GiantCookies

W tym roku Giant Polska obchodzi 25-lecia działalności. W duchu tego jubileuszu, mieśmy okazję na torze kolarskim w Pruszkowie, obejrzeć nowości tajwańskie nowości przygotowane na 2017 rok.

Artur Drzymkowski

 

Zupełnie nowy XTC ADVANCED 29

GiantXTCAdv5

Giant na sezon 2017 opracował zupełnie nową, wręcz nowatorską (jak na giganta rynku rowerowego) ramę. Wykonana została w technologii Advanced z włókna węglowego T-700. Dzięki przesuwnej osi tylnego koła, rower można konwertować do napędu jednobiegowego lub dokonać regulacji długości tylnych widełek przy kołach 27.5+.

GiantXTCAdv2 GiantXtcAdv1 003

Osie obu kół są w standardzie Boost: przód 15x110 a tył 12x148. Dolne rurki tylnego trójkąta, są asymetryczne i w połączeniu z potężną mufą suportową (technologia Powercore) mieszczącą 92 mm suport PressFit, nadają konstrukcji ramy właściwą sztywność po stronie napędu i stabilność po przeciwnej. Projektanci zastosowali również “wewnętrzną obejmę sztycy”. Jest to mechanizm ukryty wewnątrz węzła rury podsiodłowej i górnej, zaciskający sztycę przy pomocy śruby imbusowej ukrytej wewnątrz głównego trójkąta. Elegancja, prostota formy i zapewnienie ochrony przed błotem trzaskającym pod sztycą - w jednym. Linki mają oczywiście wewnętrzne prowadzenie a przednia przerzutka bezpośredni montaż.

GiantXTCAdv4
XTC Advanced 29er dostępny jest w trzech specyfikacjach. Wszystkie zostały wyposażone w napęd i hamulce Shimano. Amortyzatory sprawiedliwie rozdzielono między trzech producentów: FOX, ROCK SHOX i SR SUNTOUR. Pozostałe komponenty noszę dumne logo Giant:). Tutaj znajdziecie szczegółowe specyfikacje wraz z porównaniem.

ANTHEM X 29ER

001AnthemX29ER

Anthem na dużych kołach jest tylko w jednej specyfikacji i na niezmienionej ramie. W jego geometrie, wielokrotnie na naszej stronie, były wbijane szpile. Głównie za długie na ponad 46 cm tylne widełki. Sprawdzony system Maestro ratuje całość, ale my czekamy na nowego Anthema 29ER, o którym się w sieci plotkuje;)

002AnthemX29ER
Szukając nowości w kolekcji Gianta na 2017 szybko trafiamy na...

FATHOM

GiantFathom1

To nowa seria XC’ków, lecz z na tyle nowoczesną geometrią (kąt 69 główki ramy i krótki ogon), że konserwatywni Tajwańczycy widzą je wręcz na ścieżkowym poletku :) Ramy Fathomów wykonane są Aluminium - ALUXX SL. Sterówka jest stożkowa w systemie OverDrive, czyli 1 ½” na dole i 1 ⅛” na górze a suport w Press Fit.

GiantFathom4

Wewnętrzne prowadzenie pancerzy podkreśla sznyt technologicznej elegancji. W sklepach zobaczymy dwie specyfikacje. Droższa FATHOM 29ER 1 LTD za 5 199 zł wyposażona w amortyzator Axon RL-RC od SR Suntour o skoku 100 mm i sztywnej osi 15 mm oraz kompletną grupę Shimano SLX M7000. Tańszą wersję FATHOM 29ER 2 LTD, uzbrojono idąc tym samym kluczem dostawców. Czyli widelec Raidona XC LO-R, natomiast napęd to Deore z gwiazdą XT ucieleśnioną w tylnej przerzutce. Cena to 4 699 zł. Pełne porównanie pokazujemy tutaj.
Dla osób szukających rowerów do “spokojnej jazdy po parku” Giant proponuje:

TALON 29ER LTD

Czyli tak zwany "entry level” zbudowany na klasycznej aluminiowej (ALUXX) z amortyzatorem SR SR SUNTOUR XCR32 RL-R 29" (skok 100mm) i Shimanowskim osprzętem Deore w konfiguracji 3x10. Na metce 3 300 bez 1 złotego.

