• CZR - nowe karbonowe koła w ofercie WTB

    Niedawno informowaliśmy o premierze kół WTB Proterra zbudowanych w oparciu o lekkie i wytrzymałe obręcze KOM wykonanych z aluminium. Teraz w katalogu kół WTB znajdziemy również ofertę kół zbudowanych na obręczach z włókna węglowego. Nowe komplety są dostępne w dwóch specjalnie zaprojektowanych konfiguracjach: gravelowych i MTB. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Szuter Master Suwalszczyzna 2021 - relacja

    Mam sentyment do Suwalszczyzny, od zamierzchłych czasów harcerskich wędrówek. Od zeszłorocznej suwalskiej edycji Szuter Mastera, uważam te tereny za jedne z najlepiej pasujących do jazdy na gravelu. I dlatego ten wyścig był żelaznym punktem w moim kalendarzu startów w sezonie 2021 ;) Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Mazowiecki Gravel - czyli jak zdobywano mazowieckie piachy

    "Nie jedziesz!" Serce masz słabe, ważysz tonę, na rowerze nie jeździsz! Nie jedziesz i koniec! Nawet nie próbuj mnie przekonać". Być może ktoś z Was także usłyszał taką tyradę Waszej piękniejszej połówki po tym jak z pewną dozą nieśmiałości oznajmiliście, że za tydzień weekend spędzicie z dala od domu, rodziny, dzieci, za to w towarzystwie świerszczy, zbieraczy truskawek i zgrzytu szutru pod kołami. Michał Śmieszek CZYTAJ
  • Octane One Kode - nowe wcielenie

    Zapowiadany ciąg dalszy losów mojego gravela zbudowanego na ramie Octane One Kode. Aktualnie po wielkim upgrade, w nowym malowaniu, gotowy by jego właściciel dokonał na nim rzeczy wielkich, lub co najmniej znaczących ... ;) Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Sudovia Gravel 2021 - relacja

    3 dni ścigania po Suwalszczyźnie, na najlepszych szutrowych trasach w Polsce. Łącznie 423 kilometry i prawie 4000m przewyższeń, ponad 17 godzin "w siodle", 4. miejsce w końcowej klasyfikacji OPEN. Tak w dwóch zdaniach można opisać mój udział w zawodach Sudovia Gravel 2021, które odbyły się w weekend 18-20 czerwca. Jacek Nosowski CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

NEWS

Kellys Mobster 27plus

Patrząc na katalogi producentów na przyszły sezon rzuca się w oczy jedna prawda, o której już wielokrotnie wcześniej pisaliśmy - plusy to nie fanaberia, ale rzeczywistość. Kellys także dołączył do plusowego mainstreamu.

Michał Śmieszek

Add a comment

cube 2017

Ściganie coraz częściej oznacza rower w pełni amortyzowany, szczególnie gdy mówimy o maratonach, tak powszechnych w naszym kraju. Rzecz jasna mowa o MTB, a nie ścigach w tumanach kurzu, które zmuszają do rozważań, czy aby przełajówka nie byłaby lepszym wyborem

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

serce pien drzewa wyryte

O czym prawdopodobnie marzy każdy sportowo pedałujący mężczyzna? Aby jego piękniejsza połowa podzielała jego pasję w takim samym stopniu i dosiadała równie pięknego mechanicznego rumaka jak jego własny. A producenci wiedzą jak szczytować i spełniają te fetysze.

Michał Śmieszek

Add a comment

Unno Cesar Rojo

W 2012 roku na świat przyszedł pokraczny bękart z nienaturalnie długą górna rurą i praktycznie zerowej długości mostkiem. Brzydkie kaczątko wprawdzie nie wyrosło na pięknego łabędzia, ale za to solidnie namieszało w rowerowym świecie, rozpoczynając trend projektowania ram o tzw. geometrii progresywnej. Jednym z ojców sukcesu tego pomysłu był Cesar Rojo. Dziś były zawodnik DH wraca z nowym konceptem ubranym w projekt Unno – radykalnych rowerów z naprawdę wysokiej półki.

Mateusz Pogorzałek

Add a comment

Trek Slash

Klęska urodzaju rzec by można. Ostatnimi czasy nowe duże koła pokazali praktycznie wszyscy liczący się na rynku gracze. W całym tym natłoku nieco umknęła premiera producenta bodaj najbardziej zasłużonego dla rozmiaru 29”. Na myśli mam oczywiście spadkobiercę myśli Garego Fishera – Treka -  z przeznaczonym do ciężkozbrojnego enduro modelem Slash.

Mateusz Pogorzałek

Add a comment

glowka epic

Kto w świecie rowerów nie wie, czym jest Stumpjumper, ten w owym świecie widocznie nie egzystuje. Mimo wszystko Specialized najpewniej doszedł do wniosku, iż kolejna ewolucja ich sztandarowego modelu zasługuje na bardziej sugestywną nazwę – Epic Hardtail

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

orbea alma 2017

W momencie gdy widok w pełni zawieszonego roweru w górskim peletonie jest coraz częstszy, a wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują, że przyszłość należeć będzie właśnie do sprzętów z ruchomym tyłem, Orbea postanawia zaprezentować swój flagowy sprzęt do ścigania pozbawiony jakiekolwiek amortyzacji! Utytułowana konstrukcja, na której ścigał się m. in. Julian Absalon doczekała się kolejnej wersji.

Mateusz Pogorzałek

Add a comment

bc bike raceRocky Mountain rekordów sprzedażowych w kraju nad Wisłą raczej nie bije. Nie mniej jednak oferta Kanadyjczyków jest ciekawa i obejmuje praktycznie pełną gamę sprzętów do uprawiania najpopularniejszych sportów z wykorzystaniem dwóch kółek w wersji terenowej. Ich najnowsze dziecko na rok 2017 to flagowy, w pełni zawieszony rower przeznaczony do ścigania się – Element. Czyżby producenci chcieli tym samym wskazać, że bez tego Elementu zwycięstwo jest niemożliwe?

Mateusz Pogorzałek

Add a comment

 

spark hero

Euro 2016 właśnie wkroczyło w decydującą, pucharową fazę. Pisząc ten tekst właśnie jednym okiem zerkam na drugi monitor, gdzie Włosi w 90 minucie dobijają obrońców tytułu. My zaś, przed kilkoma dniami, po thrillerze w rzutach karnych, odesłaliśmy do domu Szwajcarów. Być może piłka kopana to jeszcze nie ich domena. Jednak są dyscypliny, w których i Helweci mogą pochwalić się niemałymi sukcesami.

Mateusz Pogorzałek

Add a comment

focus o1e

Focus to kolejna niemiecka marka, która poszła po rozum do głowy i sprawia, że rowery z takim napisem zaczynają wreszcie jeździć. Tym razem producent chwali się nowym systemem zawieszenia upakowanym w racingową lajkrę

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

fatbar 35mm

Wydawać by się mogło, że w tak prostej i sprawdzonej materii, jaką jest średnica montażowa kiery, ewolucji i zmian nie sposób się doczekać. Tymczasem w erze bezwzględnego oversizingu i ten element poszedł pod skalpel

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

scott crest

Popularności rawek NoTubes nie sposób się dziwić. Firma jest pionierem mlecznej bezdętki w przyjaznym i dostępnym od ręki wydaniu. I to nawet w Polsce. Stąd tak powszechny, aż do obrzydzenia, widok kół opartych o obręcze ZTR, których powitać przyszło już 3. odsłonę.

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment