http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Ramy/Traverse%20Bikes/Tandem29/Travers_Tandem29plus_1.jpg

Będę męską, szowinistyczną świnką - kobiety kochają cale, im więcej tym lepiej. Panowie też uwielbiają je mieć - wzdłuż i wszerz. 29 cali z plusem w tytanowym tandemie jest zatem, jak "przedłużenie męskiego ego i spełnienie marzeń pci pięknej w jednym..."

Michał Śmieszek

 

 

Tandemy są piękne, niebanalne i niezwykle użyteczne - można pojechać na takim do ślubu, można też w parze poznać świat górskich ścieżek albo w ostateczności bujnąć się na zakupy do hipermarketu - w końcu na takim sprzęcie zmieszczą się co najmniej cztery duże siatki cebuli i kartofli. Jeśli zaś wyposażyć tak nietuzinkową ramę w tytanowe rury i geometrię akceptującą pół-tłuste, 3 calowe, gumowe kapcie, to spokojnie młoda para przewiezie kanapę z IKEI. Sztuka dla sztuki...

Myślę, że właśnie z takiego założenia wyszedł Michael Travers, gdy stworzył własną koncepcyjną ramę dla dwojga - Travers Tandem 29+. Oczywiście nie powstałaby, gdyby nie jeden ze stałych klientów doceniających angielski pomysł na azjatycki tytan. Podkreślmy raz jeszcze to, czego obawia się spora część niedowiarków. Tytanowe ramy z Azji spawają ludzie! Tacy sami jak ci Ameryki Północnej. Właśnie dlatego możecie brać je w ciemno - nie pękają jak tani chiński karbon (ten także pęka już co raz rzadziej).

Travers Tandem29plusTandem Travers 29+ (tak z resztą jak pozostałe ramy w kolekcji) jest dowodem na to, że twórca marki nie wypadł sroce spod ogona - jego aktywność w tworzeniu nowych konstrukcji nie sprowadza się wyłącznie do laserowego naniesienia własnego logo, lecz aktywnie wykorzystuje tu własną wiedzę i doświadczenie nabyte w wyścigach MTB. Szkielet ramy jest dwuosobową wersją modelu RUDY FAT 29+, który testowaliśmy w marcu tego roku. Z racji unikalnego projektu, trudno mówić o jednej geometrii - w tym przypadku zamawiający mają pelną dowolność wymiarów. Stąd też równie nietuzinkowa cena za taką koncepcyjną ramę - 2999 Funtów!

Travers Tandem29plus 1Tradycyjnie, również i "podwójny Rudy Fat 29+" wyposażono we flagowy element marki Travers - charakterystyczną podkowę łączącą rury łańcuchowe z mufą suportu oraz dobrodziejstwa dzisiejszej techniki - między innymi poszerzaną główkę sterową, gniazdo hamulca tarczowego PM.

Travers Tandem29plus 5 Travers Tandem29plus 3

Z nietypowych rzeczy, które na takie okazje oferuje Michael Travers warto wymienić "kastomową" mufę suportu na mimośród (łożyska otrzymujecie w komplecie z ramą) oraz prowadzenie przewodów sterujących elektrycznym napędem Di2. Przedni suport to klasyczny Press Fit - i naprawdę nie kwękajcie - od kwietnia taki jeden dzielnie znosi ciężki, ponadnormatywny tyłek oraz nóżkę pana redaktora Śliskiego.

Travers EccentricBB 1 Travers EccentricBB

Jeśli tego Wam mało, to pan Travers zaproponuje wam sztywną tylną oś 12x142, dzielone tylne widełki (pasek zębaty), a nawet nawierci otwory pod przewód opuszczanej sztycy. Nasa klienta, nas Paaan!

Do listy prezentów ślubnych trzeba koniecznie dodać tytanową kierownicę sygnowaną logiem brytyjskiego producenta - model H1, którą okiełznamy dwuosobowy autobus. Nie zaimplementowano w niej technologii rakietowej, za to jest ładna, i co najważniejsze - szeroka. Dostępne rozmiary to 680mm, 700mm, 750mm i aż 800mm - dla miłośników rozwieszania prania na rowerze. Ździebko droga taka suszarka (119 GBP), ale za to w jakim stylu!

Travers handlebarH1

 

Info and photo: www.traversbikes.com