magura-ts8

Ilu bikerów, tyle preferencji. Jedni wolą entą wersję Motion Control, inni ubóstwiają ABS+, lub tak po prostu wolą się wyróżniać podkową z tyłu. Jeśli ktoś ma w tej kwestii dylemat, to nierzadko chętnie patrzy w strone Magury, która to kopytko ma i z przodu i z tyłu. Ale czy o to chodzi? No nie, ale do 29” gry wkracza nowy zawodnik

Mateusz Nabiałczyk

Pomysł na...amor idealny. Znaczy się musi być lekki, świetnie pracować, być sztywny i niezawodny. To właśnie dlatego na naszym rynku walka trwa między 2 firmami – Mańkiem i RSem.Gdzieś tam w wyższej półce jest jeszcze nieadekwatnie drogi Fox, SR Suntour z upośledzeniem w postaci dystrybutora i powoli skracający dystans RST...Marcok praktycznie nie egzystuje, inne rodzynki pomijam. Czy Magura ma szansę namieszać?

Prestiż i legenda są, celowanie w hi-end również, nawet mamy importera, choć do centrali daleko nie mamy, wiec może i bez tego by się obyło. Niemniej zachwyconych użytkowników Durinów za wielu nie poznałem, powiedzmy, że z poznanych właścicieli połowa nie krzywiła się za mocno.

Z czym zatem do wielkokołowych ludzi?

 

Dwumodelowa seria Team Suspension ma być lekka, piękna i skuteczna w działaniu. Priorytetem w tworzeniu konstrukcji była sztywność, czego pośrednim potwierdzeniem jest fakt, iż każda sztuka jest pod oś 15mm i tyle. Żadnych cienkich szpilek i innych takich. Główki oczywiście taperowane, ale będą też proste. Do wyboru skok 80, 100, 120mm i...150mm!

Mniej wyszukany model TS6 niestety nie będzie w wariancie z tak ogromnym ugięciem, 120mm to max. Będzie miał też prostsze tłumienie DL02. Czy to oznacza brak zalet? Z pewnością nie, a jeśli tylko ceny nie będą z kosmosu, to waga 1945g wydaje się być przyzwoita.

Topowy TS8 otrzyma poprawiony tłumik ASL+ i owe 150mm. Waga widła do ostrego AM nieznana, ale opcja XC waży 1630g.

Pozostaje nam tylko czekać, a Magurze modlić się o to, by przez rok konkurencja nie zakasała rękawów i na wiosnę nie znokautowała Niemców.