• Pomorska 500 - relacja bardzo osobista ...

    Pomorska 500 jest imprezą, która w tej relacji po wielokroć osiąga przymiotnik pierwsza. Ta pierwsza edycja tej imprezy, okazała się być pierwszym ultra-maratonem w tym pandemicznym sezonie 2020, i co najbardziej osobiste dla piszącego poniższe wersy – to pierwsze ultra w moim długim rowerowym pożyciu ;) Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Mała chińska rewolucja, czyli 1x13 nadchodzi! cz.1

    Dotychczas lekceważąco patrzyłem na produkty z Państwa Środka, choć wiele z nich na zdjęciach wyglądało imponująco. Kusiło, kusiło, aż w końcu przyszedł czas na wymianę napędu w moim góralu i popełniłem to! Zamówiłem sobie chyba najciekawszy zestaw pod nic mi nie mówiącą nazwą S-Ride M700. Co tu takiego wyjątkowego? Napęd 1x13!!! Tak, to nie pomyłka! Całe 13 biegów na jednej kasecie! Czy warto było wydać wcale niemało pieniędzy na taką egzotykę? Maciej Paterak CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-06-24] Pomorska 500 edycja 2020 - zaliczona. TDS COVID-19 Edition trwa! Ruszają eBrevety. Team29er CZYTAJ
  • Test roweru Giant Reign 29 2

    Dwa lata temu mieliśmy okazję testować Reign 2 w pięknych okolicznościach (i niepowtarzalnych) tras w Srebrnej Górze. Jedną z niespisanych moich myśli, była taka: A jakby on miał koła 29" to co byś A1 traso  powiedziała ... ? A Ona na to - puszczała bym Cię, szybciej puszczała ... ;) Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test butów Mavic Crossmax Elite

    W kolarstwie buty stanowią chyba jedną z najważniejszych części garderoby każdego cyklisty – muszą idealnie dopasować się do stopy, zapewnić maksimum komfortu oraz przekazywać maksimum mocy na układ napędowy roweru. Crossmax Elite testowałem stosunkowo intensywnie od lipca ubiegłego roku. Jest to chyba wystarczająco długi czas, aby moje stopy zdążyły się zapoznać dogłębnie z butami Mavica. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kasku Limar Berg - em

    Pierwszy raz na moją głowę trafił kask stworzony dla potrzeb użytkowników rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Taką właśnie rolę konstruktorzy z firmy LIMAR przypisali kaskowi BERG–EM. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

bh ultimate 275

Większość z nas kojarzy firmy rowerowe pochodzące z Hiszpanii. Takie marki jak Orbea i Mondraker na dobre zadomowiły się w naszym kraju, ale o firmie BH pochodzącej z Półwyspu Iberyjskiego słyszało niewielu.  

Na rok 2014 ten hiszpański producent zaprezentował nowe rowery MTB z najwyższej półki na kołach 650B. BH jest drugim co do wielkości producentem rowerów w Hiszpanii, głównie kojarzonym z produkcji bardzo dobrych rowerów szosowych charakteryzujących się bardzo niską wagą, oraz sponsorowania mistrzyni świata w cross-country z 2012 roku Julie Bresset. O ile w katalogu BH na rok 2013 próżno było szukać rowerów w rozmiarze kół 650B, już w roku bieżącym znajdziemy w nim aż sześć nowych konstrukcji ze średnim kołem. W nowej kolekcji prym wiodą dwie konstrukcje: LYNX 6 27,5'' i Ultimate 27.5''.

 

 BH LYNX 6 27,5''

lynx275

BH Lynx to full o skoku 150mm z zawieszeniem Split Pivot przeznaczony do ostrego katowania na szlaku. Takie rozwiązanie pozwala na umiejscowieniu osi obrotu w hakach tylnego koła, dzięki czemu izolujemy siły wynikające z hamowania i pozwalamy zawieszeniu poruszać się ciągle, nawet podczas kompresji. Minusem takiego rozwiązania jest brud jaki łapie damper z tylnego koła. Haki z zawiasami zostały osadzone na osi 142 x 12 mm. Rama została wykonana z aluminium serii 7000 i posiada suport BB92 pressfit oraz taperowaną główką sterową, a przerzutka przednia mocowana jest bezpośrednio do ramy (Direct Mount). Rower waży 13.00 kg, napęd homogeniczny od Shimano XT/SLX, za amortyzację odpowiada FOX 32 BH EVOLUTION OC REMOTE oraz tłumik FOX PERFORMANCE BV REMOTE. Kompletne koła zostały obute w bardzo dobre opony MICHELIN WILDGRIP'R 2.35 WILD RACE'R 2.35. Rower zatrzymamy dzięki hamulcom MAGURA MT6 160/180MM. Rower dostępny jest również w nieco uboższej wersji sprzętowej BH LYNX 6 27.5er 8.5 ALU. Szkoda tylko że firma nie zdecydowała się na wydanie Lynxa w wersji z ramą karbonową, jak ma to miejsce w przypadku rowerów 26" i 29er gdzie mamy nie jeden a kilka modeli w karbonie. 

Geometrycznie wszystko wygląda ładnie wypłaszczony kąt główki, krótki ogonek czyli można poszaleć na dropach.

geometria lynx

 

Kolejną bardzo ciekawą konstrukcją jest sztywny:

BH Ultimate 27.5''

bh ultimate 275

Rower ten występuje również w wersji 29er, ale tylko w modelu 27,5 rama BH Ultimate wygląda tak wyjątkowo. Szczególnie przykuwa uwagę kształt rury podsiodłowej, która bardzo mocno została wygięta. Kształt ten przywodzi mi na myśl konstrukcję rowerów do triatlonu.  Rama została oparta na monolitycznych włóknach karbonowych. Konstrukcyjnie spotkamy tu zastosowane wszystkie nowinki technologiczne: sztyca została zintegrowana z ramą, stożkowa główka ramy, gniazdo zacisku hamulca post-mount, mocowanie przedniej przerzutki bezpośrednio do ramy (direct mount), tylna oś w standardzie 142x12, środek suportu PressFit 92, przewody puszczone wewnątrz ramy. Budowa BH Ultimate: Amortyzator Magura E2, napęd SRAM XX1, kokpit BH EVO, koła DT XM1551, hamulce MAGURA MT8 160MM/180mm, opony to "niebezpiecznie" szybkie MICHELIN WILD RACE'R 2.10. Rower z takim osprzętem waży 9.5kg.

Geometria

geo ultimate

Pozostałe modele ULTIMATE: ULTIMATE 27.5er 9.8, ULTIMATE 27.5er 9.7, ULTIMATE 27.5er 9.6

Kolejną ciekawą linią rowerów BH BIKE jest:

BH Ultimate RC 27.5er

ultimate rc 650b

 

Rama jest tutaj również wykonana z karbonu, amortyzację zapewnia FOX BH EVOLUTION OC REMOTE, hamulce wstawiono od Magury MT2 160MM/180mm, a napęd Shimano XT/SLX, koła firmowe BH SUPER BH LITE, opony to dzikie i szybkie MICHELIN WILD RACE'R 2.10. Rower w takiej konfiguracji ma ważyć 11,40kg.

Geometria

geo rc

Tadeusz Pietrzak

Tagi: rowery 650B, katalog rowerów 650B BH, BH ULTIMATE 27,5", BH LYNX 27,5"