929

Rok 2011 przyniósł drobny przełom na rynku rowerów 29 calowych. Pojawiło się więcej modeli niż w latach poprzednich, a ich promocja jest co raz bardziej ofensywna. Superior na tym polu jakby się nie wyróżniał. Od lat kilku produkuje 3 modele wielkokołowe. Na ten sezon nie uległy wielkim przeobrażeniom. Czy to dobrze?? Przekonajcie się sami.

Bartosz Niezgoda


Główne różnice widać na pierwszy rzut oka. Swoista podmiana kolorów dotyczy skrajnych modeli. 829 otrzymał białe malowanie ramy, oddając czarne na rzecz wypasionej Team29. Geometria nie uległa zmianie. Mamy do wyboru 4 rozmiary 16, 19, 21,5 i 23'. Przeskoki w wielkościach są duże. Luka  pomiędzy 16, a 19 cali będzie szczególnie odczuwalna przez "niższych" użytkowników (około 180 cm). Plus należy się za długą górną rurę, z kolei tylny trójkąt mogliby trochę skrócić - wiele modeli wypada na tym polu dużo lepiej.

829
829 i 929 wykonane są z alu rurek 6061, a Team29 z lekkiego stopu U6.
Każdy z modeli zbudowano wedle ciut innej koncepcji, jednak jeden element łączy je wszystkie - amortyzator od Manitou. Mamy pełen przekrój Tower'ów - rozwiązanie dobre i wyróżniające rowery spośród innych, gdzie często spotyka się RS.. 829 zbudowano na napędzie 27 biegowym, zaś dwa pozostałe przyozdobiono nowym trendem 3 x 10. Na pochwałę zasługuje fakt zastosowania kaset o stopniowaniu 11 - 34T w modelach 929 i Team, co jak wiadomo "pomaga", gdy znajdujemy się w górach. Plus za ogumienie - Racing Ralphy są stosunkowo wszechstronne i lekkie.


929Większą uwagę producent winien zwrócić na koła. W tańszych modelach są toporne o niezbyt dobrej jakości. Piasty, które nie grzeszą jakością w cięższych warunkach mogą sobie nie poradzić. W Team29 zastosowano produkt Fulcruma, posunięcie dobre acz nie najlepsze.

team29
Mimo nie najlepszej propagandy medialnej naszego południowego sąsiada jego rowery cieszą się co raz to większym zainteresowaniem. Poskładane z głową, mogą się podobać, a przy zakupie nie osiwiejemy patrząc na uszczuplony portfel. Ceny w granicach 3500, 4500 i 6500 są dosyć rozsądne patrząc na to co otrzymujemy. A dostajemy ciekawą ramę z dobrym amortyzatorem, dobrze spasowaną resztę komponentów i mimo, że względem lat poprzednich konfiguracja niewiele się zmieniła to jest to mądre posunięcie. Bo i po co rezygnować z czegoś co dobrze się spisuje na rzecz nowości, która nie wiadomo jak się sprawdzi.

supek