opona wtb ranger 3

Ranger to kolejna opona z manufaktury WTB, którą poddano zabiegowi powiększenia do rozmiaru plus size. Widać, że włodarze firmy głęboko wierzą w rozwój tego nowego standardu, gdyż wcześniej podobny los spotkał modele Trailblazer, Bridger oraz Trail Boss. Były to jednak opony w średnim rozmiarze 27.5". Ranger jest więc pierwszą twentyninerową gumą, której balon utył do rozmiaru 3.0".

Tadeusz Pietrzak

Bieżnik Ranger-a w rozmiarze 2,25" przeszedł chrzest bojowy podczas ubiegłorocznych Mistrzostw Świata XC w Nowym Mieście zbierając bardzo pochlebne opinie wśród testerów i zawodników. Reprezentant Kanady, zawodnik WTB, Raphaël Gagné "Uwielbiam uniwersalność opon Ranger 2,25", jej bieżnik idealnie sprawdza się w średnich i bardzo mokrych warunkach. Używałem ich przez całą jesień na wymagających trasach cross country i enduro. Opony okazały się być niezwykle wytrzymałe i trudne do przebicia, a jej otwarty wzór bieżnika zapewniał łatwe oczyszczanie opony z błota w każdych warunkach. Średnie kostki bieżnika znajdujące się na środku opony zapewniają dobre oczyszczanie z błota, a wyższe klocki na bokach gwarantują pełną kontrolę w zakrętach".

 wtb ranger 29er

 

Konstruktorzy z WTB uznali widocznie, że jeśli coś jest dobre to nic nie stoi na przeszkodzie by było jeszcze lepsze. Ranger dobrze spisał się na zawodach XC, dlaczego więc nie dać mu szansy wykazania się na górskich szlakach czy Bikepackingu. Dlatego też powiększyli balon opony oraz zmienili układ bieżnika dodając po jednym rzędzie klocków. Ranger zyskał tym samym większy "flow" pozwalający mu na jeszcze bardziej efektywne "przytulanie" się do gleby oraz podnoszący komfort jazdy. Jak wiadomo na komfortowym rowerze można zajechać dalej i czerpać z tego więcej przyjemności. Ten fakt na pewno docenią zwolennicy turystycznych wypraw. Bieżnik ma kierunkowy układ, a klocki ponacinane są w różnych kierunkach co pozwala oponie pokonywać techniczne podjazdy i zakręty w każdych warunkach pogodowych na nawierzchniach suchych i mokrych, ubitych i gliniastych.

opona wtb ranger opis

Ciasno rozmieszczone klocki w centralnej części bieżnika ułatwiają utrzymanie prędkości, natomiast rzadziej rozmieszczone boczne klocki ułatwiają oczyszczanie się z brudu i pewnie utrzymują nas na szlaku. Ranger ma bardzo zaokrąglony profil dzięki czemu jej zachowanie w terenie powinno być bardziej przewidywalne. Łatwiej jest wyczuć granicę przyczepności na luźnym podłożu i podczas ostrego hamowania.

29" x 3.0 TCS Light/Fast   Rolling  902g Dual DNA Lightweight

29" x 3.0 TCS Tough/Fast Rolling 1140g Dual DNA Enduro

W procesie produkcyjnym wykorzystano "firmową" dwuskładnikową mieszankę Dual DNA, która cechuje się wysoką przyczepnością i dobrą odpornością na zużycie. WTB Ranger 3.0 będzie dostępna w dwóch wersjach z lekkim karkasem Lightweight i bardziej wytrzymałym Enduro. Wersja TCS Light/Fast Rolling waży 902g, natomiast TCS Tough/Fast Rolling 1140g. Ceny w sklepach internetowych od 62$ do 69$