http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/opony/geax%202013/2.jpg

Bez wątpienia Geax to jedna z najlepszych firm oponiarskich. Jeździ na nich Majka i inne sławy od lat z uwagi na trwałość i solidność na tle konkurencji. Amatorzy patrzą na wagę, więc często kręcą nosami, ale to bardzo szybko może się zmienić...

Mateusz Nabiałczyk

Co prawda nowych bieżników w ofercie gum 29” nie uświadczymy, ale przecież trudno zarzucić Geaxowi, że ewidentnie brakuje jakieś wyspecjalizowanej opony. Za to szerokości już tak. Temu cieszy, że producent idzie właśnie tą drogą.

W tamtym roku testowałem Saguaro w rozmiarze 29x2.2, z którch byłem zadowolony, ale ich masa ponad 700g potrafiła przyćmić wiele ich zalet. Teraz będzie wariant 29x2.0 kevlar o wadze 620g. Dla bardziej przewrażliwionych zwolenników bezdętki pojawi się wersja TNT (720g), a dla szukających oszczędności drutówka (790g).

2

Błotno-terenowy Gato dotychczas był jedynie w szerokości 2.3”. Na przód okej, do tyłu już nie każdemu wchodził. Poza tym sporo osób wyznaje zasadę, że na mokro musi być wąsko. Nie bez znaczenia jest też waga końcowa. W efekcie dotychczas po Gucia sięgali wyznawcy Trailu/AM.

1

W 2013 roku kolekcję rozszerzą rozmiary 29x2.1 w wersji kevlar (550g) i TNT (620g), a także 29x1.9 (odpowiednio 530 i 590g). Nooo! I nagle się okazuje, że mamy genialną alternatywę dla delikatnych i przesadnie drogich Schwalbe, które póki co królują na maratonach.

3

Kolejnym kierunkiem, tak naprawdę wyznaczanym od jakiegoś czasu przez Geaxa są szytki. Na dowód tego w przyszłym roku niemal każdą gumę tego producenta będziemy mogli kupić w wersji klejonej. Dla tych, którzy pierwszy raz o tym słyszą polecam zgłębienie tematu, bo opcja wydaje się ciekawa w alternatywie do tubelessa i z góry wyprzedzam pytanie typu ‘a co z obręczami?’ Najprościej kupić od Geaxa, który ma takowe w swojej ofercie. W BDC stoją po niespełna 280 PLN, co w świetle konkurencyjnych ofert jest niezłą opcją.

Miało być o oponach, więc wracam do tematu...nowości. Debiutować będą Gato 29x1.9 (590g), szybki Mezcal 29x1.9, którego test ukaże się niebawem (590g) oraz Saguaro 29x.2.0 (690g). Wagi kompletnych zestawów kuszą. Kalkulujących malkontentów, którzy stwierdzą z oburzeniem, że mające po 300g obręcze klinczerowe pozwalają na lżejsze sety, odsyłam do DT i ich kół ledwie przekraczających 1kg – XRC 950...ale nie pytajcie o cenę.