Kreidler rama Straight Alu

Model Kreidler Straight znamy z wersji karbonowej, w 2016 roku przyszedł czas na aluminium. Bezkompromisowy, lekki i sztywny – taki właśnie ma być nowy Kreidler Straight Alu, czyli górski rower enduro (all mountain) z pełnym zawieszeniem (full suspension) o skoku 150 mm.

W nowej propozycji na rok 2016 projektanci i inżynierowie Kreidlera postawili sobie za cel optymalne połączenie efektywności, bezpieczeństwa i komfortu. 

Kreidler rowery Straight Alu rower27.5 enduro opis

Kreidler Straight Alu trafi na rynek w trzech wersjach (Alu 2.0, Alu 1.0 i Alu), różniących się między sobą głównie wykorzystanym osprzętem.

Nowa seria Straight Alu to efekt ciężkiej pracy inżynieryjnej i zebranych przez lata doświadczeń. Poszczególne komponenty dobrane zostały tak, aby w całościowym ujęciu rower był sprzętem jak najbardziej wydajnym, nie zapominając przy tym jednak o ważnych przecież kwestiach wygody i bezpieczeństwa. Dopełnieniem jest estetyczny design, który sprawia, że Straight Alu prezentuje bardzo wysoki poziom także pod względem wizualnym – mówi menedżer ds. sprzedaży i produktów w Kreidler Polska, Ireneusz Miśkowiec.

Kreidler Straight Alu cena 650b nowy model3

W rowerach z nowej serii wykorzystano ramy wykonane z hydroformowanego aluminium (stop 7005), zapewniające – jak przekonuje Kreidler – optymalne połączenie niskiej wagi oraz sztywności. Producent wykorzystał sprawdzony, czterozawiasowy system zawieszenia (z tzw. ogniwem Horsta), który ma odpowiednio ograniczać negatywny wpływ hamowania.

Kreidler zawieszenie enduro Straight Alu

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem, na które zdecydowali się konstruktorzy Kreidlera, są zdalnie sterowane sztyce hydrauliczne – zastosowanie KS eTEN Remote zapewni możliwość szybkiego dostosowania do danego rodzaju terenu, zachowania ergonomii pozycji siedzącej oraz efektywnego przeniesienia mocy.

nowy rower Kreidler Straight Alu 27.5 geometria2

W najwyższej wersji – Alu 2.0 – niemiecki producent postawił na komponenty, które mogą być interesującą propozycją dla miłośników jazdy wyczynowej. Z jednej strony to najnowsza wersja wydajnego osprzętu Shimano XT (z napędem 1×11), a z drugiej – m.in. hamulce hydrauliczne Magura MT7, innowacyjny widelec Magura TS7 eLECT (150 mm) z elektroniczną kontrolą amortyzacji oraz tylny amortyzator Magura TS RC (215×63 mm). Waga roweru 14.4 kg. W wersji Alu 1.0 zobaczymy min. identyczne zawieszenie firmy Magura, napęd SHIMANO XT z napędem 2x10, mechanizm korbowy Race Face Crank Turbine, hamulce Magura MT5, koła Crank Brothers Cobalt, sztyce Kind Shock E-TEN oraz opony Schwalbe Hans Dampf. W takiej konfiguracji sprzętowej rower ma ważyć 14.6 kg.