×

Wiadomość

Failed loading XML...

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/Bontrager_Line_Plus/Bontrager_Line_elite_plus_rim_1.jpg

Rok 2016 będzie rokiem "wąskich inaczej". A po czym wnoszę? Wystarczy spojrzeć na poczynania producentów kół. Wszyscy nagle przejrzeli na oczy i ujrzeli morze dolarów płynących szerokim strumieniem mega szerokich obręczy. Bowiem o walorach użytkowych nie trzeba przekonywać już chyba nikogo...

Michał Smieszek

 

 

O co tyle krzyku? Otóż nie milkną głośne westchnienia i echo najnowszej edycji super ścieżkowca "Staszka na plusie ". Ich kontynuacją jest oficjalna premiera ultra szerokich rafek enduro specjalnie zaprojektowanych z myślą o standardzie 29+. Producentem jest Keith Bontrager - dostawca komponentów do półtłustego Treka.

Już "lada dzień po niedzieli" będziemy mogli nabyć drogą kupna koła systemowe LINE PLUS oraz LINE ELITE, które są rozwinięciem (albo poszerzeniem) już istniejących "standardowych" kompletów. Nowe toczydełka wykorzystują większość technologii stosowanych przez markę Bontrager. Do produkcji obu zestawów amerykańska firma stosuje sprawdzony i lekki stop aluminium 6061 obrabiany termicznie zaś, aby zaspokoić gusta oraz oczekiwania wymagających klientów, będą oferowane z piastami w dwóch obowiązujących standardach: 142×12/15×100 oraz Boost 148×12/15×110.

Bontrager Line Plus Wheel

Najważniejszym parametrem jest nie szerokość kołnierzy, lecz wspomniana szerokość wewnętrzna/zewnętrzna obręczy. Bontrager napompował rafki aż do 39mm w środku i 44mm "po krawędziach". Oczywiście obręcze Line Plus są produkowane w technologii TLR Tubeless, zaś otwory pod szprychy są umiejscowione z tzw. "offsetem", co redukuje napięcie szprych po stronie napędu i zwiększa sztywność całego układu.

Tylne piasty wyposażono w trwałe i efektywne sprzęgło Rapid Drive. Domyślnie, do połącznia z obręczami, producent będzie stosował tzw. proste szprychy DT (bez gięcia "J"). Fabryczne dane informują o wyjątkowo atrakcyjne masie nie przekraczającej 2036g - zestaw na zwykłych piastach 142×12/15×100 oraz 2052g w przypadku modeli Boost 148×12/15×110.

Bontrager Line elite plus hub Bontrager Line elite plus hub front

A cena? Nie ma nic za darmo, zwłaszcza za taką półtłustą orgię... trzeba będzie wysupłać z portfela aż 1000 zielonych Franklinów.

Jeśli myślicie, że Bontrager poprzestał na tylko jednej półtłustej nowości, to jesteście w błędzie. Nie wszyscy potrzebują tak szerokich toczydełek do ciężkiej jazdy. Dla tej grupy rowerzystów projektanci przygotowali wersję odchudzoną o parę milimetrów - LINE ELITE, która mierzy  33mm zewnętrznie i 28mm w środku. W porównaniu do modelu "na plusie" to wręcz anorektyk, tyle że to nadal bardzo skuteczna broń do agresywnego MTB i na wyścigi Enduro.

Bontrager Line elite plus rim 1

Technologie obecne na pokładzie ściganckiego modelu nie zmienią się. Tu także będzie obecny profil TLR oraz OSB. Pojawi się za to model 27,5". Opierając się na informacjach producenta obydwa rozmiary kół będą domyślnie wyposażone w piasty 142×12/15×100. Niestety standard Boost przewidziany jest chwilowo tylko dla większych kółek Line Elite.

Podobnie jak, Line Plus także w modelu Line Elite znajdziecie proste szprychowanie 28h DT14/15G i aluminiowe nyple Alpina. Ponadto tarcze będę mocowane na 6 śrub. Tylne piasty będzie moża nabyć albo z bębenkiem Shimano 10/11 albo Sram XD. Węziej oznacza lżej - komplet waży niecałe 1900g (29") i 1800 (27,5)

No i znowu ta cena na koniec.... 998,98 USD.

Uzupełnienie oferty "wąskich-inaczej" komponentów będa nowe laczki Enduro - model SE5 Team Issue, które mają być ucieleśnieniem marzeń wielu enduro maniaków - rozsądna masa własna, doskonały grip, relatywnie niskie opory toczenia i odporność na uszkodzenia. Skorzystano z dobrze przyjętego przez scenę DH, wzoru bieżnika z modelu G5 DH. Za odporność odpowiada wkładka Core Strenght w płaszczu opony oraz Inner Strength w bocznych ściankach. Menago produktu chwali się niemal 100% spadkiem przypadków rozcięcia boków opon wyposażonych w tą ochronę. A tu jeszcze będziemy mieli dodatkowe, trzecie wzmocnienie CS. No to chyba nie znają naszych, polskich skał....

Bontrager SE5 Enduro 1

 

Bontrager SE5 Enduro

SE5 Team Issue pojawi się na półkach w dwóch wielkościach 27.5 oraz 29" i szerokości nominalnej 2.3". Mikrus po prostu. Guma to podwójna mieszanka 61/50a, co skutkuje rozsądną masą ok 935g (27,5) i 990g dla wielkiej kiszki. Sugerowana cena detaliczna na zachodniej półkuli - 74,99USD. U nas miliion pincet sto dziewincet.

 

Tagi Opona rowerowa 27,5"27,5", opinie opony 27.5", opis i ceny, waga, opony 29+, opony enduro, opony BontragerBontrager