Prawie jak w pewnym sloganie reklamowym, tyle że tym razem chodzi o gumy marki, która jako pierwsza wprowadziła seryjne opony 29. WTB postanowiło w przełomowym sezonie 2012 ulepszyć jeden z własnych, bardziej rozpoznawalnych wzorów bieżnika. Pod nóż poszedł MotoRaptor
Michał Śmieszek
Już gdzieś, kiedyś napisałem, że w prostocie siła. WTB zastosowało najprostszy z możliwych sposobów: obcięło w nazwie drugi człon "Raptor" i zostało samo "Moto". No dobra...powiem prawdę - oprócz okaleczenia nazwy firma dokonała nieco bardziej finezyjnych przeróbek w wyglądzie. Na początek najważniejsza informacja dla tych, co golą nogi i nie uznają laczków cięższych niż "Wściekły Fred". Nowy WTB MOTO jest czystej maści przedstawicielem opcji "krew, pot, łzy i błoto", czyli ALL MOUNTAIN. Dlatego reszta treści na własne ryzyko.
Wracając od MOTO. Charakterystyczny bieżnik Motoraptora przybrał kształt i rozmiar adekwatny do potrzeb rowerów AM ze skokiem 140-160mm, a następnie został rozstrzelony "po kątach". Dzięki tym zabiegom średniej wielkości klocki łatwo oczyszczają się z błota oraz z przeciwności losu na szlaku i jednocześnie zapewniają maksimum trakcji na różnego rodzaju podłożu, od korzeni po skały i szuter. Konkretnie, widoczne na zdjęciu podwójne centralne klocki odpowiedzialne są za trakcję w błotnisto-wilgotnych warunkach, ostrzej zakończone duże skrajne kolce spenetrują jądro ziemi zaś pozostałe zagwarantują kontrolę nad naszymi nieprzewidywalnymi pomysłami.
Jak na nowoczesną oponę przystało, znajdziecie w niej to, co WTB ma najlepsze, czyli:
- przyjazny konwersji na bezdętkę oplot TCS (Tubeless Compatible System)
- wieloskładnikową gumową mieszankę Dual DNA, gdzie centralne lamele są wykonane z twardej gumy, a boczne z miękkiej.
- konstrukcję opony wzmocnioną cienką taśmą, która zapobiega poważnym rozdarciom oraz utrudnia przebicie w trakcie szaleństw
Motosy będą dostępne naturalnie w dwóch wielkościach kół, ale tu ciekawostka! W mało kiszkowej 26-tce będzie to 2.1 i 2.3", natomiast w jedynym słusznym rozmiarze już tylko mikre 1.9". Wiadomo, że szerokość opony nie zawsze "ma znaczenie", ale przyzwyczailiśmy się do opon AM o dużej objętości. W każdym razie nasz Moto-przyjaciel dzięki tej specyficznej diecie schudnie do 650g, a to już całkiem niezły wynik w porównaniu do ciężkiej jazdy reprezentowanej między innymi przez Kendę i Panaracera. Włodarze z Mill Valley idą o krok dalej w chwaleniu się swoim odświeżonym produktem - ich zdaniem MOTO ma szansę na miano najbardziej uniwersalnej opony na prawdziwe górskie warunki. Ostro...ciekawe, jaki będzie wynik tego pojedynku: MOTO kontra reszta świata.
UPDATE: Jesteśmy w trakcie testów odświeżonego MOTO. Były już w śniegu, ale teraz czekamy na poważne karkonoskie roztopy i błoto, które szybciutko zweryfikuje chwalipięctwo WTB. Także pilnie obserwujcie dział "TESTY".