giant 1 advancet Giant stawia na rowery w rozmiarze 27,5" twierdząc, że jest to przyszłość kolarstwa górskiego. W katalogu na 2014 rok znajdziemy kilkanaście modeli w tym jedynym słusznym rozmiarze koła.

Już w kwietniu ubiegłego roku dochodziły nas słuchy, że Giant pragnie przeprojektować linię swoich rowerów i zanurzyć się wodach platformy 650b. Jeszcze w ubiegłym roku w katalogu Gianta prym wiodły twentyninery, o tyle w 2014 roku lwią część zajmują rowery 650B.  Kolekcję otwiera węglowy Trance Advanced 27.5 1

giant 1 advancet

Rama wykonana w technologii Advanced z kompozytu T-700 z zawieszeniem Maestro o skoku 5.5”. Za płynną amortyzację odpowiadają z przodu FOX 32 Talas CTD Performance 27.5", skok 140-120mm na sztywnej osi 15QR, a z tyłu bujamy się na FOX Float CTD Performance. Rower napędzamy komponentami SHIMANO Deore XT, a toczymy się dzięki firmowym kołom GIANT P-TRX 27.5-1 obutym w gumy SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.25" TL Ready EVO, zwijane. Możliwość zastosowania kół w standardzie 135/10 lub 142/12. Cena 17 999 zł.

Kolejny rower dla miłośników pełnego bujania Trance Advanced 27.5 2

Trance Advanced 27.5 2

Nieco uboższy model Trance Advanced 27.5 2 bujany jest na amortyzatorach ROCKSHOX Sektor RL Solo Air 27.5", skok 140mm, ROCKSHOX Monarch RT. Za napęd odpowiada grupa SRAM X7 i 9. Rower spowalniamy hamplami AVID Elixir 7 Trail, tarcze 180mm/160mm. Możliwość zastosowania kół w standardzie 135/10 lub 142/12. Cena 12 499 zł.

Możemy również poszaleć w terenie na rowerach za bardzo przystępną cenę. Tą popularną kolekcję otwiera:

Trance 27.5 2

Trance 27.5 2

Rama zbudowana z AluxX SL, z zawieszeniem Maestro o skoku 5.5”, amortyzacja FOX 32 Float CTD Evolution 27.5", skok 140mm, oś QR15, FOX Float CTD Evolution. Wewnętrzne prowadzenie linek, napęd SHIMANO SLX, hamulce SHIMANO M446, tarcze 180mm/160mm. Koła firmowe GIANT S-XC 27.5. Cena 8 499 zł.

Nieco ubożsi bracia Trance 27.5 3.

Rama aluminiowa z serii ALUXX SL, system zawieszenia Maestro, skok 5.5", przedni widelec ROCKSHOX Sektor Silver TK Solo Air 27.5", skok 140mm, oczywiście sztywna oś QR 15, tylny amortyzator ROCKSHOX Monarch R, napęd z grupy SHIMANO Deore, 2x10. Cena 6 799 zł.

Trance 27.5 4

Najtańszy z kolekcji Trance zbudowany jest na identycznej ramie i zawieszeniu jak drożsi bracia, różni się amortyzacją. W tym przypadku amortyzator przedni to model SR SUNTOUR Epicon TR RL-L 27.5" (skok 140mm), tył GIANT Air Plus Rebound. Napęd to mieszanka firm Shimano Deore (przerzutka tył/przód), SRAM (kaseta PG950, 11-34, 9 biegów) oraz FSA (FSA 2x dla Giant, 38/24). Cena 5 999 zł.

Kolejny w kolekcji to Anthem Advanced 27.5

Anthem Advanced 27.5 650b

Znany i ceniony Anthem Advanced 27.5 to rasowa maszyna do cross country z włókna węglowego. Rama wykonana w technologii Advanced z kompozytu T-700, z zawieszeniem Maestro o skoku 4”. Bujamy się na ROCKSHOX Reba RL Solo Air 27.5", skok 100mm i ROCKSHOX Monarch R. Anathema napędzają komponenty firmy SRAM (klasa X7,9), a spowalniają hamulce AVID Elixir 7, tarcze 160mm. Koła firmowe GIANT P-XC 27.5 obute w Racing Ralphy, 27.5x2.25. Cena 12 499 zł.

Oraz jego odpowiedniki wykonane z aluminium  ALUXX SL

Anthem 27.5 1

Anthem 27.5 1

Widelec FOX 32 Float FIT CTD 27.5" (skok 100mm) na osi QR15, tylny amortyzator FOX Float CTD Performance, napęd to pełna grupa SHIMANO SLX, hamulce Shimano XT na tarczach 160mm, koła GIANT P-XC 27.5. Cena 9 999 zł.

W kolekcji Giant Anthem znajdziemy również nieco tańsze modele

Anthem 27.5 2

Rower różni się od swojego poprzednika amortyzacją, w tym przypadku zastosowano komponenty ze stajni ROCKSHOX. Przód Reba RL Solo Air 27.5", skok 100mm, oś QR 15,tył ROCKSHOX Monarch RL. Napęd to pełna grupa SRAM X7, 2x10 oraz koła GIANT P-XC 27.5. Cena 7 999 zł.

