Nom, to nie żart. W najbliższym czasie ma pojawić się specjalna, bardziej ekstremalna wersja popularnego hamulca w niemal topowej wersji. Na pytanie po co to, skoro są bezlitosne Code’y, odpowiedź nasuwa się sama – przeciwwaga dla XTRa Trail była wskazana. Czy Avid z pojedynku wyjdzie zwycięsko?
Mateusz Nabiałczyk
Shimano wysoko zawiesiło poprzeczkę i zrobiło o wiele więcej, aniżeli odrobiło straty. Nowe X0 nie mogą być już po prostu bardzo dobre, muszą być genialne. Jakie są na to szanse? Zobaczcie sami!
Po pierwsze w miejsce 2 tłoczków trafiły 4. Może dwukrotnie większej siły nie uzyskamy, ale na pewno będzie ostrzej.
Jakby tego było mało powierzchnie cierne okładzin wyraźnie urosły względem pierwowzoru, który jest po prawej...
Wiem, jak działają nowe, acz zwykłe Elixiry 2012 i tak się zastanawiam, czy aby nie za brutalne będą te hample? No, ale akurat w kwestii drogi hamowania im mniej, tym lepiej.
Aby precyzyjnie trafić w swoje potrzeby do wyboru będzie sporo rozmiarów tarcz, w tym nowe 170mm, które jak dla mnie jest lekką przesadą, ale jakby nie było trafia w najmocniej obleganą lukę.
Więcej tłoczków, potrzebna większa sztywność, zatem waga pewnie urosła. Nic z tych rzeczy! Mimo wszystkich tych zabiegów efekt końcowy bije 2-tłoczkowego poprzednika o prawie 20g. Oznacza to wynik na poziomie około 335g dla kompletu. Jak już wyjechałem z liczbami boga Wagomira, to dodam, że realnie tarcza 160mm waży jedyne 95g.
Wszystko jak zawsze piknie, ale zobaczymy, jak to wszystko wypadnie w świetle terenowych i okołokasowych jupiterów. Szacunkowo cena powinna lekko przekroczyć 1000 PLN...sporawo.
(fot: bikerumor.com)