Na arenie amortyzatorów 27,5 cali pojawił się nowy zawodnik. Firma Marzocchi przedstawiła nowy sztuciec przeznaczony dla rowerów Enduro w rozmiarze koła 650B.
O ile konkurencja już jakiś czas temu wypuściła modele amortyzatorów w rozmiarze średnio kiszkowym, o tyle na nowy sztuciec Marzocchi musieliśmy chwilę poczekać. Mam nadzieję, że firma wykorzystała ten czas należycie i stworzyła produkt, który zadowoli gusta ścieżkowców i turystów ze świata Enduro/AM. W amortyzatorze zastosowano szereg nowych rozwiązań technologicznych. Czy dzięki tym zmianom sztućce Marcoka staną się synonimem niezawodności i płynności pracy, jak było to w przypadku kultowego modelu Z1? Czas pokaże.
Marzocchi 350 CR
Wiem, że ocena wyglądu jest indywidualną kwestią gustu, ale mnie zestawienie koloru złotego i czarnego matu z czerwonym napisem na goleni bardzo się spodobało. Złote i srebrne pokrętła regulacyjne na koronie amortyzatora sprawiają, że trudno jest oderwać oczy od tego amora. W końcu napis na goleni Designed in Italy do czegoś zobowiązuje.
A co w środku kryje Marzocchi 350 CR? System tłumienia Dynamic Bleed Cartridge to system kontroli przepływu oleju dzięki czemu uzyskano stałą wartość tłumienia, cartridge CR (compression & rebound) odpowiedzialny za regulację tłumienia powrotu i kompresji przy małej prędkości, system AER z powietrzną regulacją naprężenia wstępnego i sprężyną negatywną. Golenie 350 CR mają 35mm średnicy i są pokryte Gold Race Coating, czyli powłoką poddaną twardemu anodowaniu i warstwą teflonu dzięki czemu osiągnięto wysoką trwałość i śliskość. Amortyzator ma skok 160 mm, z opcją skrócenia do 140 mm i przystosowany pod oś QR15. Waga 2040g. Cena 2 050,00 zł.
Tadeusz Pietrzak