opona wolfpack test opinia waga cena

Twórcą marki Wolfpack jest Wolfgang Arenz, który swoje oponiarskie doświadczenie zdobywał tworząc mieszanki gum dla takich marek jak Continental, Schwalbe oraz Specialized. Po latach prac dla innych koncernów pan Arenz podjął decyzję o rozpoczęciu produkcji opon rowerowych pod własnym szyldem. Na potrzeby własnej marki stworzył on nową mieszankę gum o nazwie ToGuard. Jak twierdzi sam twórca stanowi ona kompromis pomiędzy przyczepnością, niskimi oporami toczenia oraz żywotnością.

Tadeusz Pietrzak

BUDOWA

Na moich obręczach zagościły opony Wolfpack Speed, których przeznaczeniem są wyścigi XC oraz maratony w średnio trudnym terenie. Tradycyjnie już w pierwszej kolejności po wyjęciu opon z pudełka, powędrowały one na wagę. Wolfpack gwarantuje nam wagę 590g w rozmiarze 29" x 2.25", jednak moja waga pokazała zgoła inny wynik: 610g jednej opony i 615g dla drugiej. Wartości nieco większe ale i tak wynik na tle konkurencji bardzo przyzwoity. Nie są więc to jakieś anorektyczne gumy, które byłyby podatne na defekty i szybkie zużycie.

opona wolfpack speed test

opona sprawia wrażenie bardzo dobrze wykonanej

Jakość wykonania jest moim zdaniem na wysokim poziomie, bieżnik oraz rant opony (odpowiedzialny między innymi za łatwość przystosowania do systemu bezdętkowego) jest równo odlany bez nierówności. Jeśli chodzi o układ bieżnika, to jest on dość standardowy. Składa się on z nisko-profilowych kwadratów ułożonych w dziewięciu rzędach. Środkowe klocki ułożone są dość gęsto tworząc tym samym dość zwarty szereg, natomiast między bocznymi znajduje się więcej miejsca dla łatwiejszego oczyszczania się z błota. Te krańcowe rozmieszczone są nieco luźniej i wystają poza balon opony. Klocki bieżnika są ponacinane dzięki czemu zwiększono ilość krawędzi roboczych stykających się z nawierzchnią, zapewniając tym samym dodatkową przyczepność bez zwiększania oporu toczenia opony. Klocki w środkowej części bieżnika posiadają nacięcia w poprzek czoła, natomiast boczne nacięto zgodnie z kierunkiem obrotu opony. Ten dość charakterystyczny wzór odpowiada za niskie opory toczenia na twardym i suchym podłożu.

wolfpack speed opinia

charakterystyczny wzór odpowiada za niskie opory toczenia na twardym i suchym podłożu

Specyfikacja techniczna

Średnica bieżnika: 29"
Szerokość: 2.25"
Maksymalne ciśnienie 4 bar
Tubeless Ready: tak
Waga katalogowa od: 580 g
Mieszanka gumy: ToGuard Compound

opona wolfpack waga forum opinia

TEST

Opony Wolfpack Speed uszczelniły się niemal natychmiast przy użyciu mleczka i stacjonarnej pompki. Montaż na rafkę obręczy WTB KOM był szybki i przede wszystkim wyjątkowo czysty, obyło się bez większych przecieków i nieszczelności. Być może stało się tak ponieważ zrezygnowałem z uszczelniania obręczy przy pomocy przyklejanej taśmy Tubeless Ready na rzecz elastycznej opaski Caffelatex Tubeless Strip. Po napompowaniu do zalecanego przez producenta ciśnienia, czoło opony staje się wyraźnie zaokrąglone. Suwmiarka pokazała 57mm szerokości mierzone na bocznych klockach i 55mm na balonie.

soeed wolfpack

montaż na rafkę obręczy był szybki i przede wszystkim wyjątkowo czysty

Tradycyjnie pierwsze kilometry pokonuję po ubitej twardej nawierzchni miejskiej dżungli. Po asfalcie Speed mkną naprawdę bardzo szybko, niewiele ustępując takiej gumowej błyskawicy jak Michelin Wild Race'r Advanced Ultimate. Zaokrąglony profil i ciągły bieżnik na czole opony umożliwia bardzo szybkie rozpędzanie. Nie inaczej jest gdy w miejsce asfaltu pojawia się leśna szutrowa ścieżka. Przewidywalność prowadzenia, możliwość mocnego wychylania się w zakrętach bez utraty przyczepności choćby na ułamek sekundy robiły wrażenie. Po prostu opona jechała dokładnie tam gdzie chciałem, co w połączeniu z dość szeroką obręczą dawało też niebywały komfort jazdy. Rower jedzie pewnie i liniowo w zakrętach, szybko i bez utraty przyczepności pokonuje strome podjazdy. Hamowanie jest pewne i szybkie, bez utraty kontroli nad torem jazdy.Wracając do wspomnianego komfortu to zauważyłem że Speed wyjątkowo dobrze sprawują się przy niskim ciśnieniu.

