×

Wiadomość

Failed loading XML...

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/2015/ktm_2016/myroon_fot.jpg

Odkąd pamiętam, zawsze miałem zasadniczy problem z rowerami KTM. Z jednej strony niezwykłej urody i dopracowane detale, z drugiej geometria, która nie daje szans na zadowolenie. Przyszłoroczna kolekcja to podobno duża zmiana zastymulowana oczekiwaniami teamowych wycinaków

Mateusz Nabiałczyk

Ściganie coraz częściej oznacza rower typu full suspension, który jeszcze względnie do niedawna był czymś zupełnie niezrozumiałym. Nowy Scarp już samym wyglądem przekonuje, iż się do tego nadaje. Piękna linia, kojarząca się od razu z pionierskim Sparkiem, do tego nienaganna prezencja i…wreszcie geometria godna ogolonej łydy. Ale po kolei, albo od tyłu:

scarp geoScarp 29 rama

Długa górna rura, bardzo długa, gdyż w teorii przy 19” horyzontalnie wychodzi nam 620mm, ale w rzeczywistości przekrok odpowiada rozmiarowi około 17”. Do tego przyjemnie krótki ogonek i brak „parametrów ujemnych”, najs.  

scarp29

(fot: bikerumor.com)

Zawieszenie dostało Straight Line Link, czyli nic innego jak puszczone w linii dampera cięgno. Poprawia to czułość zawiechy mającej 90mm skoku. Z przodu 100mm, w zależności od preferencji – można wziąć upside downa ze stajni Rock Shoxa, bądź klasyczny sztuciec. Dziwi fakt, że wybierając napęd wspomagany elektroniką, musimy podarować sobie RS-1.

sll

(fot: bikerumor.com)

Puszczone wewnętrznie kabelki, press fity i inne bajery, o tym się nie wspomina. Kurcze, chcę go!

Co się zaś tyczy tradycyjnego HT? Myroon to nareszcie maszyna godna polecenia, przynajmniej na papierze i bez patrzenia w cennik. Liczby wskazują jednoznacznie, że rower bardziej do XC na ciasnej pętli, aniżeli naszych polskich maratonów MTB, na co w pierwszej kolejności wskazuje 430mm ChainStaya. W połączeniu z główką 71* gwarantuje to niezwykłą zwrotność, ale i nerwowość na szybkich kamienistych zjazdach.

myroon fot

(fot: bikerumor.com)

Flagowy pomarańcz wygląda obłędnie. Standard Boost dostępny jedynie w przypadku wersji karbonowych.

myroon geomyroon

Na koniec rzecz niezwykle istotna, choć coraz bardziej ignorowana przez producentów – w obu modelach mamy możliwość założenia z przodu więcej niż 1 patelni i to bez konieczności przerzucania łańcucha paluchami na postoju : ) Takie czasy – zaczyna cieszyć niszowa normalność.

 

Tagi: nowe rowery KTM, niemieckie 29ery, KTM full suspension, hardtail, rowery wyczynowe, Rowery KTM katalog