• Pomorska 500 - relacja bardzo osobista ...

    Pomorska 500 jest imprezą, która w tej relacji po wielokroć osiąga przymiotnik pierwsza. Ta pierwsza edycja tej imprezy, okazała się być pierwszym ultra-maratonem w tym pandemicznym sezonie 2020, i co najbardziej osobiste dla piszącego poniższe wersy – to pierwsze ultra w moim długim rowerowym pożyciu ;) Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Mała chińska rewolucja, czyli 1x13 nadchodzi! cz.1

    Dotychczas lekceważąco patrzyłem na produkty z Państwa Środka, choć wiele z nich na zdjęciach wyglądało imponująco. Kusiło, kusiło, aż w końcu przyszedł czas na wymianę napędu w moim góralu i popełniłem to! Zamówiłem sobie chyba najciekawszy zestaw pod nic mi nie mówiącą nazwą S-Ride M700. Co tu takiego wyjątkowego? Napęd 1x13!!! Tak, to nie pomyłka! Całe 13 biegów na jednej kasecie! Czy warto było wydać wcale niemało pieniędzy na taką egzotykę? Maciej Paterak CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-06-24] Pomorska 500 edycja 2020 - zaliczona. TDS COVID-19 Edition trwa! Ruszają eBrevety. Team29er CZYTAJ
  • Test roweru Giant Reign 29 2

    Dwa lata temu mieliśmy okazję testować Reign 2 w pięknych okolicznościach (i niepowtarzalnych) tras w Srebrnej Górze. Jedną z niespisanych moich myśli, była taka: A jakby on miał koła 29" to co byś A1 traso  powiedziała ... ? A Ona na to - puszczała bym Cię, szybciej puszczała ... ;) Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Test butów Mavic Crossmax Elite

    W kolarstwie buty stanowią chyba jedną z najważniejszych części garderoby każdego cyklisty – muszą idealnie dopasować się do stopy, zapewnić maksimum komfortu oraz przekazywać maksimum mocy na układ napędowy roweru. Crossmax Elite testowałem stosunkowo intensywnie od lipca ubiegłego roku. Jest to chyba wystarczająco długi czas, aby moje stopy zdążyły się zapoznać dogłębnie z butami Mavica. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • Test kasku Limar Berg - em

    Pierwszy raz na moją głowę trafił kask stworzony dla potrzeb użytkowników rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Taką właśnie rolę konstruktorzy z firmy LIMAR przypisali kaskowi BERG–EM. Tadeusz Pietrzak CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

trailblazerTrailblazer to opona wykonana w standardzie 650B o ponadprzeciętnej średnicy 2,8". Taki obszerny balon są wstanie pomieścić jedynie twentyninery lub ramy zoptymalizowane pod nowy standard 27,5+ albo jak kto woli B+.

Jak twierdzą producenci i nieliczni jeszcze użytkownicy, nowy rozmiar ma zapewniać wszelkie najlepsze cechy jakie znamy ze standardów 29" oraz fat-bike. Rowery z tego segmentu mają posiadać trakcję i szybkość rasowego górala 29", oraz komfort i łatwość pokonywania wszelkich przeszkód terenowych znaną użytkownikom tłustych laczków. Niezwykle kusząca wydaje się być również wizja używania jednej ramy i różnych kompletów kół, przy czym każdy z nich zapewnia inne walory jezdne. Nowa koncepcja baloniastych kół 27+ dopiero raczkuje. Opon i obręczy w tym rozmiarze jest jak na lekarstwo w porównaniu do klasycznego 27,5''. Są jednak firmy, które widzą przyszłość właśnie w tej półtłustej i pełnotłustej odmianie MTB.  Już podczas ubiegłorocznych targów w TaiPei tacy liderzy branży oponiarskiej jak  Bontrager, Panaracer czy Vee Rubber zaprezentowali nowe opony z tego właśnie segmentu.

Jak przystało na nowoczesną gumę, do produkcji Trailblazer wykorzystano mieszankę Dual DNA, która cechuje się wysoką przyczepnością i dobrą odpornością na zużycie. Opona waży 895g i występuje wyłącznie w rozmiarze 27,5"/ 2.8". Dostępna jest tylko wersja TCS "pod mleczko".

WTB Trailblazer

trailblazer opona wtb 275 plus
Konstrukcja Trailblazer jest niemal bliźniaczo podobna do modelu WTB Nano. Kształt bieżnika ułożony jest w "strzałkę", co sugeruje że mamy do czynienia z oponą kierunkową. Podłużne klocki na czole bieżnika stanowią linie ciągłą co powinno zapewnić naprawdę minimalne opory toczenia i całkiem niezłe przyspieszenie. Większa objętość, szerokość i gładkie toczenie bieżnika sprawiają, że ta opona znajdzie wielu zwolenników, zwłaszcza takich dla których najważniejsza jest jakość i komfort jazdy. Jej baloniasty kształt sprawi, że opona będzie w stanie zaabsorbować więcej energii po najechaniu na przeszkodę niż standardowa średnia kiszka, w ten sposób poprawi się jej przyczepność oraz trakcja. Cena tej półtłustej gumy wynosi 67,95$, czyli mniej więcej tyle samo co pozostałe gumy w "normalnym" rozmiarze 27,5''.

Oczywiście aby w pełni wykorzystać walory tej opony potrzebna jest odpowiednio szeroka felga. W ofercie firmy WTB znaleźć możemy modele o szerokości wewnętrznej 25mm, to jednak może być niewystarczające do prawidłowego ułożenia się opony. Dlatego firma zdecydowała się na wypuszczenie nowego modelu obręczy o nazwie Scraper, która posiada szerokość 45mm i waży tylko 605g.

WTB Scraper

scraper obrecz wtb 275 650b plus

Zastosowany materiał to zastrzeżony stop aluminium WT69, który jest 20% mocniejszy od stopów serii 6000, pozwala to na redukcję masy przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości. Przy nawiercaniu otworów wykorzystano technologię 4D, która ma ułatwić odpowiednie ułożenie się szprych na linii kołnierz piasty – obręcz. Dzięki zastosowaniu 4D eliminuje się konieczność stosowania oczkowania, tym samym wpływa to pozytywnie na masę. Według konstruktorów z WTB, zastosowanie tej technologii w istotny sposób poprawi żywotność kół, ponieważ eliminuje ona powstawanie naprężeń poprzecznych na główce szprychy oraz przy nyplu. Scraper-y są oczywiście integralnym elementem opracowanego przez WTB systemu bezdętkowego TCS (Tubeless Compatible System). O ile cena opony nie powalała o tyle już za ponadgabarytową obręcz zapłacimy blisko 160$.   

Screenshot 1


Miłośnicy i fanatycy tłustych opon mają teraz nie lada dylemat, jaką wielkość wybrać? 29+, 27.5+, czy może fat-bike? Wszystkie te koncepcje są kuszące, posiadają swoje wady i zalety, ale na pewno każda z tych platform znajdzie swojego entuzjastę i wiernego obrońcę.

nowa opona wtb trailblazer 27.5

Tadeusz Pietrzak

 

Tagi WTB ,opona Trailblazer 27+, opony 650B+, obręcz 27.5Scraper, obręcz B+, koła 27+