Kolekcję zamyka budżetowy

Anthem 27.5 3

Rower zbudowano na ramie ALUXX SL, system zawieszenia Maestro, skok 4.0", amortyzacja przód ROCKSHOX Recon Gold RL Solo Air 27.5", tył ROCKSHOX Monarch R. Napęd oparty na komponentach Shimano SHIMANO Deore, 2x10. Opony SCHWALBE Racing Ralph, 27.5x2.25 Performance. Cena 6 999 zł.

Również kultowy XTC doczekał się swojego odpowiednika na kołach 27,5. W ubiegłym roku włodarze Gianta zaprezentowali, o ile mnie pamięć nie myli, około ośmiu modeli XTC na kołach 29er, a w tym roku równie bogatą ofertę znajdziemy na kołach 650b.

Pierwszym w kolejce jest XtC Advanced 27.5 0 Team

 XtC Advanced 27.5 0 Team

Rama roweru wykonana jest w technologii Advanced z kompozytu T-700, górna i dolna rura wykonane w technologii MegaDrive mają zapewnić maksymalną sztywność ramy. Muszę przyznać, że patrząc na potężne przekroje tych rur, wierzę że tak właśnie jest. Główka ramy OverDrive, mufa suportowa PowerCore z suportem typu pressfit oraz wewnętrzne prowadzenie linek, zacisk podsiodłowy zintegrowany z ramą. Rower buja się na amortyzatorze ROCKSHOX SID XX 27.5" o skoku 100mm i osi QR15. Napęd to pełna grupa SRAM w jakże modnym w tym roku systemie 1x11. Rower zatrzymamy dzięki hamulcom AVID XX World Cup na tarczach 160/140mm. Giant XTC szybko potoczy się na kompozytowych kołach GIANT P-XCR0 27.5 z nowymi w kolekcji SCHWALBE gumami Thunder Burt 27.5x2.1" EVO TL Ready. Jak w wielu modelach także i tu tylne haki kompatybilne są z rozstawami piast – 135x5 i 142x12. Cena 24 999 zł.


OverDrive 2: stworzone, by oferować najwyższej klasy stabilność, niewymiarowe sterowe łożyska (dolne 3/2”, górne 5/4”) i zwężana rura sterowa harmonijnie ze sobą współpracują, by zachować możliwie jak największą sztywność mechanizmu podczas jazdy.
PowerCore: wielce niewymiarowa przestrzeń, obejmująca suport i tylny trójkąt, zawiera w pełni zintegrowaną i szeroką na 92mm konstrukcję suportu.
MegaDrive: precyzyjnie zaprojektowana, prostokątna dolna rura ramy gwarantuje bezprzykładną sztywność przy sterowaniu i pedałowaniu.
Geometria dla platformy 650b: crossowa geometria stworzona specjalnie pod 27.5-calowe koła oferuje przyspieszenie, kontrolę i stabilność najwyższych lotów.
Wewnętrzne prowadzenie linek: wszystkie linki znajdują się wewnątrz ramy, co zwiększa jej wydajność oraz wyraźnie poprawia schludność i ogólną prezencję.
Wewnętrzny zacisk sztycy: lekki i znajdujący się całkowicie wewnątrz sztycy system blokujący zapewnia prostą i pewną blokadę, kiedy jest to niezbędne.
Przemienna konstrukcja tylnej osi, 142/135mm: zamienne dropout’y 142/135mm pozwalają jeżdżącemu samemu zadecydować, które ustawienie bardziej odpowiada jego potrzebom.

Pozostałe modele XTC

XtC Advanced 27.5 2

Identyczna rama jak w przypadku XTC 0 Team, widelec FOX 32 Float FIT CTD Evolution, napęd i hamulce grupa SHIMANO Deore XT, 2x10, jedynie tylna przerzutka SHIMANO XTR Shadow+, koła GIANT P-XCR1 27.5 opony SCHWALBE Racing Ralph, 27.5x2.1" Performance. Cena 12 499 zł.

XtC Advanced 27.5 3

Rower rożni się od swojego poprzednika amortyzatorem ROCKSHOX Reba RL Solo Air 27.5", zastosowanym napędem SHIMANO SLX, 2x10/Deore XT Shadow+ oraz nieco cięższymi kołami GIANT P-XC2 27.5". Cena 8 299 zł.

XtC Advanced 27.5 4

Najtańszy z kolekcji XTC zbudowany na tej samej ramie co poprzednie ścigacze. Za amortyzację odpowiada ROCKSHOX Recon Gold RL Solo Air, hamulce i napęd z grupy Shimano Deore, kółka na obręczach GIANT S-XC2 27.5". Cena 7 499 zł.

Geometrycznie wszystko wygląda ok, naprawdę trudno jest się do czegoś przyczepić.

