Nareszcie! - Jedynie z takim komentarzem może spotkać się pojawienie budżetowych opon 29er. Swoją drogą trochę tego nie rozumiem tego, że niemal każda część pod 29" kosztuje o wiele więcej, niż jej odpowiednik w klasycznym rozmiarze. Producenci mówią, że podyktowane jest to koniecznością użycia większej ilości materiału, ale czy jest to proporcjonalne do różnic cenowych? Ekhm..najważniejsze, że po Authorach Gripsterach pojawiają się kolejne opony za ludzkie pieniądze
Mateusz Nabiałczyk
CST przygotowało od razu dwie gumy o odmiennym przeznaczeniu, dlatego też każdy mniej wybredny maniak wielkiej kichy powinien zaspokoić swoje wymagania i to uwaga, już za niespełna 50 PLN!
Critter, znany nam już od roku jako wspomniany Author Gripster to szybka opona w rozmiarze 29x2.1, która idealnie nadaje się na względnie suche trasy XC. Występuje w dwóch wariantach. Drutówka posiada oplot 27 TPI, jedną mieszankę gumy i masę 770gram. Dla nieakceptujących takich parametrów stworzono zwijankę 60 TPI, która dodatkowo posiada bieżnik z dwóch rodzajów gumy oraz wkładkę EPS utrudniającą złapanie kapcia. Taka lepsiejsza sztuka ma już sensowne 670gram.
Caballero również ma dwie wersje,które technologicznie reprezentują ten sam poziom, co powyższe, choć to już grubszy arsenał, o czym najlepiej świadczy szerokość 29x2.25 i zdecydowanie grubsza kostka. Wersja drutowa ma 940, a kevlarowa 825gram.
I wszystko byłoby elegancko, gdyby nie fakt, że dystrybutorem CST jest Merida Polska, której poczynania pozostawiają wiele do życzenia. Jak nietrudno się domyślić, oponki będą u nas najwcześniej za rok, o ile w ogóle będą, bo być może management owej firmy uzna podobnie, jak w przypadku piast DT, że połowa oferty w ogóle nie ma sensu, więc po co to ściągać. A może by tak ponaciskać intensywnie nań?
Póki co pozostaje nam się zadowolić wywalczonym przez Velo Gripsterem...Critterem