TESTY

IMGP7695

Bez wątpienia 29ery Authora w znaczący sposób przyczyniły się do masowego przesiadania naszych rodaków na większy rozmiar koła. W świetle atrakcyjnych cen, świetnej dostępności w każdym rejonie Polski nawet korzenie nie preszkodziły w odniesieniu sukcesu...a czy mnie przeszkodziły w cieszeniu się jazdą?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

Renegade29 00019

Minął kwiecień, minął maj. Jeszcze kilka dni i za nami będzie trzeci miesiąc, od kiedy dwudziesto-dziewięcio-calowy Odszczepieniec z Jabłonny dzielnie znosi towarzystwo naczelnego redakcji, czyli moje. Czas na kolejny odcinek serialu „Mbike Renegade 29”

Tadeusz Pietrzak

Add a comment

Jamis Exile 00049

W pierwszym tekście Jamis Exile Comp porównany został do perszerona - ciężkiego, zimno-krwistego konia. Po spędzeniu z nim większej ilości kilometrów i czasu, odszczekuję to. ;) Teraz porównałbym go do Płotki Geralta - wytrzymałego, nienarowistego kompana włóczęgi, na którego zawsze można liczyć.


Artur Drzymkowski

Add a comment

IMGP7499

Gdy delikatnie jeździmy po północnej części Polski i jeszcze ważymy statystyczne 75kg to w zasadzie nie sposób zbudować koła, co do których będziemy mieć zastrzeżenia, o ile zaplecie je fachowiec, a piasty nie będą mocno chińskie. Problemy zaczynają się, gdy chcemy trochę poszaleć, jeździmy dużo, błoto nie jest nam obce, a do tego ważymy swoje. Wtedy zaczyna się gimnastyka z doborem komponentów

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

IMGP7108

Specialized Epic S-Works 29 na Sramie XX. Na takim rowerze Jaroslav Kulhavy wygrał w minionym sezonie generalkę  i został Mistrzem Świata w XC. Takie fakty dają do myślenia...mamy do czynienia z najlepszym na globie zawodnikiem, ale czy rowerem? Mnie do Jaroslava trochę brakuje...w sumie to jemu do mnie - jednego centymetra wzrostu i 7kg. Różnice w parametrach wydolnościowych przemilczymy. Nie będę obrażał osoby, której nie znam, przechwalać się też przecież nie lubię

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

SAM_1713

Jak mam napisać coś o rowerze, kiedy ja się nie wiele na rowerach znam? Chłopaki tu jadą z trygonometrią trójkątów kątów, trapezów i inne trudne do pojęcia terminy a ja patrzę i widzę rower. Wsiadam i jadę. Jak mam napisać test Fate’a? Roweru, obok którego klasy wcześniej blisko nawet nie stałam? Ale obiecałam, więc coś napisać muszę. No to jedziemy.


Dorota Rajska

Add a comment

DSCN0008a

Prezentowaliśmy po raz pierwszy te opony >>tutaj<<. Już na pierwszy rzut oka mają dwie charakterystyczne cechy: agresywne i dość duże klocki bieżnika, oraz niezbyt pokażną objętość balona, do jakiej przywykliśmy w naszych 29erach. O zaletach i przeznaczeniu podkreślanych przez producenta też pisaliśmy -  głównie trudne warunki, błoto, luźne kamienie i piach. Ale to były informacje producenta. Za to dziś "Moto na Błoto" w praktyce.

Ryszard Biniek

Add a comment

STRYKER_004

Jeden z grzechów głównych rowerów na dużym kole, czyli większa waga kół, a zwłaszcza masy rotującej powoli zaczyna być coraz skuteczniej rozgrzeszany. Na rynku pojawia się już coraz więcej lżejszych zestawów kół, obręczy oraz piast. Firma WTB znana z doskonałych produktów i jeden z pionierów opon 29” również dołączyła w bieżącym sezonie do wyścigu o coraz lżejsze i lepsze koła także do 29erów. Wszystko oczywiście już w systemie bezdętkowym. O nowościach WTB na 2011 pisałem tutaj. Teraz w moje ręce dostały się pierwsze w Polsce WTB Stryker TCS Cross Country 29”. Jakie wrażenia i odczucia będą po „odchudzeniu” kół w moim rowerze?

Ryszard Biniek

Add a comment

IMGP1471

Z dobrą dekadę temu, kiedy to największym moim zmartwieniem było zrobienie rysunku na lekcję plastyki authorowska seria Agang oznaczała jedno – poważne zastosowanie w bardziej skocznych i wymagających dyscyplinach MTB. Potem nieco o niej ucichło, by po latach reanimowano ją jako osobną markę.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

P2184976

Jak zrobić dobrą oponę na trudne trasy? Są dwa warunki. Pierwszy - trzeba być ekspertem w branży oponiarskiej, najlepiej z dużym doświadczeniem w produkcji gum do ciężkich zadań. Drugi: wynająć zawodnika - wariata i żywą legendę, który oprócz imienia dołoży do tygla swoją fatnazję i wiedzę.

Michał Śmieszek

Add a comment

BCP-52WAH

Kiedyś wystarczył prosty licznik, gdzie było 6 funkcji na krzyż. Wraz z rozwojem elektroniki, minimalizacją układów i wzrostem ich mocy obliczeniowej szybko okazało się, że w małą przestrzeń nieznacznie większą od pudełka zapałek można upchać tryliard mniej lub bardziej potrzebnych funkcji, dzięki czemu zwykły prędkościomierz zamienił się w centrum dowodzenia i rejestracji.

Michał Śmieszek

Add a comment

kenda_karma

Kendy droga? Po śniegu, Panocku! W tym roku pierwsze zimowe treningi przyszło mi zrobić na Aspenach…To dobre opony, ale przy całym szacunku dla Maxxisa, jednak do jazdy po śniegu i lodzie wymagają zbyt dużego poświęcenia uwagi i cennej energii. Z dużą radością i ciekawością przyjąłem więc do testów teoretycznie agresywniejsze laczki Kenda K917 Karma.


Piotr Makowski

Add a comment