Na 2010 rok Author przyszykował budżetowego 29era. Dexter bo o nim mowa, niczym nas nie zadziwi. Alu rama, ciężki, olejowo - sprężynowy M29, napęd z pogranicza Alivio/Deore i hamulce Tektro Auriga Comp, to żadna rewelacja.
Bartosz Niezgoda
Specyfikacja Author Dexter 29:
- RAMA: aluminium 6061 29"
- WIDELEC: RST M29 Com TnL oil, lock out (80 mm)
- PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO Deore
- PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO Acera (34.9)
- MANETKI: SHIMANO Alivio (24)
- KLAMKI HAMULCA: TEKTRO Auriga Comp
- HAMULCE: TEKTRO Auriga Comp disc hydraulic (6" rotors)
- KORBA: SUNTOUR XCM-V3-312 42-32-22 170/175 mm
- KIEROWNICA: KALLOY 15 mm riser 31.8 m
- MOSTEK: KALLOY
- PEDAŁY: AUTHOR
- SZTYCA: KALLOY alloy (31.6)
- SIODŁO: AUTHOR Mega Top
- PIASTA PRZÓD: QUANDO Dsc disc 32
- PIASTA TYŁ: QUANDO Dsc disc 32
- ŁAŃCUCH: SHIMANO HG-40
- KASETA: SHIMANO HG-40-8I 11-32
- OBRĘCZE: AUTHOR Krypton Pro 32
- OGUMIENIE: MAXXIS Cross Mark 29" x 2.10"
- WAGA: 14,70 kg [ wg producenta w rozmiarze 19" ]
- ROZMIARY RAMY: 17", 19", 21"
"Drobne" modyfikacja nie ominęły także modelu Instinct, który to dostał nowy amortyzator ze stajni Rock Shox; Reba SL to lepszy wybór niż M29. Dodatkowo pojawiły się rurki Eastona i nowe gumy od Kendy. I najważniejsze, nowy beznadziejny kolor ramy :) Cena to ponad 5 000 złotych.
Natomiast Traction nie doczekał się żadnych zmian, oprócz liftingu RST M29 i nowego lakieru, a'la czarna perła. Cena to około 3 500 złotych.