Firma Fox Racing Shox w końcu pragnie nas uraczyć zmianami. "Do największych nowości na sezon 2010 należy przede wszystkim wprowadzenie nowego tłumika typu FIT w amortyzatorach przednich. Jego zastosowanie pozwala na znaczne poprawienie czułości pracy poprzez zredukowanie masy amortyzowanej. Bez zmian pozostaną natomiast bezkonkurencyjna jakość działania, wysoka sztywność, ekstremalna żywotność oraz w dalszym ciągu niedościgniona kultura teczniczna..."
...czy jest tak na prawdę, czy też mamy do czynienia z kolejnymi pustymi sloganami, okaże się po pierwszych testach.
Amortyzatory z serii F od lat cieszą się mianem sztywnych oraz technicznie zaawansowanych. Wersję RLC wyposażono w nowy, podobno lżejszy tłumik w technologii FIT. Zaskoczyć ma nas przede wszystkim redukcją dokuczliwego huśtania przy równoczesnej efektywności wybierania nierówności podłoża. Blokada ma stać się zbędnym gadżetem...zobaczymy.
Kolejną nowinką jest wprowadzenie widelca z osią 15mm, oczywiście w rozmiarze 29" (1800g). Niestety wersja 80mm zostaje ze stardardowym QR (1690g), a szkoda.