O Dual Chamber System, czyli wspólnym projekcie Schwalbe i Syntace pisaliśmy za światowymi mediami rowerowymi kilka miesięcy temu. Najnowsze wiadomości donoszą o nowej, chwytliwszej, bardziej marketingowej nazwie oraz o pomyślnych testach w warunkach startowych.
Artur Drzymkowski
System był testowany przez Nico Lua w podczas Enduro World Series oraz w edycjach World Cup DH przez Emmeline Ragot and Sama Hill. nazwiska testerów pozwalają twierdzić, że (jak by powiedział Robert Burneika) „opier*** się nie było ;).
Nowa nazwa jest skrótem od „progressive core”, czyli progresywnego rdzenia, którym jest wewnętrzna dętka wypełniona wysokim ciśnieniem w szerokim przedziale 55-85 psi. Jednocześnie zewnętrzna dętka może być nadmuchana wręcz do 1 bara, czyli 14 psi.
Obserwacje odnotowane przez testerów są niezwykle pozytywne.
- Przy ciśnieniu 14 psi przyczepność jest niesamowita. Powierzchnia styku jest bardzo duża. Opona wręcz klei się do podłoża bez żadnych uślizgów nawet na luźnym podłożu.
- Drugi aspekt to amortyzacja. Opony są najbardziej wrażliwym jej elementem w rowerze. Niskie ciśnienie, polepszona trakcja prowadzi do lepszej kontroli a to z kolei pozwala na szybszą jazdę.
- Wysoka odporność nowego systemu prowadzi do stosowania lżejszych opon nawet w najtrudniejszych warunkach.
Wydaje się, że czasy snake bite i wgniecionych obręczy mają szansę odejść w niesławie i dołączyć wkrótce do puli tematów rowerowych poruszanych z rozrzewnieniem a nawet sentymentem ;)
Markus Hachmeyer - Senior Product Manager zapewnia, że najpóźniej podczas targów Eurobike, Procore będzie miał swoją oficjalną premierę handlową. Natenczas obiecuje natomiast, iż nowy system, kompatybilny z konwencjonalnymi oponami oraz felgami (tutaj ograniczeniem jest tylko minimalna wewnętrzna szerokość - 23mm), ważył będzie poniżej 200g. Oczywiście Procore ma być dostępny we wszystkich, występujących aktualnie w przyrodzie, średnicach. Uważam osobiście że to niezły wynik, a w połączeniu z powyżej przytoczonymi zaletami, może być wygodniejszy w obsłudze w porównaniu z systemami bezdętkowymi.
Źródła
www.bikemag.com, http://www.bikerumor.com/