Wydawać by się mogło, że w tak prostej i sprawdzonej materii, jaką jest średnica montażowa kiery, ewolucji i zmian nie sposób się doczekać. Tymczasem w erze bezwzględnego oversizingu i ten element poszedł pod skalpel
Mateusz Nabiałczyk
Firma Renthal, słynąca raczej z jednośladów silnikowych, postanowiła przeszczepić ideę Fatbara do zjazdówek. Co ciekawe w motorach fi rurki ma 28,6mm, a w rowerówce lansują 35mm. Dołóżmy do tego amor z lagami 40mm, maszynę 200mm skoku na obu osiach obutych w laczki 3.0” i postawmy obok tego motor dirtowy, albo crossa. Ciekawe.
Producent tłumaczy to prosto, jak wszyscy – większa średnica to wyższa sztywność połączenia ze wspornikiem i potencjał na niższą masę. Dodatkowo daje szerszą możliwość manipulowania ostatecznym poziomem komfortu i sprężystości rurki.
Spośród całej linii Fatbarów każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie. Topowa sztuka przy 800mm ma raptem 190g, gdzie wiadomo, że wytrzymałość liczona jest na zastosowania DH.
Product | Material | Width | Rise Options | Backsweep | Upsweep | Weight |
Fatbar 35 | 7050 Aluminium | 800mm | 10, 20, 30, 40mm | 7° | 5° | 305g |
Fatbar Carbon 35 | UD Carbon | 800mm | 10, 20, 30, 40mm | 7° | 5° | 225g |
Fatbar Lite 35 | 7050 Aluminium | 760mm | 10, 20, 30, 40mm | 7° | 5° | 270g |
Fatbar Lite Carbon 35 | UD Carbon | 800mm | 10, 20, 30, 40mm | 7° | 5° | 190g |
Ceny od 85$ do 165$.
Pozostaje nam tylko czekać na transfer przez AM aż po XC, co wydaje się być tylko kwestią czasu, o ile potentaci nie staną okoniem. Ale skoro można zarobić kolejny raz, to z pewnością się tego nie zrzekną. Bądźcie pewni.
Pomysł osobiście mnie przekonuje, mam tylko obawy co do proporcjonalności rowerów za lat 10. Ludzik Michelin to nie moja estetyka.
Jako to paczycie?