http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/opony/Maxxis_2014/Maxxis-Fatbike-29-plus-tires-1.jpg

Być może to zbyt karkołomna teza, ale wiele znaków na niebie wskazuje na to, że 29+ niedługo wyjdzie z cienia, jaki dają masywne opony klasycznych fat bajków. Jedną z "jaskółek" można zobaczyć na odbywających się obecnie targach w Tai Pei.

Michał Śmieszek

 

Wprawne oko kamery jednego z plotkarskich serwisów wychwyciło dwa potężne papucie, w tym jeden w rozmiarze 29"x3.0"! Producentem jest jeden z największych dostawców ogumienia - tajwański Maxxis. Projektanci i marketingowcy z tej firmy słusznie nie czekają na ten "właściwy moment", jak konkurencja z Vee Rubber, tylko bez kompleksów postanowili wypuścić dwa modele do rowerów tłustych i pół-tłustych.

Interesująca nas, nowa opona 29+ o dumnej nazwie "CHRONICLE" (Kronika) posiada średniej wysokości, niezbyt gęsty bieżnik i nadaje się na całkiem poważne wyrypy. Celem Maxxisa było przygotowanie wzoru bieżnika, który byłby tak skuteczny jak np. ceniony ARDENT. Chronicle jest zatem szybką oponą, ale dzięki agresywnym bocznym klockom zapewnia sporą kontrolę podczas zakrętów. Co tu dużo gadać...przy realnej szerokości 3 cali nie potrzeba wiele, aby opona spełniała powyższe założenia (sprawdzone organoleptycznie).

Przewidziane są dwie opcje, obie zwijane - ekonomiczna o oplocie 60TPI oraz "wyczynowa" gęstości 120TPI. Należy się zatem spodziewać, iż, szczególnie w przypadku tej drugiej, waga nieznacznie przekroczy 1kg (być może mniej). Droższy "Chronicle" posiada również opatentowaną osłonę EXO Protection, wzmacniającą i chroniącą boki opony przed przecięciem.

Maxxis-Fatbike-29-plus-tires-5

Nowe grubasy Maxxisa pojawią się w sprzedaży na jesieni. Ceny nie są jeszcze znane.

(info & Photo: www.bikerumour.com)