Rozmiar ramyKąt główki ramyKąt rury podsiodł.Długość górnej ruryWysokość główki ramyDł. tylnego trójkątaRozstaw osiPrzekrok
cm st. st. cm cm cm cm cm
S (16") 69.5 73.5 57.5 9.5 43.0 107.3 77.9
M (18") 69.5 73.0 59.5 10.0 43.0 108.8 79.4
L (20") 69.5 73.0 61.5 11.0 43.0 110.9 81.7
XL (22") 69.5 73.0 64.0 12.0 43.0 113.4 83.2

Jeśli ktoś woli aluminium to znajdziemy XTC również w takiej odsłonie.

XTC 27.5

275 AluxX SL

 

Rama wykonana w technologii AluxX SL, główka ramy OverDrive, mufa suportowa PowerCore, suport pressfit wszystko po to, aby było sztywno i nie uciekały cenne waty. Widelec ROCKSHOX Reba RL Solo Air 27.5" o skoku 100mm, oś QR15. Napęd SRAM X7, 9 2x10, rower zatrzymuje się dzięki hamulcom SHIMANO Deore, tarcze 160mm, koła toczą się na obręczach GIANT S-XC2 27.5" i gumach SCHWALBE Racing Ralph, 27.5x2.1" Performance. Cena 5 999 zł.

Kolekcja Giant Talon 27,5 to propozycja budżetowych rowerów dla wszystkich, którzy rozpoczynają swoja przygodę z kolarstwem górskim.

Talon 27.5 0

Talon 275

Aluminiowa rama wykonana w technologii AluxX, widelec FOX 32 Float CTD RL Evolution 27.5" o skoku 100mm, napęd SHIMANO SLX, 3x10, suport SHIMANO Hollowtech II, hamulce SHIMANO M446, tarcze 180mm/160mm, obręcze GIANT S-XC2, gumy SCHWALBE Rapid Rob 27.5x2.25. Cena 4 999 zł.

Pozostała  część oferty Giant Talon:

Talon 27.5 1 Cena 3 999 zł

Talon 27.5 2 Cena 3 199 zł

Talon 27.5 3 Cena 2 799 zł

Talon 27.5 4 Cena 2 299 zł

Talon 27.5 5 Cena 1 999 zł

Firma Giant stworzyła linię rowerów Liv/giant, jest to marka dedykowana kobietom.

Intrigue 27.5

Intrigue 27.5

Intrigue 27.5 to damski wszędołaz zbudowany na ramie AluxX SL z zawieszeniem Maestro o skoku 5.5”, rower możemy kupić w rozmiarach S/16", M/18". Amortyzacja przód ROCKSHOX Revelation RL Dual Position, tył ROCKSHOX Monarch R, napęd SHIMANO Deore, 2x10, jedynie korba pochodzi ze stajni SRAM S1000, 36/22. Koła toczą się na kołach GIANT P-XC 27.5 i gumach SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.25" EVO TL Ready. Cena 8 999 zł.

Obsess Advanced 27.5

Obsess Advanced 27.5

Obsess Advanced 27.5 to odpowiednik XTC zbudowany z myślą o kobietach. Lekka rama z włókna węglowego, w której wykorzystano wszystkie technologie znane z modelu XTC.

Geometria:

Rozmiar ramyKąt główki ramyKąt rury podsiodł.Długość górnej ruryWysokość główki ramyDł. tylnego trójkątaRozstaw osiPrzekrok
cm st. st. cm cm cm cm cm
S (16") 70.0 73.0 57.0 10.0 43.3 106.9 77.0
M (18") 70.0 73.0 59.0 11.0 43.3 108.9 78.0

Rower buja ROCKSHOX SID RL Solo Air o skoku 100mm, napędzany jest pełną grupą SRAM X0, 2x10, a spowalniają hamulce AVID X0. Toczydełka to zestaw obręczy GIANT P-XCR1 oraz opon SCHWALBE Racing Ralph, 27.5x2.25" EVO TL. Cena 13 999 zł.

Kobietom do bardziej rekreacyjnej jazdy posłuży linia rowerów Tempt 27.5 składająca się z 4 modeli.

Tempt 27.5 0

Tempt 27.5 0 650b

Rama aluminiowa wykonana w technologii AluxX, widelec FOX 32 Float CTD RL Evolution, napęd z grupy SHIMANO SLX, 3x10, obręcze GIANT S-XC2, opony SCHWALBE Rapid Rob 27.5x2.25. Cena 4 999 zł.

Pozostała część oferty GIANT Tempt 27.5:

Tempt 27.5 2 Cena 3 199 zł

Tempt 27.5 4 Cena 2 299 zł

Tempt 27.5 5 Cena 1 999 zł

Giant stara się w pełni wykorzystać wzrastające zapotrzebowanie na rowery wyposażone w koła 27.5”. Nasz stosunek do marki Giant może być różny, jak to bywa w przypadku potentatów na rynku rowerowym, ale musimy przyznać, że pośród producentów rowerów jest to chyba największa oferta rowerów na kołach 27,5", a jednocześnie prezentująca tak wszechstronny wachlarz rowerów, bo aż 26 modeli - od ściganckich HT, po full AM, w tym rowery tylko dla kobiet.