opony wolfpack test

Speed wyjątkowo dobrze sprawują się przy niskim ciśnieniu

Naprawdę warto wcześniej poeksperymentować z doborem ciśnienia a wtedy opony odwdzięczą się nam dobrą pracą na wybojach, pochłaniając część nierówności a jednocześnie zapewnią odpowiednią trakcję. To co wyróżnia tę oponę, to fakt, że posiada ona niesamowicie małe opory toczenia w każdych warunkach terenowych, toczy się równie lekko na ścieżkach ubitych jak i szutrowych sypkich. Najlepszym świadectwem ich możliwości niech będzie fakt że na tych gumach pokonałam blisko 70% KOM-ów ustanowionych przeze mnie na Stravie. A jak Speed zachowują się na "ulubionych" przez kolarzy hardcorowych trasach pełnych luźnych kamieni, skał czy wystających korzeni? Nie jest źle. Niewielkie luźno rozmieszczone klocki bieżnika dość dobrze trzymają się wystających przeszkód terenowych. Ale już trakcja w zakrętach nie należy do zbyt pewnych. Niskie boczne klocki a przede wszystkim duży odstęp między nimi powodował że opony nie „trzymały” się podłoża. Najwięcej czujności trzeba było mieć oczywiście na poprzecznych, wyślizganych korzeniach, ale nie ma opon które potrafią wykazać się idealną przyczepnością na takich przeszkodach. Speed dość pewnie zachowywały się w mokrych i błotnych sekcjach różnorodnych tras. W leśnych wilgotnych i krętych singlach tragedii też nie ma. Średniej wielkości kostki bieżnika znajdujące się na środku opony zapewniają dobre oczyszczanie z błota. Panowanie nad rowerem i kontrola skrętów w takich warunkach była dobra. Owszem zdarzały się jej uślizgi ale były one możliwe do opanowania dzięki dużej objętości opony oraz dziewięciu rzędom klocków. Jednak w głębokim, kleistym błocie było już nieco gorzej, średniej wysokości bieżnik miał problem z dotarciem do niższej warstwy podłoża o lepszej przyczepności. Nie ma na rynku ogumienia, które radziłyby sobie idealnie w suchych i w mokrych warunkach na różnym rodzaju podłożu zachowując niskie opory toczenia i przyzwoitą trakcję. Coś za coś. Wolfpack Speed plasuje się gdzieś po środku oscylując w kierunku szybkiej opony XC. Przejechanych ponad 1500km nie odcisnęło wyraźnego piętna na bieżniku, wszystkie klocki nadal są w komplecie. Opona bardzo dobrze się uszczelniła płynem uszczelniającym i trzyma długo ciśnienie.

speed wolfpack opona maraton

Wolfpack Speed plasuje się gdzieś po środku oscylując w kierunku szybkiej opony XC

 

OPINIA

Zatem dla kogo te gumy? Dla wszystkich tych, którzy jeżdżą średnio trudne trasy, raczej szutrowe, raczej przyczepne, a przy tym alergicznie wręcz unikają strat energii. Wolfpack Speed to opona przeznaczona do zastosowań typowo wyścigowych. Bardzo dobrze sprawdzi się w trakcie wyścigów cross country i maratonów. Jest na pewno idealną oponą napędowa, która w parze z Wolfpack Race z przodu może stanowić bardzo dobry zestaw. W mojej ocenie Speed to bardzo dobrze zrównoważona opona, jest bardzo szybka, lekka, oferuje dobrą przyczepność oraz ponadprzeciętną wytrzymałość.

wolfpack speed test

Speed to bardzo dobrze zrównoważona opona, jest bardzo szybka, lekka, oferuje dobrą przyczepność oraz ponadprzeciętną wytrzymałość

 

Tagi Wolfpack Speed test, opona Wolfpack Speed opinia, test opon MTB, jaka opona na maraton, lekka opona na maraton, szybka opona na maraton, jaką oponę kupić, testy opon rowerowych, opona na szutrowe trasy, team 29er poleca, wytrzymałe opony MTB, lekka opona MTB, najlepsza opona MTB, Wolfpack Speed dystrybutor, szukam opony na maraton, Wolfpack Speed sklep, jaką oponę wybrać na suche trasy, niskie opory toczenia