http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/2015/ragley_bigwig/bigwig29.jpg

Wyspiarska manufakturka, co to wielkiej historii nie ma. Ragley. Chłopaki powoli się rozwijają, dłubią nie tylko w aluminium, ale i stali…i to się chwali. Ich rowery nacelowane są przede wszystkim na frywolne harce w terenie bez tylnej zawiechy. I taki też jest Bigwig.

Mateusz Nabiałczyk

Stalowa konstrukcja z potrójnie cieniowanych rurek stopu cro-mo 4130 została opracowana z myślą o widelczyku 130mm i kołach 29”, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by zaaplikować 27,5+. Do tego wszystkiego sztyca myk-myk.

ragley Bigwig 2016

Bigwig-geo-chartTylne widełki zgodne ze standardem 142x12mm pomieszczą oponę 29x2,4”, a nisko poprowadzony przekrok pozwala wziąć nieco większy rozmiar ramy. Tylko cóż z tego, skoro mierząc 190+ musimy już pogodzić się z tym, że producent nas nie przewidział i najnormalniej w świecie pozostaje nam jedynie poszukać czegoś innego. Skandal! Tym bardziej, że rozmiarówka zaczyna się od 14” – przepraszam, dla kogo to?

Geometria sama w sobie raczej bez wad. Krótki ogon długości 435mm, główka 100mm bez względu na rozmiar poprowadzona pod kątem jedynie 65* i nisko zawieszona mufa (BB drop = 70mm) zasługują na uwagę. Ragley zaleca nawet ramiona korby 170mm, ale osobiście zupełnie nie widzę uzasadnienia. Każdy kto trochę pojeździł ma świadomość, że pedały i ramiona są od tego, żeby nimi od czasu do czasu przyhaczyć. Gorzej jeśli spotka to zębatki.

Takie przymioty gwarantują dużo uciechy, szczególnie na singlach i downhillowych sekcjach. Brakuje tylko dłuższej górnej rury, którą jako tako broni jedynie sprytnie obniżony przekrok. Nijak się to ma do nieskromnej opini producenta odnośnie swojego współczesnego/nowoczesnego podejścia do projektowania ram.

Bigwig29

Na koniec przykrości. Rama waży 2,9kg (18”), kosztuje 449 funciaków, a gotowy rower to wydatek rzędu 1549  w przypadku specyfikacji opartej na RS Yari RC i grupie SLX z drobnymi odstępstwami i kołach zbudowanych na piastach Novateca i obręczach WTB STi23 (13,8kg).

bigwig29

(fot: mtb-news.de)

 

 

Tagi: Ragley Bigwig, 2016, nowe modele, opis roweru, Ragley rowery, budowa, geometria roweru, Ragley opinie