Fat-B-Nimble

Rozmiar i szerokość mają znaczenie. Wie o tym każda mądra dziewoja a od niedawna łaskawym okiem na ultra-szerokie ogumienie patrzą także producenci opon. Dołączył do nich Panaracer

 

Mowa oczywiście o oponach w rozmiarze 27+ czyli umownie "równo lub ponad 3 cale". Takie ogumienie wymaga nadal specjalnych, równie szerokich obręczy i nierzadko odpowiednio przygotowanej ramy, ale warte jest grzechu. Potwierdzi to 99% osobników, którzy choć raz przejechali się na takich mega szerokich papuciach.

Panaracer właśnie wprowadził do sprzedaży długo zapowiadaną oponę FatBNimble, która jest odpowiedzią Japończyków na ciągle rosnące zapotrzebowanie rynku na ultra szerokie papucie. "Fat B Nimble" wpisuje się także w dominujący w tym segmencie ogumienia trend - niezbyt agresywnych, szybkich opon o drobnym bieżniku, co sugeruje nawet sama nazwa "tłusty ale chyży".  Klocki mają kierunkowy układ. Te na czole opony mają podcięte krawędzie dla lepszej trakcji i zmniejszenia oporów toczenia. Czym dalej na bok, tym klocki zyskują na wysokości oraz na ilości krawędzi biorących udział w nierównej walce o przyczepność.

 

Fat-B-Nimble 2

Photo: Josh Patterson/Immediate Media (www.bikeradar.com)

 

W procesie produkcyjnym wykorzystano dwuskładnikową mieszankę - twardszą na czole opony, miększą po bokach. Gęstość oplotu w przypadku wersji zwijanej ze stopką kevlarową to 120TPI oraz 60TPI w modelu "na drucie". Waga zwijki 27+ to około 780g, co można uznać za przyzwoity wynik biorąc pod uwagę jej szerokość. Wedle niepotwierdzonych informacji ceny kształtują sie na poziomie 80USD za zwijkę i 50USD za drut.

panaracer-fat-b-nimble-1-630x417

 

Panaracer oficjalnie nie reklamuje nowych, ultra-szerokich opon jako "tubeless-ready", ale nieoficjalnie potwierdza, iż konwersja do bezdętki nie powinna sprawić najmniejszego problemu. W Europie nowe opony FatBNimble pojawią się prawdopodobnie na przełomie maja i czerwca.

 

Warto na koniec dodać jeszcze jedną informację odnośnie nowości w kolekcji opon z logiem Panaracer. Nareszcie będzie dostępny w sprzedaży kultowy Panas FIRE XC PRO o "normalnej" szerokości 27.5x2.35". Cena oscyluje w granicach 50USD za kevlar.

Michał Śmieszek

 

Tagi: opony 27+, opony 650B, opony 27 plus, opony Panaracer