Cytując czeskiego kolegę recenzującego wymieniony prototyp „to je nova bumba, treilowy kolos, sto cztetz skoku” po raz kolejny dowodzę słuszności stwierdzenia, że język naszych południowych sąsiadów często bywa dla nas co najmniej zabawny. Zupełnie przy okazji poznajemy nowy model Trail/AM
Mateusz Nabiałczyk
Powołana do życia firma-córka z rodu Authora bardzo szybko i prężnie się rozwija. Projektantom zależy na zerwaniu z turystyczną łatką rodu, a zarazem na wywoływaniu w nas chęci poszukiwania duszy starych A.Gangów. Testowany przeze mnie model 7.29 nie do końca temu zadaniu podołał, ale najnowsze prototypy mają wręcz 100% szans, by cele zostały osiągnięte. Najlepszym tego przykładem jest Patriot – full posiadający po 140mm na koło.
Sceptycy 29” bardzo często powołują się na ‘ostatni bastion’ w postaci ostrzejszych odmian, gdzie rzekomo tak duże koło się nie przyjmie...nie polemizuję. Twierdzą natomiast, że ostatecznym rozwiązaniem, będącym kompromisem pomiędzy ewolucją a konserwatyzmem, jest 650b. Najwidoczniej podobnie myśli zarząd A.Ganga, który duże nadzieje pokłada w tym czterozawiasie. No właśnie, czy to aby na pewno jest 4-zawias? Wg mnie tak właśnie wygląda, natomiast na stronie producenta piszą coś o wirtualnych punktach obrotu zawiechy DLP...osobiście nie robi mi to różnicy. Ba, powiem więcej – w dobie blokowanych z kierownicy damperów nawet bardziej pasuje mi typowy czterozawias...mnie, pseudościgantowi.
Rower przystrojono w grupę Sram XX1. Po co? Jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem jest dołożenie argumentu ku temu, by na dłużej zawiesić oko podczas kontemplowania owego prototypu. Potwierdzeniem moich słów niech będzie kosmiczna cena osprzętu i widoczne mocnowanie przedniej przerzutki.
Niestety geometria nie jest znana (główka 69*, podsiodłówka 74*), cena i data wprowadzenia tym bardziej, ale trzeba przyznać, że prężenie muskułów Czechom się udaje. Rower wygląda ciekawie, dociekliwe oko dopatrzy się rozwiązań typu otwory w ramie umożliwiające puszczenie przewodów środkiem (w tym tego od opuszczanej sztycy).
Pozostaje sobie tylko życzyć, aby nie spartolono geometrii, zostawiono surowe alu i nie przesadzono z cenami.