max

Większość firm już dawno pochwaliło się swoimi najnowszymi modelami, które w końcu będą jakąś alternatywą dla wszechobecnych Racing Ralphów, którym co prawda niczego nie brakuje, ale mogłyby być nieco lżejsze. Po zapowiedziach opon pokroju Specialized Renegade przyszła kolej na Maxxisa.

Mateusz Nabiałczyk

08_MAXXIS-IKON-289x500Model Ikon to typowo wyścigowa opona o dość pokaźnym bieżniku ułożonym w charakterystyczne Vki, przez co już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie laczka, który idealnie sprawdziłby się na przodzie. Okazuje się, że szerokość 2.2” wcale nie wyklucza świetnej wagi, która jest niewątpliwym atutem Maxxisa. Oplot 120TPI pozwolił obniżyć masę przy zachowaniu wytrzymałości. Efektem jest robiące wrażenie 520 gram w wariancie Exception. Wersja ze wzmocnionymi ściankami porównywalnymi do SnakeSkina liczy o 55 gram więcej, co w dalszym ciągu jest bardzo dobrym wynikiem.

 

Wysoka technologia wykorzystująca m.in. trzy mieszanki gumy z pewnością znajdzie swoje pozytywne odbicie na trwałości i zachowanie opony w specyficznych warunkach – boczki zapewniające przyczepności w zakrętach są miękkie, natomiast środek jest twardy, co obniża opory toczenia. Cena na naszym rynku jak na razie nie jest znana, choć z pewnością nieznacznie przekroczy 100 PLN, co w świetle droższej konkurencji daje jej spore szanse na zjednanie sobie wielu zwolenników.

max