Osprzęt
Kiedyś wystarczył prosty licznik, gdzie było 6 funkcji na krzyż. Wraz z rozwojem elektroniki, minimalizacją układów i wzrostem ich mocy obliczeniowej szybko okazało się, że w małą przestrzeń nieznacznie większą od pudełka zapałek można upchać tryliard mniej lub bardziej potrzebnych funkcji, dzięki czemu zwykły prędkościomierz zamienił się w centrum dowodzenia i rejestracji.
Michał Śmieszek
Prawie jak bliźniaki, ale "prawie robi wielką różnicę". Pod nogę wpadły dwa komplety mechanizmów korbowych Aerozine. Oprócz zbioru kolekcji nowych doświadczeń tests stworzył okazję do przetestowania naszej kondycji.
Piotr Makowski i Michał Śmieszek
O napędach można bez końca… Ale ożywienie dyskusji następuje w momentach przełomowych. Tak jest i teraz, kiedy w rowerach górskich napędy 10-rzędowe coraz śmielej zdobywają rynek i zwolenników tego rozwiązania. Od momentu pokazania się na rynku grup 10-rzędowych najpierw najwyższych grup 2x10, a następnie 3x10 oraz dość szybkiego zastosowania tych rozwiązań w grupach niższych, od razu ożywiła się dyskusja o zasadności używania napędu 3x10 w rowerze górskim. Dyskusja dyskusją, ale pedałować i tak trzeba. Do mojego roweru trafił napęd firmy Sram X9 3x10 i w teście długodystansowym spróbuję odpowiedzieć na pytanie o celowości stosowania takiego napędu oraz jakości jego pracy.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Długodystansowy test napędu Sram X9 3x10 (update 21.10.2011)
Spartańskie matki żegnały swoich synów sentencją: "Wróć z tarczą lub na tarczy". Ucieczka z pola walki nie wchodziła w grę...jednak tarcza musiała być odpowiedniej jakości, aby wytrzymać ciało wojownika lub uderzenie mieczem. Minęły wieki, a tarcze nadal istnieją . Które wybrać aby przeżyć?
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Z tarczą czy na tarczy - porównanie hamulcowych rotorów
"Who's that flyin' up there...Is it a bird, no!....Is it a plane, no!...Is it the Pancake.....Yeeeeeeeesssss!!, Come on, let's brake again..." - zapewne tak śpiewałby Chubby Checker, gdyby dane mu było testować arcydzieło minimalizmu uznanego tajwańskiego producenta układów hamulcowych, firmy Ashima. Na szczęście to Nam przypadła ta przyjemność, dlatego przez najbliższe miesiące będziemy katować zestaw prawdopodobnie najlżejszych na rynku hydraulicznych hamulców tarczowych, tzw "Naleśników" (ang: pancake). Lubimy nasze krajowe wyroby jajopochodne, więc mamy nadzieję, że azjatyckie nie przyprawią nas o ból brzucha. Twista czas zacząć!
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Ashima PanCake Disc - test długodystansowy (update 31.08.2011)
Wielu z nas, rowerzystów, zapytanych o licznik rowerowy odpowie, że... jest to urządzenie elektroniczne dodatkowo montowane na rowerach, zazwyczaj posiadające prędkościomierz, licznik dzienny przejechanego dystansu, całkowitego przebiegu oraz zegarek. A co w przypadku, gdy urządzenie posiada kilkadziesiąt funkcji, cyfrową transmisję danych, a do zapisania i odtworzenia niektórych z nich potrzebne jest oprogramowanie i komputer? W przypadku licznika Ciclomaster CM 8.3A śmiało możemy przyjąć nomenklaturę „komputerek rowerowy”.
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Mistrz kierownicy, czyli licznik rowerowy Ciclomaster CM 8.3A
Kochamy bociany, ale lubimy również kociaki, zwłaszcza za niesamowite oczy. Te japońskie zadomowiły sie na naszym rynku, jak mało który dachowiec, oferując produkty sprawdzone i dopasowane do upodobań niemal każdego użytkownika. W związku z tym, że z roku na rok Japończycy poszerzają ofertę postanowiliśmy sprawdzić użyteczność dwóch modeli z górnej półki cenowej HL-EL520 oraz HL-EL450
Tadeusz Pietrzak i Michał Śmieszek
Niestety, ale w ramach oszczędności uskutecznianych przez samego Boga przez cały rok pewna część doby jest bez światła. Pewnego razu człowiek połapał się, że w tej kwestii za wiele raczej się nie zmieni, więc postanowił coś z tym zrobić...i tak powstała Bocialarka...no może nie tak od razu
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: I noc dniem się stała, czyli test Bocialarki XM-L 520lm
W ubiegłym roku rozpoczęliśmy test najdroższej korby Aerozine Titanium. W tym sezonie pod nogę testera trafiła najtańsza propozycja tajwańskiego producenta, model X12-FX-A3. Poprzedni test wypadł bardzo obiecująco pokazując wyraźnie, że segment korb to nie tylko firma Sram oraz Shimano. Czy zatem, teoretycznie najprostszy komplet może równie mocno konkurować z odpowiednikami bardziej uznanych marek? Od dziś będziemy Was, drodzy czytelnicy regularnie informować o kolejnych sukcesach i porażkach.
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Długodystansowy test korb Aerozine X12-FX-A3 (aktualizacja 06.07.2011)
Z jazdą na rowerze jest zupełnie jak w życiu - żeby poczuć pełną rozkosz musi być na sztywno. Również jak w życiu - musi być czasami ze wspomagaczem, żeby naprawdę było super i ręce nie odpadły. Postanowiłem wrócić do korzeni MTB, kiedy amortyzatory były szczytem luksusu. O czym mowa? Ano o sztywnym jak pal Azji widelcu - eXotic Carbon 29.
Michał Śmieszek
Dzięki uprzejmości dystrybutora siodeł pochodzących z kraju pizzy i makaronu, firmy BDC Bike, pojawiła się możliwość zorganizowania testu najciekawszych, a zarazem najczęściej wybieranych i rozważanych sportowych siodeł firmy Selle Italia. Pod nasze tyłki trafiły trzy różne SLRy (Gel Flow, XC i Monolink Team Edition), Flite XC oraz Max Flite Gel Flow Team Edition
Team 29er
Czytaj więcej: Wielki test siodełek Selle Italia czas rozpocząć
Od dawna poprawa działania przerzutek była jednym z ważkich dylematów bikerów. Istotnym tego elementem jest sprawne działanie linek i otaczających je pancerzy. Mamy na rynku różnej jakości linki, pancerze, końcówki itd., a wszystko po to, by niezależnie od warunków zapewnić precyzyjne działanie napędu poprzez czystość tego układu i niskie tarcie. Firmy prześcigają się w powlekaniu linek i wnętrza pancerzy różnymi wynalazkami głównie opartych na teflonie. Wiele firm decyduje się na prowadzenie linek w pełnych pancerzach na całej długości, co niestety zwiększa wagę.
Ryszard Biniek