http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/kona_2014/honzo.jpg

Konę zna każdy, jedni chwalą, inni wyśmiewają. Pewnikiem w tym wszystkim jest, że firma od zawsze kojarzyła się z rowerami do konkretnej jazdy. Żadne lajtowanie, efektywność i inne przywary świata XC nie wchodzą w grę

Mateusz Nabiałczyk

Oferta również to potwierdza – ściganckie, małoskokowe maszyny 29er są jakie są. Natomiast w rubryce Trail dzieje się i to sporo. Nie chodzi o ilość modeli, choć i ta zadowala, ale o oryginalność konstrukcji, z jakimi mamy do czynienia.

Honzo – sztywniak z amorem 120mm zbudowany na stalowej ramie w gustownym oldskulowym czy też militarnym kolorze zgnitej zieleni…podobno oliwkowy.

honzo

815

Geometrycznie również interesująco. Dzięki jednej zębatce z przodu ogon może mieć jedynie 415mm długości,  długa górna rura, główka 68* i brak zasadniczych wpadek na pozostałych polach…no może kąt podsiodłowy 74,5* wydaje się co najmniej dziwny, ale mnie trudno dogodzić.

  Size S M L XL
1 Reach 406 429 451 472
2 Stack 632 641 650 660
3 HT Angle 68 68 68 68
4 HT Length 90 100 110 120
5 ST Angle 74.5 74.5 74.5 74.5
6 ST Length 381 432 478 508
7 CS Length 415 415 415 415
8 BB Drop 65 65 65 65
9 Wheelbase 1094 1121 1147 1172
10 Front Center 687 714 740 765
11 Fork Length 528 528 528 528
12 Fork Offset 46 46 46 46
13 TT Length 584 610 635 659
14 Standover 787 814 839 857

Zaskakujące są tylne widełki, które kompatybilne są zarówno ze standardem 142x12mm, jak i typowym dla hardkorowego DH 157x12mm. Konkurencja w tym miejscu pewnie chwaliłaby się przejściówką ze 135x5 na 142x12mm.

Dla ortodoksów oczywiście przedni amor się nie godzi, i to dlań przeznaczon Unit. Pełny sztywniak na stali Reynolds 520, mrau…jeszcze ta surowizna.

3

unit

Geometria już zdecydowanie bardziej standardowa. Wyciągnięcie sylwetki wyraźnie mniejsze, ogonek wydłużony do 435mm, znaczy bardziej do bujania, niźli stylowych wyryp. Wysokość widelca ma 470mm, zatem w razie czego przekładka uginacza 80mm nie przechyli roweru do tyłu. Pozytyw.

Size   15 17 19
1 Reach 393 416 438 461
2 Stack 584 594 603 613
3 HT Angle 70 70 70 70
4 HT Length 105 115 125 135
5 ST Angle 73 73 73 73
6 ST Length 381 432 483 533
7 CS Length 434 434 434 434
8 BB Drop 56 56 56 56
9 Wheelbase 1064 1090 1115 1142
10 Front Center 636 662 687 713
11 Fork Length 470 470 470 470
12 Fork Offset 45 45 45 45
13 TT Length 572 597 622 648
14 Standover 760 787 814 842

Stal dla plebsu i zbieraczy złomu? Jest i tytan! Rajin to subtelna konstrukcja minimalistycznie skażona napisami producenta. Wyposażona za to w regulowane haki zdolne przyjąć piastę zarówno pod 135 jak i 142mm. Waga dla średniego rozmiaru około 1,8kg całkiem przyzwoita, choć przy tym materiale nie o to przecież chodzi. Wystarczy, aby geo nie straszyła, no i cena…

raijin

  Size 16 18 19 20 22
1 Reach 393 417 422 430 445
2 Stack 611 620 629 652 670
3 HT Angle 68.5 69.5 69.5 70 71
4 HT Length 102 107 117 127 147
5 ST Angle 74 74 73 73 73
6 ST Length 407 457 483 508 559
7 CS Length 424 424 424 424 424
8 BB Drop 53 53 53 53 53
9 Wheelbase 1089 1104 1102 1111 1137
10 Front Center 670 685 685 692 715
11 Fork Length 510 510 510 510 510
12 Fork Offset 47 47 47 47 47
13 TT Length 572 597 610 622 648
14 Standover 787 817 831 849 892

Zajarany ostatnią przejażdżką na Fat Biku po prostu muszę napisać o WO. Czego wymaga się od takiego roweru? Jeśli o mnie chodzi, wygląd ponad wszystko. Raczej nie wyobrażam sobie zakupu takiego pomykacza do turystyki. Z tego powodu wielce ubolewam nad faktem, że nie pokuszono się o stal, w miejsce której otrzymujemy zwykłe alu. Szkoda. Reszta już w stylówie – ciekawe kształty, backsweepowa kiera i symbolicznej wielkości tarcze. Może się podobać.

4

wo

Znajdzie się coś jeszcze w rozmiarze 27,5”, powiedzmy, że liniowe odpowiedniki Hanzo i Rajina, ale jak powszechnie wiadomo na dzielni – tylko duża felga robi robotę.