Zgodnie z najlepszymi wzorcami producent z Przasnysza podgrzewa atmosferę przed premierami na nowy sezon. Oto jak przedstawia się plan inwazji na najświeższy kawałek rowerowego tortu podpisany: 27,5”.
Artur Drzymkowski
"Kross sukcesywnie poszerza swoją ofertę i w sezonie 2014 z impetem wchodzi w segment rowerów MTB na kołach 27,5”. Oferta hartdtaili wzbogaci się między innymi o serię modeli – Level R. "
"Nowa seria jest zwieńczeniem pracy inżynierów i działu R&D Kross nad stworzeniem rozbudowanej i kompletnej grupy rowerów górskich. Na każdym etapie projektowania dział R&D wspomagany był przez zawodników z Kross Racing Team, którzy przekazywali uwagi na temat modeli prototypowych, testowanych przez nich w terenie. To właśnie dzięki ich zaangażowaniu i sugestiom nowe rowery mają wyjątkowe właściwości jezdne. Linia „R” składać się będzie z siedmiu modeli: czterech aluminiowych (Aluminium Lite, Aluminium UltraLite) oraz trzech opartych na konstrukcji węglowej (Carbon SL)."
„Najwyższy model serii „R” zostanie wyposażony w komponenty nowych dostawców: kompletną grupę SRAM XX z napędem 2x10 oraz karbonowe koła DT Swiss 1250 Spline. Uzupełnieniem specyfikacji będzie widelec Rock Shox SID XX oraz komponenty Easton EC90.”
Niższe w kolekcji modele Level R10 i Level R9, będą konstrukcjami dla „osób poszukujących budżetowych rozwiązań”, ale wymagających ramy z włókiem węglowych. Napęd skomponowany będzie z częśći Shimano (SLX/XT i Deore/SLX). Za hamowanie odpowiadać będą Elixiry 5 i 3 marki Avid.
Najwyższy z modeli opartych na ramach aluminiowych – Level R8, wyposażony będzie podobnie jak szczytowy R+ w 20 biegowy napęd SRAM (X7/X9). Rama natomiast zbudowana będzie z hydromorfowanych, rur nowego stopu aluminium Ultra Lite, który jest lżejszy i bardziej odporny od dotychczas stosowanych SuperLite i Lite.
„Wszystkie karbonowe ramy oraz ta, wykonana z nowego stopu aluminium, zostały wyposażone w szereg rozwiązań, które podnoszą trwałość konstrukcji, zmniejszają jej wagę oraz pozytywnie wpływają, na jakość prowadzenia roweru. Bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki - Direct Mount, rozszerzająca się rura podsiodłowa, mocowanie hamulca Post Mount, poszerzana główka ramy – T-Head Tube oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy napędu, to tylko niektóre z rozwiązań wykorzystanych w topowych modelach na kołach 27,5”.”
„Pozostałe rowery oparte na aluminiowej konstrukcji – Level R6, R4 i R3 - to propozycje dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z rowerami górskimi. Sportowa geometria ram wykonanych z Performence Aluminium połączona z przerzutkami Shimano, widelcem Suntour i komponentami Kross Sport tworzy idealny zestaw dla osób poszukujących kompromisu pomiędzy wysoką jakością, a niewygórowaną ceną.”
Hardtaile Level R nie są ostatnią nowością na 2014. Już w trakcie jego trwania na ścieżki wyjadą fule na kołach 27,5”.
Kross zapewnia, że ceny nowej linii Level R będą znane jeszcze w sierpniu. A już we wrześniu będzie je można kupić! O tych dwóch faktach będziemy chcieli, Was Drodzy Czytelnicy, niebawem poinformować :)
I jeszcze rzut oka na geometrię:
Nieuzbrojonym okiem widać, że w dziale projektowym siedzą ludzie myślący, że być może oddelegowany zespół mrówek czyta fora internetowe, gdzie ludzie wypowiadają się na temat istniejących konstrukcji i punktują najczęściej pojawiające się błędy. "Sumą wszystkich strachów" ma być szczęście i zadowolenie klienta, Tak jak w przypadku szerokiej oferty 29erów tak i tu widać wyraźne różnice między linią Sport, Race i Race Pro. Krótko mówiąc, każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jak będzie w rzeczywistości? Już niedługo się przekonamy...
Źródło : kross.pl