Firma Kross podgrzewa atmosferę przez prezentacją swojej kolekcji na 2014. Udostępniła niedawno garść szczegółów dotyczących nowości technologicznych zastosowanych nowych modelach. My oczywiście wysączyliśmy to, co najbardziej interesujące dla Nas – Miłośników Wielkiej Kiszki ;)
Team29er
Tytułem wstępu
"Projektując nowe ramy skupialiśmy się przede wszystkim na tym, aby ujednolicić linie produktowe i nadać kolekcji bardziej wyrazistego charakteru. W wyniku tego przeprojektowaliśmy większość sportowych ram koncentrując się na sztywności przedniego trójkąta ramy i jego połączeniu z główką oraz wzmocnieniu tylnego trójkąta. To, naszym zdaniem, najbardziej odpowiada za precyzyjne prowadzenie roweru. – mówi Karol Trzciński, Product Manager KROSS."
Sprowadzając powyższe do suchych faktów, aluminiowe twentyniner’y Level B6 i B7, dostaną nowe ramy, w których zastosowano nowe większe przekroje, pół zintegrowane stery, nowe, bardziej wytrzymałe przekroje tylnego trójkąta oraz poszerzaną główkę ramy. Estetów z pewnością ucieszą szlifowane spawy oraz bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki. W modelach na 2014 zastosowane też zostaną sztyce o większej niż 27.2 średnicy (nasz redakcyjny Sztyco-Łamacz się ucieszy z pewnością;)
Wszystkie te cechy dotyczyć będą również zupełnej nowość w kolekcji - Level R8, który ma być mocnym wejściem producenta z Przasnysza w standard 27,5”.
Rewolucji w karbonowych twentyniner'ach nie będzie, ponieważ: „testujący je zawodnicy Kross Racing Team bardzo pochlebnie wypowiadali się o dotychczasowych modelach, w związku, z czym dokonano tylko niewielkich zmian materiałowych poprawiając tym samym sztywność ramy, a w rowerze Level B+ zastosowano sztywną oś”. Ewolucja natomiast dotknęła geometrii –„ Po konsultacjach z zawodnikami KRT inżynierowie KROSS skrócili tylny trójkąt oraz wydłużyli górną rurę. Zmianie uległy również kąty ramy. Dzięki temu nowe rowery będą bardziej zwrotne przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.”
Rama Carbon SL, oś 12x142mm, główka Tapered, suport PressFit.
Jak każdy szanujący klienta producent, Kross w kolekcji na 2014 wystawia specjalną, sportową, linie dla kobiet – Lea.
Co w rozumieniu Krossa oznacza żeńskie wielkie koło? Specjalna rozmiarówka – od XS do M, przyjazna kobiecemu oku stylistyka i wygodna pozycja. Niestety geometria póki co pozostaje zagadką, ale mamy nadzieję, iż już niebawem karty zostaną odkryte.
Wyższy model zostanie wyposażony w zestaw napędowy Altus/Deore, widelec Suntour 32 RL Coil, hydrauliczne hamulce Avid DB1 oraz anatomiczne siodło Selle Royal Seta Female Custom.
Nowe ramy Level B6 i B7 oraz Level R8, zbudowane zostaną z Aluminium UltraLite, który charakteryzuje się znacznie większą wytrzymałością na rozciąganie oraz wyższą granicą plastyczności w stosunku do dotychczas stosowanego Aluminium SuperLite.
Materiał | Wytrzymałość na rozciąganie | Granica plastyczności | Moduł Younga (sztywność) | Twardość |
Aluminium Lite | 310 | 273 | 69 | 94 |
Aluminium SuperLite | 350 | 305 | 72 | 95 |
Aluminium UltraLite | 450 | 410 | 72 | 95 |
Następna nowość w kolekcji Kross 2014 ucieszy kolejnego redaktora team29er (mały konkurs w komentarzach??;). Najbardziej zaawansowane konstrukcje otrzymają osprzęt SRAM i znowu jest to pokłosie współpracy projektantów i zawodników Kross Racing Team.
„Topowe modele: Level A, R i B zaopatrzone będą w pełną grupę SRAM XX, łącznie z komplementarnym widelcem Rock Shox SID XX. Niższe modele (A11, B11) oraz najwyższy model Moon (Enduro) będą jeździć na pełnej grupie X0. Najwyższe modele aluminiowe (A8, R8) zostaną wyposażone w przerzutki SRAM, a najwyższe modele rowerów zbudowanych na topowych, aluminiowych ramach zostaną wyposażone w kombinacje napędu X7 / X9.”
I na koniec – najwyższe modele twentyniner'ów dostaną koła DT Swiss!!
„W specyfikacjach KROSS na sezon 2014 znajdziemy nowe, trwalsze, suporty, nyple, fartuchy czy szprychy - również w tańszych modelach. Widać, że KROSS wyciąga wnioski i stale udoskonala swoje produkty.”
Źródło : kross.pl