http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/kola/Sarma/rim-29-copy.jpeg

Panie i Panowie, słowem miłośnicy wielkości i szerokości! Specjalizująca się w produkcji fat-bajków manufaktura SARMA Bikes obwieściła wprowadzenie do obiegu potężnej rafki z plastiku pod  szerokie kapcie 29+!

Michał Śmieszek

 To może być hit - bestseller wśród fanatyków wschodzącej gwiazdy jaką są (moim zdaniem) pół-tłuste 29ery. Chłopaki z Sarma Bicycles chwalą się, że już w lipcu 2014 klienci będą mogli nabyć "pierwsze w świecie", karbonowe obręcze o szerokości 50mm wyprodukowane w technologii tubeless. Jedna sztuka będzie ważyć zaledwie 450g, co pozwoli zbudować wyjątkowo lekkie koła 29+! O matko, ile radości w jednym! Drżyjcie golinogi XC, nadjeżdża ciężka kawaleria - SARMA NARAN 29+

rim-29-copy

Wbrew obiegowym opiniom, do stworzenia tej unikatowej obręczy wykorzystano nie tylko przebiegły umysł i portfel, lecz także komputerowe modelowanie 3D oraz inżynierię kosmiczną. Konstrukcja jest na serio przygotowana "z głową" - więcej możecie przeczytać tutaj. Aby zwiększyć sztywność oraz poprawić odporność na zmęczenie zrezygnowano między innymi z dodatkowej obróbki ścian oraz rantu karbonowej obręczy, która mogłaby osłabić pojedyncze włókna węglowe. W efekcie karbonowa obręcz ma wyjątkowo wysoką tolerancję na obciążenie wagowe przy własnej masie nieprzekraczającej 0.5kg.

Double-wall-construction-29-мм Beadlock-29-мм

Usprawnienia dosięgły także proces produkcji i wykończenia powierzchni wewnętrznej kołnierza oraz głównej komory, które są odpowiedzialne choćby za szczelne i prawidłowe osadzenie opony. W nowym modelu ten element jest maksymalnie gładki i udało się użyć mniejszej ilości kompozytowej tkaniny. Otwory są nawiercone centrycznie lub z 7 milimetrowym odsadzeniem. 

Centered-drilling-29

Specyfikacja:

  • Szerokość zewnętrzna: 50mm
  • Masa: 450g
  • ilość otworów: 32h
  • Tubeless ready
  • na zawór Presta. rekomendowana długość wentyla 45mm
  • ERD - 592.5mm
  • ERTRO: 622mm
  • Maksymalne ciśnienie: 25PSI
  • Maksymalna waga użytkownika: 110kg
  • Maksymalny naciąg szprych: 120kgf
  • zalecana szerokość taśmy uszczelniającej - 30mm
  • zalecana długość nypli: 12mm dla obręczy z odsadzonymi otworami, 12-14mm dla obręczy centrycznie nawierconej.
Na koniec pozostaje jeszcze najpoważniejsza kwestia. CENA. No cóż, ten tego....Panie Kolego. Dobry plastik nie jest tani. Za komplet trza wysupłać 1220USD. NFZ niestety nie refunduje tej operacji. Karbonowe NARAN 29+ można zamawiać już teraz - pierwsza dostawa przewidziana jest w przyszłym miesiącu. 
 
(info and photo: http://sarmabikes.com/)
 
 

Tagi Sarma bike, fat bike, carbon rim, carbon fat rim, NARAN plastic