wtb beeline opona 650b

W firmie WTB praca wre. Premiera goni premierę, w katalogu gum "średniokichowych" przybywa, a producent już zapowiada pojawienie się nowych opon w 2015 roku.

W sezonie 2014 średnie koło jest reprezentowane przez 4 modele opon pochodzących ze stajni WTB.

Bee Line

Bee Line opona 650b

Guma stworzona z myślą o zawodnikach startujących w zawodach XC. Opona może nie najlżejsza, bo ważąca w wersji RACE aż 640g, ale jej niewysoki ciągły bieżnik na czole powinien zapewnić naprawdę minimalne opory toczenia i całkiem niezłe przyspieszenie. Dobre trzymanie w zakrętach uzyskano dzięki bocznym ciągłym rzędom klocków.  Bee Line przeznaczona jest do jazdy po ubitych i suchych szutrach. Kształt bieżnika ułożony jest w "strzałkę", co sugeruje, że mamy do czynienia z oponą kierunkową. Opony znajdziemy w dwóch odsłonach: Race zbudowana z mieszanki gum Dual DNA (60a) w oplocie 60 tpi, waga 640g oraz TCS (Tubeless Compatible System), która waży 680g i zbudowana jest w oparciu o mieszankę gum Dual DNA (60a/50a). Przeznaczenie XC Race / Aggressive XC / Fast Trail.

Vigilante

Vigilante opona 275

Vigilante to agresywna opona All Mountain przeznaczona dla zawodników startujących w coraz to bardziej popularnych imprezach enduro. Opona charakteryzuje się agresywnym i otwartym profilem bieżnika, który ma sobie poradzić ze zróżnicowanymi warunkami panującymi na górskich trasach. Guma dzięki wyrazistym, mocnym klockom ma łatwo oczyszczać się z błota, dobrze trzymać się skalnego podłoża i zapewniać dobrą trakcję w suchych warunkach.  WTB Vigilante dostępna jest w dwóch wersjach: TCS (Tubeless Compatible System) to mieszanka gum Dual DNA (60a/50a), oplot 60 tpi i waga w rozmiarze 2,3 790g, oraz Team Issue zbudowana w oparciu o gumę Gravity DNA (45a top / 60a base) i oplocie Enduro 60 tpi, który charakteryzuje się większa odpornością na przetarcia i uszkodzenia, waga tych całkiem sporych laczków to 985g. Przeznaczenie All Mountain / Enduro

Wolverine

Wolverine opona wtb 650b

Wolverine to bardzo ciekawa propozycja opony, która powinna zadowolić miłośników Cross Country i All Mountain. Opona posiada bieżnik zbudowany ze średniej wielkości klocków ułożonych w dość charakterystyczny kształt jodełki.

wolverine bieznik

Klocki są niewielkie przy czym w płaszczyźnie czołowej zebrano je w pary tworząc ciągły szereg, a czoło opony wyraźnie zaokrąglone.  Dzięki tym cechom możemy liczyć na niewielkie opory toczenia na suchym i twardym podłożu. Wolverine sprawia wrażenie gumy, która powinna sobie bez większych problemów dać radę jako uniwersalna opona do XC i lekkiego Enduro. Opona występuje w rozmiarze  2.2" w wersji TCS "pod mleczko" oraz RACE, W pierwszym przypadku mamy do czynienia z mieszanką gumy Dual DNA (60a/50a) z dodatkowym wzmocnieniem ścianek bocznych All Mountain 60 tpi oraz wagą 840g. Wersja Race jest bardziej "wylajtowana", zbudowano ją w oparciu o mieszankę DNA (60a) i waży 685g.

Kolejną oponą, która swoją premierę miała w tym roku jest

Trail Boss 

Trail Boss

 

 

 Trail Boss1

Jak przystało na rasowego kapcia enduro, BOSS posiada mocne i duże klocki z nacięciami przez środek, Skrajny bieżnik stanowi prawie ciągłą linię klocków, dzięki czemu istnieje szansa efektywnego pokonywania zakrętów. Czoło opony jest zaokrąglone, a rozmieszczenie i budowa klocków sugerują, że BOSS będzie się trzymał trasy niczym przyklejony i dawał pełną kontrolę nad rowerem podczas hamowania. Konstrukcja BOSS-a przeszła chrzest bojowy podczas ubiegłorocznych Enduro World Series. Opona dostępna jest w jednym rozmiarze 2,25", ale za to aż w czterech wersjach: TCS Tough - High Grip to opona o zwiększonej przyczepności, którą uzyskano dzięki mieszance gumy Gravity DNA. Za tymi parametrami niestety idzie niebagatelna waga wynosząca 900g. TCS Tough - Fast Rolling jest oponą zbudowaną w oparciu o mieszankę Dual DNA, której twarda struktura ma zapewnić lepszą trakcję i uzyskanie większych prędkości. Waga 870g. W TCS Light - Fast Rolling zastosowano inną lżejszą mieszankę w środkowej części opony i tym samym zaoszczędzono kilkadziesiąt cennych gramów. Waga 750g. Wersja Comp przeznaczona jest do użytku pod dętkę i waży 840g.

Dotychczasowa kolekcja opon 650B ma zostać wzbogacona w 2015 roku o naprawdę wypasionego laczka w rozmiarze 2,5" !

BREAKOUT 2.5

 

 breeakout

 Screenshot 1

 

BREAKOUT 2.5  będzie występował jedynie w rozmiarze 27,5" w systemie TCS, ale za to w dwóch wersjach  BREAKOUT Fast Rolling w budowie której wykorzystano mieszankę gumy  Dual DNA oraz BREAKOUT High Grip, gdzie zastosowano gumę Gravity DNA. Jednym słowem przy zakupie tego wielkoluda będziemy musieli stanąć przed wyborem, szybkość czy przyczepność jest dla nas priorytetem? Opona ma dużą objętość ale dość niski profil klocków zwłaszcza pośrodku bieżnika, możemy więc liczyć na duży komfort jazdy i w miarę niskie opory toczenia. BREAKOUT 2.5 to dobra alternatywa dla osób, które traktują wypad w góry w kategorii aktywnego wypoczynku, a nie sportowego współzawodnictwa. Przeznaczenie All Mountain / Enduro. Waga jaką podają Ci, którym dane było je testować wynosi od 1110g do 1140g.

Jak widać w kolekcji opon WTB w rozmiarze 27,5" dominują gumy przeznaczone do enduro/all mountain. Jest to obecnie bardzo wyraźnie panujący trend, gdzie przeznaczenie determinuje wielkość koła. Jeśli 29er to maraton i XC, a jak 27,5" to śmigamy enduro lub all mountain.