o1omg01

Zacznę dość osobiście. Znużony już nieco, nadal modnym, stalowym gravelem, zacząłem ostatnio przemyśliwać o ścieżkowym fullu. I oto panowie z Octane 1, zapowiadają na swoją pierwszą, w pełni zawieszoną konstrukcję. Przypadek ? ;)

Artur Drzymkowski

Markę Octane One znają wszyscy, którzy choć troszkę otarli się o bardziej extremalne odmiany sportów rowerowych. Dzięki szerokiej ofercie budżetowych produktów z logo O1, wielu polskich zawodników może katować sprzęt i siebie w bikeparkach, dirtowych hopach czy też pomptrakach. Nie jest również tajemnicą iż jest siostrzanym brandem NS Bikes, dzięki czemu może wykorzystywać sprawdzone technologie. 

o1omg02

Rama OMG została wykonana z aluminium. Kinematyka zawieszenia pracuje na czerto-zawiasowej konstrukcji z ogniwem horsta o skoku 130 mm. Ponieważ na zdjęciach oglądamy prototyp, więc szczegółowa geometria jest jeszcze nieujawniona. Producent zdradza że:  "utrzymana jest według zasad długo, nisko i płasko, czyli według najnowszych trendów". Rama ma pracować z amortyzatorem o skoku 140 mm.

o1omg03

Wersja prototypowa, z surowego aluminium z niemal eksponowanymi spawami, sprawia wrażenie lekkiej i miłej dla oka. A jak twierdził pewien nauczyciel akademicki, prowadzący ćwiczenia z podstaw konstrukcji  : "Co oku miłe to i konstrukcja wytrzyma !". :)

o1omg04

Tył ramy OMG, zaprojektowany został w standardzie Boost czyli pod oś tylnego koła o szerokości 148 mm. Zgodnie z aktualnie panującymi trendami.

o1omg05

Wahacz tylnego zawieszenia jest asymetryczny co pozwoliło zrobić więcej miejsca dla opony. Projektanci zdecydowali się na poprowadzenie pancerzy i przewodów wewnątrz dolnej rury przedniego trójkąta. Rozwiązanie rzadziej spotykane w budżetowych rowerach, bardzo pozytywnie wpływające na estetykę. Niestety domowym majsterkowiczom (na ten przykład autorowi tekstu), przysparza komplikacji przy montażu tylnego hamulca.

o1omg06

Dżentelmeni pomijają ten temat, jednakowoż dla mnie osobiście jest on niestety dość istotny. Czyli : Jak to się będzie przedstawiało pod względem kosztów? Otóż dystrybutor marki Octane One przewiduje i za kompletny rower, z napędem 1x11 oraz sztycą teleskopową zapłacić Nam przyjdzie 7-8 tyś PLN. Dostępna będzie również sama rama, dla tych którym fabryczna specyfikacja się nie spodoba.

o1omg07

Na koniec dwie informacje z dobrze poinformowanego źródła. Pierwsza gorsza - na zbliżających się targach w Kielcach, OMG na żywo nie zobaczymy niestety. Drugie info, zdecydowanie lepsze - testy terenowe pierwszego fulla od O1 wypadły bardzo pozytywnie.  :)

 

Zdjęcia: dystrybutor marki O1 - 7anna.

 Rower fullsuspension, rower górki z pełną amortyzacją, Octane One OMG, rower ścieżkowy