wtb tcs2 obrecz

WTB czołowy producent komponentów rowerowych poinformował o premierze nowych obręczy z włókna węglowego, które jak twierdzą konstruktorzy przewyższają konkurencję pod względem trwałości oraz wagi.

Tadeusz Pietrzak

 czr karbon wtb1

Flagowe obręcze z włókna węglowego o nieco enigmatycznej nazwie CZR charakteryzują się wzmocnionymi otworami na szprychy, asymetryczną konstrukcją, wierceniem otworów pod nyple 4D oraz zastosowaniem technologi TCS 2.0. Asymetryczny profil obręczy powoduje zwiększenie sztywności bocznej oraz zachowanie przekroju przy dużym obciążeniu. W skład systemu Tubeless (Tubeless Compatible System) - TCS 2.0 wchodzą dwie taśmyFlex i Solid Strip. Nowością jest to, że do uszczelnienia systemu używa się obu taśm naraz. Najpierw przyklejamy do obręczy wąską i wytrzymalszą Solid Strip, która sprawia że system jest odporny na utratę ciśnienia w przypadku pęknięcia szprychy. Następnie przychodzi kolej na cienką i elastyczną Flex Tape, która ma zapewnić hermetyczne uszczelnienie między oponą bezdętkową a obręczą. Taśma Solid Strip ma szerokość 11mm, a Flex Tape jest dostępna w rozmiarze od 24mm do 50mm.

wtb czr karbonowa obrecz

wtb obrecz karbonowa

Technologia wiercenia otworów pod czterema kątami – 4D, ma ułatwić perfekcyjne dopasowanie ułożenia szprych na linii kołnierz piasty – obręcz. Do tego nawiercane pod kątem otwory na nyple, ułatwiają uzyskanie wysokiego naciągu szprych bez nadmiernego przeciążania ścianek obręczy. Maksymalny zakres napięcia szprych: 110-120 kgF.

wtb obrecz czr1czr lekka obrecz wtb

Marketing firmy WTB chwali się że ich CZR- y są najbardziej niezawodnymi obręczami karbonowymi na rynku. Aby to udowodnić WTB wysłało swoje felgi CZR do laboratorium zewnętrznego w celu przeprowadzenia testów wytrzymałościowych. Testy wykazały, że felgi CZR i23 okazały się o 38% bardziej odporne na uderzenia niż ich bezpośrednia konkurencja, podczas gdy obręcze CZR i30 pochwalić się mogły wynikiem o 10% lepszym. WTB CZR są dostępne w szerokościach 23 mm i 30 mm. Obręcz CZR i23 przeznaczona dla graveli jest dostępna w konfiguracjach z 24 lub 28 otworami i waży odpowiednio 331g i 345g, podczas gdy CZR i30, której przeznaczeniem jest Cross-Country i Enduro jest dostępny w konfiguracjach z 28 lub 32 otworami i waży 472g i 484g. Cena jaką przyjdzie nam zapłacić za te karbonowe toczydełka - $569.95. Obręcze WTB CZR objęte są dożywotnią gwarancją oraz ofertą crash replacement, która daje 50% upustu na zakup nowej obręczy.

 

Tagi Obręcz rowerowa, obręcz WTB, WTB CZR, lekka obręcz rowerowa, obręcz karbonowa, obręcz 29er, lekkie koła, obręcz Enduro, Cross-Country