GiantTalon
Tajwańczycy potwierdzając nieco moja ocenę, co do ich konserwatyzmu, ostrożnie sondują…

Bikepacking

GiantScoutTorbaNaKierownice

Giant, jak większość z “wielkich rynku rowerowego” dostrzegł problem i ma rozwiązanie w postaci kompletu toreb. Pierwsza z nich to Scout komplet na kierownicę, składający się z uprzęży i rolowanego, wodoodpornego. Wykonana została z nylonu 210d. Mocowanie najprostsze z możliwych - zaciskowe paski, bez dystansów. Aby ułatwić pakowanie oraz proces odwrotny, pomiędzy workiem a uprzężą zamocowany został mały rzep. Po rozpięciu klamer worek dzięki niemu, nie poddawać się ma gwałtownie prawu narzuconemu przez Newtona.


GiantScoutTorbyNaRame

W kolejności pakowania (od przodu do tyłu), mamy do wyboru torbę Scout na ramę, (chociaż właściwsze byłoby chyba - “w ramę”) w dwóch wielkościach. Wykonane są wodoodpornego nylonu 600D a zamykane na zamek z boku, na tyle wygodny, że producent zapewnia, iż można doń sięgać w trakcie jazdy. Mocowanie na rowerze rozwiązane jest za pomocą trzech pasków z rzepami. Torby wyglądają solidnie i choć w katalogu natenczas brak jest szczegółowych informacji, to sądzę, że można je konkretnie dociążyć.

GiantScoutTorbaPodsiodlowa
Na koniec mamy Scouta podsiodłowego o pojemności około 19 l, uszytego z cordury 600D, zamykanego (i kompensowanego jednocześnie) przez rolowanie. Torbę wyposażono w gumkowe mocowanie na lekką przeciwdeszczową kurtkę lub na rzeczy to suszenia podczas jazdy;)
Bikepackingowe fanty w katalogu leżą pod kategorią …

Akcesoria

A tam mym oczom ukazał się ciuch, który odświeżył wspomnienia młodości harcerskiej, a mianowicie kangurka ANORAK PROSHIELD. Uszyta została z materiału ProTextura™ Plus o znakomitej oddychalności (30000 g/m2/24hr JIS L1099 B1), a wyposażona w wysoki kołnierz, otwory wentylacyjne na plecach, duży kaptur (kask mogący pomieścić), uszczelnione szwy oraz powłokę hybrofobową. Neonowa żółć do maksimum podnosi poziom "bycia zauważalnym" w ruchu drogowym, a rozmiarówka od S do XL, powinna pokryć większość populacji. Potwierdzeniem, jakości wykonania i klasy materiałów, jest niestety cena - 649 zł.

GIANT ANORAK

Na koniec jeszcze na moment wróćmy do

Momentum

Momentum 4

Czyli marki, pod którą Giant oferuje swoje "tłuściochy". Oferta jest raczej skromna, aczkolwiek rozszerzona w stosunku do aktualnej kolekcji. Do modelu Rocker 3 (którego test możecie przeczytać na fatbike.com.pl) , doszedł Rocker 1. 

Momentum 3

Na koniec

Prezentację opuściliśmy pełni pozytywnych wrażeń, związanych z wieloma obiecującymi elementami nowej kolekcji Gianta, oraz pamiątkami natury materialnej. Dwa pamiątkowe medale "wybite" na jubileusz 25-lecia, chcielibyśmy przekazać, dwóm najbardziej wiernym/oddanym/zakochanym w marce Giant. Sposób abyś to był własnie Ty, drogi czytelniku jest bajecznie prosty! Udowodnij To ;) Napisz na info@team29er.pl dwa zdania na jeden z tematów:

  1. najlepszy Twoim zdaniem tekst dotyczący Giant na stronie team29er.pl
  2. Mam/miałem rower marki Giant i jestem/byłem z niego bardzo/ekstremalnie zadowolony
  3. Co marka Giant powinna zrobić by jej Twój następny rower pochodził z ich fabryki
  4. Zaskocz Nas ;)

Odpowiedzi w postaci obrazkowej, również będą brane pod uwagę.

 

Tagi Giant, Giant XTC ADVANCED 29, ANTHEM X 29ER, Giant FATHOM, rowery Giant