lapierre

Segment 29" rozrasta się już nie z miesiąca na miesiąc, a z dnia na dzień. Być może dlatego po ukazaniu całemu światu swoich sztywniaków firma Lapierre chwali się również fullem typu XC/Maraton, który będzie rywalizować w iście królewskim towarzystwie

Mateusz Nabiałczyk

Być może to właśnie szalenie zaawansowani potencjalni rywale wymogli na marce wypuszczenie od razu karbonowego, świetnie wyposażonego bujaka. Przypomnijmy...Epic, RDO, Spark, Scalpel...i tak możnaby wymieniać kolejne obiekty marzeń wielu z tych, którzy stają na linii startu coraz popularniejszych maratonów.

 

Przyznam, że nigdy nie jeździłem na fullu tej firmy, ale jeśli wierzyć opiniom użytkowników, to spece z LP znają się na rzeczy i są podstawy ku temu, by wiązać spore nadzieje i oczekiwania wobec zawiechy mającej 100mm.

Geometryczno-technologicznie sprawa wygląda następująco - podsiodłówka 72.5*, główka 69,5*, niebywale krótki ogon 446mm i...najprawdopodobniej bliźniaczo krótka, co w hardtailach 29, górna rura.  Do tego mamy mufę bb90, która poprawia sztywność, jak i ułatwia wygospodarowanie więcej, niż zadowalającej przestrzeni na oponę.

glowka

Wizualnie jest baaardzo dobrze. Uwagę przykuwa przede wszystkim zabudowany karbonowymi profilami damper Fox RP23 z najnowszą powłoką Kashima, którą ma również i przedni wideł. Pozostały osprzęt również z najwyższej półki - koła Easton EA90 i grupa Sram XX.  W rezultacie rower waży poniżej 10kg, co pozwala mu bezkompleksowo walczyć o serca zawodników z dużym potencjałem...finansowym lub wynikami przyciągających hojnych sponsorów, bo nie czarujmy się...poniżej 20 000 PLN raczej takiego roweru nie złowimy nawet na wyprzedażach.

amor

(fot. bikerumor.com, bikeradar.com)