TESTY

hygia2

Surfując po bezmiarze internetowego oceanu wpadłem razu pewnego na małą mieliznę: www.hygia.com.tw, która skutecznie mnie zatrzymała. Systemy hamulcowe HYGIA (Hygia Disc Brake Systems), bo o nich zamierzam napisać to obecnie coraz lepiej radząca sobie, wschodząca azjatycka marka. Jak się okazuje, firma posiada w swojej ofercie całą gamę tarczówek hydraulicznych przeznaczonych od XC do DH i FR. To co wyróżnia ją ponad innych producentów to naprawdę bardzo przyzwoite wykonanie i działanie, a przede wszystkim naprawdę wyjątkowo niska masa wszystkich oferowanych modeli.

Michał Śmieszek

 

Add a comment

michelin xc2

Dobór opon do dużego koła nie stanowi już dziś takiego problemu jak jeszcze nie tak dawno. W ofertach jest coraz więcej dostępnych i zróżnicowanych modeli różnych firm. Moim celem były opony na trudne i zmienne warunki, ale nie  tzw. opony uniwersalne jak np. Schwalbe RR. Do takich poszukiwań skłoniły mnie dotychczasowe doświadczenia, a kropkę nad „i” postawił maraton w Zdzieszowicach, gdzie moje opony Bontrager XDX nie popisały się w trudnych zróżnicowanych m.in. mokrych i błotnistych warunkach. Wstępnie wybór padł na opony Michelin XC A/T 29x2.0.

Ryszard Biniek


Add a comment

racing 29er

W świecie rowerów MTB funkcjonują pewne firmy, czy też poszczególne modele, o których każdy słyszał. Najlepszym tego przykładem jest opona Schwalbe Racing Ralph. Pierwszą odsłonę ceniono za niską masę, opory toczenia oraz przyzwoitą przyczepność w suchych warunkach. Niestety przydomek ‘dancing ralph’ będący zarazem komentarzem dotyczącym zachowania w błocie zaowocował umiarkowanym zachwytem

Mateusz Nabiałczyk 

Add a comment

Schwalbe Furious Fred 1

Kilka miesięcy temu pisząc o Racing Ralphach, stwierdziłem, iż są to jedyne słuszne opony terenowe. Po kilometrach przebytych testów na Fredkach z Furią muszę sprostować. RR to faktycznie jedne z bardziej uniwersalnych opon wyścigowych, ale w każdych innych warunkach niż górskie tak samo lub nawet lepiej wpadają FuriousFred’y. W jaki sposób do tego doszło, przeczytajcie sami.Na początku marca dzięki uprzejmości BikeTires otrzymałem zestaw w/w opon. Pierwsze, co zrobiłem po rozdziewiczeniu pudełka, to wrzucenie na wagę. Wynik odpowiednio 356 i 357 gram pozytywnie mnie zaskoczył. Następnego dnia przyszedł czas na założenie i pierwszą jazdę.

Bartosz Niezgoda

Add a comment

29er axigon

Jak na przedstawiciela rasy BIG FOOT i panujące obecnie trendy, AXIGON nie jest wzorcową ramą 29” - jej poszczególne wymiary wzbudzą na pewno grymas niesmaku i politowanie u fetyszystów geometrii rowerów. Okazuje się jednak, że nie taki wilk straszny...

 

Michał Śmieszek

Add a comment

maxxis crossmark 29

 
„Chu chu ha! Chu chu ha! Idzie zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy,
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna-a!.....

Wszystko pięknie, tylko czemu testować opony muszę kiedy o wiele przyjemniej przed kominkiem spocząć i pomarzyć o nadchodzących maratonach. A jednak na twarzy pojawia się ciepły uśmiech, gdyż towar gorący: Maxxis Cross Mark 29x2,1

Michał Śmieszek

 

Add a comment

 Continental_Race_King 2

W poszukiwaniu lepszych, w miarę uniwersalnych opon do 29era, moim celem stała się opona Continental Race King 29x2,2 (55-662). Gumy te w wersji 26" cieszą się dobrą opinią użytkowników, więc założyłem je do swojego 29era z optymistycznym nastawieniem spełnienia powyższych założeń.

 

Ryszard Biniek

Add a comment

igniotor1

Nie od dziś wiadomo, że opony do Wielkiej Stopy wcale nie muszą być ciężkie i nieefektywne. Z punktu widzenia użytkownika równie istotne będą także właściwości jezdne: przyczepność na różnym podłożu, zachowanie w zakręcie i trwałość. Czy prezentowany zestaw Maxxis Ignitor potrafi sprostać wysoko postawionej przez użytkowników poprzeczce?

 

Michał Śmieszek

Add a comment

bontrager xdx5

Tym razem pod nóż, a raczej nogę testującą wpadł komplet opon znanego, wręcz kultowego dla niektórych producenta części rowerowych – Keitha Bontragera. Testowany model to BONTRAGER XDX TUBELESS READY 29X21 (622X53).

Michał Śmieszek

 
Add a comment

fot 2 na rozwiniecie

Pamiętam jak dziś swoją pierwszą jazdę na 29'' kołach. Jedną z myśli, która nieustannie kołatała mi w głowie było „ za wysoko ta kierownica, za wysoko”. Usunięcie podkładek dystansowych pod mostkiem tylko trochę poprawiło moją pozycję. I tak zaczęły się moje poszukiwania kierownicy idealnej.

 

Tadeusz Pietrzak

Add a comment

 testy rama felt nine comp

Jedną z pierwszych firm mających w ofercie na Polskę rowery na 29” kołach był Felt. Być może właśnie dlatego zakupiłem rower z takowym napisem na ramie. Co prawda określenie „korzystna relacja cena-jakość” w przypadku ninerów ma troszeczkę inne znaczenie, ale kwota 1200zl za nową ramę w 2008 roku była jak najbardziej akceptowalna. Z perspektywy czasu swoją decyzję uważam za dość ryzykowne posunięcie. Jednakże brak jakichkolwiek zmian geometrii w modelach na lata 2009 i 2010 jedynie utwierdzają mnie w przekonaniu, że moje odczucia nie są wypaczone zauroczeniem blisko dwoma kilogramami rurek i spawów.

 

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

 

rockshoxtora2

Znany zdecydowanej większości widelec Rock Shoxa tym razem przeznaczony pod 29” koło. Na samym początku chciałbym podkreślić fakt, że jest cięższy zaledwie o około 100g względem swojego odpowiednika pod normalny rozmiar felg. Jednakże nie ma co ukrywać – masa to największą wadą tego produktu.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment