporność na zmęczenie ale też koszty produkcji. Projektanci nie widzą problemu z bezpiecznym osadzeniem opon, gdyż w ich opinii nowoczesne gumowe kapcie tubeless oraz tubeless ready są wyjątkowo precyzyjnie wykonane i ciasno łapią proste krawędzie.

14-0324-Ibis-741-COMPLETE

Za projekt komór obręczy odpowiedzialny jest niejaki Ray Scruggs, do którego zwrócili się włodarze Ibis Cycles i który sam konstruuje własne karbonowe obręcze All Mountain brandowane logiem "Derby". Ibis wyłożył kasę na narzędzia w zamian otrzymał gotowy towar. Voila. Tak się robi biznes. Nie martwcie się jednak o manufakturę Derby - Ray Scruggs nadal będzie sprzedawał swoje własne rafki.

Obręcze, to jedna para kaloszy. Druga do piasty i szprychy. Ibis dogadał sie z niewielką fabryczką na Tajwanie, która będzie produkować 32 otworowe piasty wyposażone w mocne, markowe łożyska Enduro i własne opatentowane sprzęgło, kompatybilne z kasetami Shimano lub Sram, do wyboru. Szprychy są walcowane z wysoko gatunkowej stali nierzdzewnej, potrójnie cieniowane 2.2–1.5–2.0. Do obręczy przykręcono je za pomocą aluminiowych nypli ze stopu 7075 i specjalnych stalowych podkładek.

IBIS 928 L3Qtr Pair IBIS 741 L3Qtr Pair

Trio z Santa Cruz można będzie nabyć po wspólnej cenie 1299USD. Modele 741 i 928 są dostępne od ręki jako upgrade do fabrycznych rowerów Ibis Mojo HDR 650B oraz Ripley 29. Z małym opóźnieniem trafi do sprzedazy model 941. Ten oczywiście będzie dodatkiem do kultowego Ripley'a 29. Cała trójka pojawi się sklepowych półkach już w czerwcu. 

Specyfikacja techniczna:

741 27.5" Carbon Wheelset

  • Przeznaczenie: Trail/all-mountain
  • Szerokość zewntrzna 41mm
  • Szerokość wewnętrzna: 35mm
  • Masa obręczy: 475g
  • Masa kół: 1650g (pair)
  • Cena: $1299.00 (pair)
  • Dostępnośc: Czewiec 2014

941 29" Carbon Wheelset

  • Przeznaczenie: Trail/all-mountain
  • Szerokość zewntrzna: 41mm
  • Szerokość wewnętrzna: 35mm
  • Masa obręczy: 490g
  • Masa kół: 1770g (pair)
  • Cena: $1299.00 (pair)
  • Dostępnośc: Czewiec2014

928 29" Carbon Wheelset

  • Przeznaczenie: Cross-country
  • Szerokość zewntrzna: 28mm
  • Szerokość wewnętrzna: 22mm
  • Masa obręczy: 375g
  • Masa kół: 1580g (pair)
  • Cena: $1299.00 (pair)
  • Dostępnośc: Czewiec2014

 

 

Tagi Ibis, Mojo HDR, obręcz rowerowa, obręcz MTB, obręcz 29er, full 29, szeroka rafka, obręcz karbonowa, Ibis Mojo